Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton 530

KaptKeefmenneke
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013 21:03

KaptKeefmenneke 14 jul 2016 18:13

Zijn hier mensen die al ervaring hebben met de Bryton 530? Ben aan het kijken voor een andere fietscomputer en navigeren lijkt via deze goed te kunnen ook omdat je via een app op je telefoon een route kunt plannen. Ik ben alleen benieuwd hoe en of hij in de praktijk ook goed werkt.
Ik wilde eigenlijk voor een edge 520 gaan alleen deze is qua prijs net wat aantrekkelijker.

KaptKeefmenneke
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013 21:03

KaptKeefmenneke 16 jul 2016 13:33

Ik heb hem toch maar besteld en vanmorgen mijn eerste rit gereden. Dat werkte opzich allemaal goed alleen krijg ik niets gesynchroniseerd via wifi ik kan geen ritten versturen naar de app of tracks gemaakt in de app downloaden naar de bryton. Ook mijn telefoon koppelen via bluetooth lukt niet. Beetje balen ziet er verder allemaal goed uit, de gereden rit heb ik via een fit bestand bij strava geüpload en daar zitten geen gekke dingen in. Scherm is verder duidelijk en goed in te stellen.

Deze week nog maar de kans geven anders ruil ik hem tegen een garmin of polar.

KaptKeefmenneke
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013 21:03

KaptKeefmenneke 16 jul 2016 20:20

WiFi werkt nu goed, iets in mijn router denk ik. Via ander netwerk doet hij het goed en snel. Van de week eens een track uittesten.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 19 jul 2016 10:03

Hoi KaptKeefmenneke,

Wat voor sensoren gebruik je er allemaal bij? Hartslag? Cadans? Snelheid (of doe je dit op gps)?

Hoe bevallen deze?

Ik ben ook aan het overwegen om een Bryton te kopen. Dus ben benieuwd naar je ervaring ;)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

KaptKeefmenneke
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013 21:03

KaptKeefmenneke 19 jul 2016 20:26

Hartslag en de cadans/snelheid sensor. Heb er nog maar 1 rit opzitten maar dat ging goed. Deze week nog maar een paar rondjes maken. De snelheid die hij weergeeft kun je instellen op gps of de sensor.

nickclappers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2013 21:42

nickclappers 28 aug 2016 22:45

Een belangrijke functie van een fietscomputer is voor mij de navigatie functie. Als ik het goed begrijp dan werkt de Bryton 530 met breadcrum navigatie. Ik heb geen ervaring met het gebruik van een dergelijke vorm van navigatie. Werkt dit prettig of is het toch duidelijk ondergeschikt aan map-navigatie?

Sjorty
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2016 11:42

Sjorty 19 sep 2016 11:50

Ik heb hem gekocht maar ben ontevreden. De gps is heel slecht. Ik raak elke keer de weg kwijt bij het mtb-en. En trouwens de Bryton helpdesk beantwoord niet mijn emails. Ik ga hem retourneren. Ik ga maar een garmin 520 of 820 kopen. Wel duurder maar heb er veel meer plezier van denk ik.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 sep 2016 14:18

Ik was een van de eerste Bryton gebruikers in Nederland (Rider 50 en nu Rider 60). Ik ben heel lang enthousiast geweest en heb vele mensen Bryton producten aanbevolen, maar eerlijk gezegd ben ik klaar met Bryton, als mijn Rider 60 vervangen moet worden, dan zeker geen Bryton meer. Ze stoppen zo maar ondersteuning voor apparaten er is totaal geen ontwikkeling bij de huidige apparaten en/of web/mobile applicaties. Serviceafhandeling is ronduit slecht te meer omdat er weinig of geen verkooppunten zijn, de ene na de ander importeur er mee ophoudt. Contact opnemen via mail of Facebook moet je al helemaal niet proberen want ze reageren helemaal nergens op. Dus zoals gezegd, voor mij geen Bryton producten meer.

Plaats reactie