Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 09 jun 2016 14:33

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 jun 2016 14:38

Ik heb deze ( 70 lux ) onlangs aangeschaft via Bike24. Wordt geleverd met aansluitkabel voor voor- en achterlicht. Busch & Müller is een begrip. Wil je duurder, dan kun je ook gaan voor de SON Edellux II.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 09 jun 2016 17:26

Wat een geweldige super antwoorden! Vooral de XS4all pagina is geweldig.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 09 jun 2016 17:42

Walter G schreef:Ik heb deze ( 70 lux ) onlangs aangeschaft via Bike24. Wordt geleverd met aansluitkabel voor voor- en achterlicht. Busch & Müller is een begrip. Wil je duurder, dan kun je ook gaan voor de SON Edellux II.
Die is qua lichtopbrengst al achterhaald, B&M heeft inmiddels een 100 lux variant. Ik heb deze sinds een paar weken in gebruik en hij geeft super licht, op 2 nachtritten maar 1x m'n batterijlamp bij hoeven te zetten.

oehT
Forum-lid

oehT 23 aug 2016 11:45

Ik wil een betere koplamp, waarbij ik ook op heul donkere polderwegen en dijken (polder icm IJsseldelta) meer dan voldoende zicht heb. Verder moet het zicht voldoende zijn om in de bergen (voorzichtig natuurlijk) te kunnen dalen.

Een breed en verstraler is het idee. Lumen, Candela, Lux...... Leuke informatie allemaal, maar na een stukje inlezen en wat informatie inwinnen kom ik even niet verder dan de:
http://www.futurumshop.nl/lezyne-macro- ... loss.phtml Want, een voorwaarde die veel bekend in de oren zal klinken is dat ik er niet 'te veel te veel' voor wil betalen.

Deze lamp schijnt vele malen beter te zijn: http://www.futurumshop.nl/bbb-strike-76 ... wart.phtml Maar is dus 40 euro duurder, de BBB 500LM variant is via mantel nog 20 euro duurder.

Vraag: wie heeft (gebruikers) ervaring (levensduur, kwaliteit, etc) met de 800LM variant van Lezyne mogelijk icm de BBB lampen en wie kan mij van handige tips voorzien? Ik wil eigenlijk morgen bestellen, want vrijdag vroeg op pad (jaja, lekker op tijd :roll: )

Dank,

Theo

alien
Forum-lid

alien 23 aug 2016 12:32

Geen van deze lampen hebben een voor fietsers juist gevormde lichtbundel. De helft van al dat licht gaat dan alvast verloren, en je gaat er tegenliggers onacceptabel mee verblinden.

Kijk eens naar bijvoorbeeld de Busch & Müller IXON IQ Premium. En let erop dat een lamp StVZO toegelaten is, dat betekent dat-ie tegenliggers niet verblindt en dat het licht terecht komt daar waar het hoort: op de weg.
Vorsprung durch Pedantik

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 23 aug 2016 12:49

Goggle eens op "Axa Luxx 70". Wellicht is dat iets voor je. Er is een variant met een USB uitgang, zodat je onderweg je telefoon en je navi kunt opladen.

fietserh
Forum-lid

fietserh 23 aug 2016 15:25

https://www.superzaklamp.nl/heider-cfx

Ik gebruik deze die is supergoed.
Je hebt keuze uit verschillende standen.
En bij de uiterste stand heb je een hele sterke brede lichtstraal.
Ik heb hem nu een jaar in gebruik en ben er uiterst tevreden over.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 23 aug 2016 15:30

fietserh schreef:https://www.superzaklamp.nl/heider-cfx

blijft ie goed in de houder zitten op de fiets? ben me ook een beetje aan het oriënteren voor de herfst/winter.
is het fietsen aan het her-ontdekken

oehT
Forum-lid

oehT 24 aug 2016 10:00

alien schreef:Geen van deze lampen hebben een voor fietsers juist gevormde lichtbundel. De helft van al dat licht gaat dan alvast verloren, en je gaat er tegenliggers onacceptabel mee verblinden.

Kijk eens naar bijvoorbeeld de Busch & Müller IXON IQ Premium. En let erop dat een lamp StVZO toegelaten is, dat betekent dat-ie tegenliggers niet verblindt en dat het licht terecht komt daar waar het hoort: op de weg.
En mijn dank voor deze tip. Eens verder gekeken dan mans neus lang is en heb me obv jouw tip en online reviews etc laten overtuigen. Ik heb gisteravond deze lamp besteld :winkthumb:

https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU Vanaf 4:35 ongeveer showt de beste man de premium, in vergelijking met de eerdere versie van deze lamp. Interessant ook te zien wat er gebeurt met 2 lampen. Dan heb je helemaal een bakkie licht.... Maar goed, deze lamp is het in enkelvoud geworden en we gaan het allemaal wel 'zien'.

Thanks nogmaals voor de tip.

Theo

alien
Forum-lid

alien 24 aug 2016 10:42

Ja, met twee van die dingen op m'n stuur rijdt ik midden in de nacht bergen af. Tegenliggers lijken vaak te denken dat er een motorfiets op ze afkomt, dus die gedragen zich ook meteen beter dan ze gewoonlijk tegenover fietsers doen.

Het verschil tussen de IQ en de IQ Premium is vooral de breedte van de lichtbundel. Met de IQ, die ik hiervoor gebruikte, miste ik altijd licht in de bochten. Je stort je dan enigszins op goed geluk in een bocht, terwijl de bundel van de Premium breed genoeg is voor het meeste bochtenwerk.

Met Panasonic Eneloops haal ik in de zomer bíjna een hele nacht zonder batterijenwissel. Hangt er een beetje vanaf: als ik in bewoond gebied rijd, zet ik ze op de lage stand. Dat spaart behoorlijk wat batterijlading. Ik heb nu de Eneloop Pro accu's in bestelling, die hebben 25% meer capaciteit en ik verwacht dat ik daarmee geen nachtelijke batterijenwissels meer hoef uit te voeren. Als je geen hele nachten doorrijdt, is dat natuurlijk sowieso geen punt. Een paar uur vol vermogen houden ze makkelijk uit.
Vorsprung durch Pedantik

fietserh
Forum-lid

fietserh 25 aug 2016 13:46

J.Edge87 schreef:
fietserh schreef:https://www.superzaklamp.nl/heider-cfx

blijft ie goed in de houder zitten op de fiets? ben me ook een beetje aan het oriënteren voor de herfst/winter.

Ja de lamp blijft prima zitten in de houder.

Plaats reactie