Ik ben op internet een aantal nieuwe Mirage 10 speed onderdelen uit 2008 tegengekomen. Eind vorig jaar heb ik al eens gepost dat ik mijn Xenon groep wil vervangen. Omdat ik zelf weinig ervaring met andere groepen heb (alleen dat ik Xenon niet lekker vind rijden) zou ik graag willen weten of dit een flinke stap vooruit is, of dat ik beter naar bv. Veloce of Centaur kan kijken.
Op dit moment vind ik mijn mountainbike (met Shimano Deore) stukken lekkerder rijden dan mijn racefiets (met Campa Xenon) en daar wil ik graag verandering in brengen omdat ik nu de racefiets te vaak laat staan. Ik weet niet of het verschil in de tripple crank op mijn MTB zit of iets dergelijks, maar ik laat mij graag informeren door mensen met meer ervaring.
Van Xenon naar Mirage
Volgens mij kun je beter een heel klein beetje doorsparen en een Veloce groep op de kop tikken. Ook niet heel duur, en volgens mij een stuk beter! Xenon is (net als Shimano Sora) van vrij matige kwaliteit. Ook als relatieve leek zul je dat wel merken schat ik in.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Veloce of Centaur zijn natuurlijk altijd beter, maar Mirage is ook al een behoorlijke stap vooruit in vergelijking met Xenon. Ik rijd zelf al een jaar of 8 tot volle tevredenheid met Mirage, maar als ik nu iets zou vervangen zou ik waarschijnlijk toch richting Centaur gaan. Het hangt, denk ik, vooral af van je budget.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
Binnen de oudere groepen van Campagnolo is het verschil tussen de Xenon en Mirage het kleinste van alle Campa groepen(een deel van de componenten is eigenlijk gelijk behoudens de naam) Het vervangen van Xenon door MIrage alleen doen bij een defect component. Zoals anderen ook hebben aangegeven gewoon doorsparen voor een Veloce of Centaur groep. Dan krijg je hoogwaardiger componenten en zal je beleving tijdens het rijden er duidelijk op vooruit gaan.
Mocht je nieuw willen kopen, ga dan gelijk voor de groepen met de nieuwe shifters. Liggen lekkerder in de hand en schakelen lichter (en meer kransen tegelijkertijd) dan de oude groepen.
Veel succes.
p.s.
mijn vriendin heeft ook Campa Xenon op haar fiets. Gaandeweg zullen deze comnponenten door mij vervangen worden eerste vervanging reeds gedaan door de remmen te vervangen door Record remmen).
Mocht je nieuw willen kopen, ga dan gelijk voor de groepen met de nieuwe shifters. Liggen lekkerder in de hand en schakelen lichter (en meer kransen tegelijkertijd) dan de oude groepen.
Veel succes.
p.s.
mijn vriendin heeft ook Campa Xenon op haar fiets. Gaandeweg zullen deze comnponenten door mij vervangen worden eerste vervanging reeds gedaan door de remmen te vervangen door Record remmen).
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
- daniel1975
- Forum-lid HC
Doorsparen voor een Velocegroep!!
Of gewoon hier een 2e hand Centaur of Chorus op de kop tikken.
Of gewoon hier een 2e hand Centaur of Chorus op de kop tikken.
Less is bore
-
- Forum-lid
Vooral de remmen en ergo's van Xenos zijn verschikkelijk, bijna net zo erg als van Shimano Sorus.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
ik ken de specs van de mirage '08 niet maar bij twijfel altijd minimaal Veloce.
Of 625,- sparen en Athena 2010, dan ben je voor een tijdje gesettled.
Of 625,- sparen en Athena 2010, dan ben je voor een tijdje gesettled.