Hallo allen,
Ik ben momenteel bezig om onderdelen te verzamelen om zelf een fixie te gaan bouwen en heb een vraag wat betreft velgen; ik heb velgen gezien met een Miche Primera naaf gecombineerd met Mach1 Versus velgen.
Nu heb ik begrepen dat Miche een prima merk is en Mach1 ook, maar wat is jullie mening wat betreft deze combi? doen of niet?
(link naar shop: http://singlespeedparts.nl/create-wiels ... 25672.html)
Ik hoor graag jullie mening!
Jullie mening wat betreft velgen
geen aarzeling bij de kwaliteit, maar bij een fixie passen meer velgen zonder remvlakken, lijkt mij. Met 13mm erg smal. Wat meer rubber vraagt om bredere velgen.
Laatst gewijzigd door klimmer op 17 jun 2016 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een fxie hoort inderdaad zonder remvlakken.... maaarrr ik vind ze er op deze manier sowieso wel tof uitzien en daarnaast ben ik toch echt van plan remmen te gaan installeren (in ieder geval voor) aangezien ik me zonder toch niet helemaal veilig voel
Met de juiste remblokken (Koolstop salmon) kan het wel in de zin dat de rand nog steeds zwart is na 1200Km (dit is mijn 22 set namelijk).
Ik gebruik mijn rem enkel voor het bij-remmen gezien ik niet skid. Ik heb wel gemerkt dat de witte stickers wat oranje zijn van de remblokken en dat ze gigantisch hard gillen op een stijle afdaling remmend naar beneden wanneer je lange momenten remt.
Ik gebruik mijn rem enkel voor het bij-remmen gezien ik niet skid. Ik heb wel gemerkt dat de witte stickers wat oranje zijn van de remblokken en dat ze gigantisch hard gillen op een stijle afdaling remmend naar beneden wanneer je lange momenten remt.
Misschien dat er twee versies zijn van de Miche Pistard, maar de versie die ik heb is niet geschikt om een rem bij te monteren omdat er geen remvlak op de velg zit. Kan op internet ook geen Pistards vinden waarbij wel een remvlak aanwezig is.
-
- Forum-lid
De oude set (WR in het geel) had een zwart gespoten remrand. De nieuwe (WR in het grijs) hebben die rand niet meer en kunnen echt niet gebruikt worden om op te remmen.