koude voeten tijdens fietsen
-
- Forum-lid
@litespeed: het is redelijk onsmakelijk, maar het werkt wel het beste tot nu toe. Door die zakjes worden je voeten warm en blijven ze een tijdje warm. Ze gaan wel rimpelen, alsof je uren in bad hebt gezeten, maar daar kan ik mee leven....
Michiel
Buzz schreef: Winterschoenen
Dikke sokken
Overschoenen
Electrische thermo-zolen
Aluminium folie
Plastic zakjes
Dunne gebreide sokken
Sealskinz thermo-sokken.
Duct tape
Fijn topic! Een herkenbaar probleem. Laten we de lijst nog wat uitbreiden. Ik plak in de winter mijn (oude) schoenen deels af met duct tape. Zo houd ik de wind bij mijn voeten vandaan. Laatst gereden met de volgende 'schoenkleding':
fietssokken
dunne gebreide sokjes
fietsschoenen, ventilatiegaten vooraan de schoen dicht geplakt
aluminium folie (dat werkt geweldig!)
grote sportsokken met een gat erin geknipt voor het plaatje
dunne overschoenen van Ultima
Laagjes doen het bij mij helemaal! Ik had voor het eerst in mijn winterse fietsleven warme voeten!
Ik heb elektrische thermo zooltjes besteld bij Rose.
Ik post mijn bevindingen nog wel.
Ik post mijn bevindingen nog wel.
Ik heb een paar dagen terug gefietst met wegwerp voetenwarmers. Omdat ik eerder ongelooflijke koude voeten had. Deze dingen werkten prima! ruim 2 uur gefietst door de sneeuw en lekker warme voeten gehouden.
In combinatie met dikke overschoenen ging het prima.
Ik heb ze gekocht bij perrysport voor een paar euro.
http://www.rubytec.com/ned/winter-warme ... osable.php
In combinatie met dikke overschoenen ging het prima.
Ik heb ze gekocht bij perrysport voor een paar euro.
http://www.rubytec.com/ned/winter-warme ... osable.php
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
Ik heb die dingen ook geprobeerd, ze werken wel maar toch niet genoeg, that is: voor mij dan.
Ik realiseer me dat ik op z'n zachtst gezegd een "probleemgeval" ben qua koude voeten. Ik had hier overigens als kind al last van. Mijn ouders deden het tijdens de skivakanties altijd af als "aanstellerij" maar daar ben ik toch nu niet zo zeker meer van...
Ik realiseer me dat ik op z'n zachtst gezegd een "probleemgeval" ben qua koude voeten. Ik had hier overigens als kind al last van. Mijn ouders deden het tijdens de skivakanties altijd af als "aanstellerij" maar daar ben ik toch nu niet zo zeker meer van...
Alpenheat 3 mm.
Ook ik had (gelukkig had is verleden tijd) steeds last van koude voeten en handen. Na een poosje fietsen werden ze lekker warm. Maar helaas weer een poosje later werden ze weer koud en dat bleef dan zo. Maar sinds ik ze insmeer met vaseline en daar over een niet al te strakke sok of handschoon draag is dat verleden tijd. Dit komt omdat de vaseline je eigen lichaamswarmte bechermt. Het naare gevoel in de beginne moet je er bij nemen.
i w@nn@ be @ngelin@ jolie\'s lover for 1d@y or 2 or 3 or ...
had vroeger ook altijd koude voeten, bij mij hielp de schoen 2 maten groter voor de winter, sealskinz sokken en daarin dunne door de weekse hema sokken. Overschoen er overheen, en nooit meer last van koude voeten gehad. Heb er vanaf oktober meer dan 10 duurritten van 5uur op de veluwe mee gefietst.
gr.
gr.
-
- Forum-lid
Wat een geklooi met die rotschoenen! Ik moet mijn voeten eerst in een teil warm water zetten om er weer gevoel in te krijgen
Ik heb shimano mw80, werkt voor geen meter, deze week de winterschoenen van sidi geprobeerd ook waardeloos. Ik heb ook helemaal genoeg van overschoenen, sta al te zweten voor ik ze uberhaupt aan heb. Aan het hele topic kun je al aflezen hou idioot dit eigenlijk, het zijn allemaal lapmiddeltjes. Ik ken niemand met koude voeten in skischoenen of met schaatsen. Is er geen enkele fabrikant die een goede fietswinterschoen kan maken?
Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met: Northwave celsius artic?
Ik heb shimano mw80, werkt voor geen meter, deze week de winterschoenen van sidi geprobeerd ook waardeloos. Ik heb ook helemaal genoeg van overschoenen, sta al te zweten voor ik ze uberhaupt aan heb. Aan het hele topic kun je al aflezen hou idioot dit eigenlijk, het zijn allemaal lapmiddeltjes. Ik ken niemand met koude voeten in skischoenen of met schaatsen. Is er geen enkele fabrikant die een goede fietswinterschoen kan maken?
Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met: Northwave celsius artic?
Do kin der mar druk mei weze
Materialist schreef: Ik ken niemand met koude voeten in skischoenen of met schaatsen.
Ik heb 23 jaar geschaatst en zeker op natuurijs zoals op de Weissensee had ik altijd hoezen over mijn schaatsen of de neuzen afgeplakt met duct tape. Deed ik dat niet dan had ik gegarandeerd koude voeten.
-
- Forum-lid
Ene... heb je daarbij nooit gedacht of een fabrikant dit niet kan oplossen?
Ik bedoel in plaats van weer een nieuw kleurtje, vetertje, gespje, al die flauwekul die marketing heet maar in feite niet ingaat op wat de klant wil. Of denken ze misschien dat we koude voeten willen?
Ik bedoel in plaats van weer een nieuw kleurtje, vetertje, gespje, al die flauwekul die marketing heet maar in feite niet ingaat op wat de klant wil. Of denken ze misschien dat we koude voeten willen?
Do kin der mar druk mei weze