Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Einstein
- Forum-lid HC
Einstein
01 sep 2016 07:55
daniel1975 schreef:Factory reset komt volgens mij bij elk Garmin device eens in de zoveel tijd wel bovendrijven als 'de oplossing'.
Het schijnt idd een 9.1 issue te zijn. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd, in zowel de Garmin,
Connect en Strava. Tijdens het laden van de Edge gisteravond moest ik na het opstarten alles opnieuw installeren in mijn Edge 1000. Het leek wel op een harde reset maar dit kan toch niet spontaan gebeuren? Afijn, probleem was daardoor niet opgelost.
Na automatische update komt de rit ook niet in Garmin connect te staan. Wanneer ik deze aansluit met een USB kabeltje dan werkt het wel.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
-
LoneWolf
- Forum-lid
LoneWolf
01 sep 2016 11:51
Problem solved
... denk ik
Ben net terug van een ritje. Had van te voren automatisch uploaden uit gezet en net geprobeerd via de Edge 1000, Geschiedenis, Ritten, Upload nw. ritten de rit te uploaden. Ging niet goed. Nog wat meer testjes gedaan, maar zonder succes.
Ik heb de WiFi netwerken van thuis en van m'n werk in de Edge 1000 staan zodat een woon-werk ritje ook gelijk ge-upload kan worden. Heb net het WiFi-netwerk van m'n werk verwijderd en voila na enkele seconden werd m'n rit van vandaag automatisch ge-upload
Ben benieuwd of het ook goed blijft gaan. Je zou toch mogen verwachten dat de Edge 1000 automatisch het (sterkste) netwerk binnen bereik gebruikt.
@body: Heb jij ook meerdere WiFi-netwerken in je Edge 1000?
@monsieurpinot: Bedankt voor het meedenken
Keep On Harking !
-
berniev
- Forum-lid
berniev
01 sep 2016 11:57
Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
01 sep 2016 12:09
berniev schreef:Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
volgens mij heb ik die wel eens los gezien op internet, zal later eens even zoeken
-
Einstein
- Forum-lid HC
Einstein
01 sep 2016 12:10
LoneWolf schreef:Problem solved
... denk ik
Ben net terug van een ritje. Had van te voren automatisch uploaden uit gezet en net geprobeerd via de Edge 1000, Geschiedenis, Ritten, Upload nw. ritten de rit te uploaden. Ging niet goed. Nog wat meer testjes gedaan, maar zonder succes.
Ik heb de WiFi netwerken van thuis en van m'n werk in de Edge 1000 staan zodat een woon-werk ritje ook gelijk ge-upload kan worden. Heb net het WiFi-netwerk van m'n werk verwijderd en voila na enkele seconden werd m'n rit van vandaag automatisch ge-upload
Ben benieuwd of het ook goed blijft gaan. Je zou toch mogen verwachten dat de Edge 1000 automatisch het (sterkste) netwerk binnen bereik gebruikt.
@body: Heb jij ook meerdere WiFi-netwerken in je Edge 1000?
@monsieurpinot: Bedankt voor het meedenken
Ik heb maar 1 netwerk erin staan. Ik had er ook twee maar die heb ik toen ook verwijderd zonder succes.
bij mij lijkt het wel te werken als ik automatisch uploaden uit heb staan.Na die update van 9.1 zijn er veel problemen rondom uploaden ontstaan.
Apple had dit verleden jaar ook met de Macbook. Na een aantal nieuwe updates was het gefixed.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
-
berniev
- Forum-lid
berniev
01 sep 2016 12:19
monsieurpinot schreef:berniev schreef:Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
volgens mij heb ik die wel eens los gezien op internet, zal later eens even zoeken
Ik zag ze hier voor ik mailde naar Garmin:
https://www.gpscity.com/garmin-bike-spe ... ments.html
Met verzending lig je aan zo'n € 30 voor een elastiekje...
-
m/v
- Forum-lid
m/v
01 sep 2016 12:49
berniev schreef:Een paar dagen geleden is de elastiek van m'n trapfrequentiesensor gescheurd. Gemaild naar Garmin waar ik een nieuwe elastiek kon krijgen. Kreeg een doodleuk antwoord dat dit niet apart te krijgen is. Ik moet een nieuwe trapfrequentiesensor kopen, daar zit een nieuw elastiekje bij.... pfffff
Ik had enkele maanden geleden hetzelfde voor.
Sindsdien die sensor gewoon vastgemaakt met tie-wraps, gaat prima.
-
berniev
- Forum-lid
berniev
01 sep 2016 13:08
Bedankt
-
LoneWolf
- Forum-lid
LoneWolf
02 sep 2016 08:57
Dus niet
Vanmorgen werd mijn rit bij thuiskomst niet automatisch ge-upload naar Garmin Connect. Denk dat ik mijn Edge 1000 nog maar eens ga formatteren. Een half jaar geleden werkte de Turn-by-Turn aanwijzingen niet goed meer. Na een format was dat probleem weer verholpen. Heb toen dit antwoord van Garmin aan iemand op een ander forum gevonden en gebruikt:
This is what I received if anybody wishes to try it. The only thing not mentioned is that on the 1000 you will need to re-load the maps using Garmin Express as these are stored upon the device memory which is wiped. FWIW copying gmapbmap.img saved the base map and also my settings but courses and history were wiped so first you should backup these to Garmin Connect, Strava or similar.
Thank you for contacting Garmin Europe.
I suggest that you format the device.
THIS MUST ONLY BE PERFORMED ON A WINDOWS COMPUTER, NOT ON A MAC.
Before formatting the device, it will be necessary to remove any SD cards and save the basemap from the device to the computer:
1. Remove microSD card from device
2. Plug device into computer
3. Open device as a drive
4. Open Garmin folder
5. Drag gmapbmap.img file to desktop.
Once the basemap has been saved, the device can be formatted:
1. Right-click on device as it appears as a drive
2. Select Format...
3. Ensure File System is set to FAT32
4. Ensure Volume Label is set to Garmin
5. Uncheck Quick Format
6. Select Start
The formatting process will take several minutes to complete. Once it has finished, the basemap will need to be added back to the device:
1. If needed, create "Garmin" folder within Garmin drive
2. Drag gmapbmap.img file from desktop to "Garmin" folder
3. Remove device from computer and power off
4. Press and hold Power Button to re-boot the device.
This process will remove any corrupt memory files.
Keep On Harking !
-
m/v
- Forum-lid
m/v
02 sep 2016 10:54
Er zijn blijkbaar behoorlijk veel mensen met hetzelfde probleem.
De oorzaak zal dus wel aan de laatste update liggen (9.1), ik vrees dat het wachten zal worden op een nieuwe versie.