Garmin Edge 810
-
- Forum-lid
- Contact
Als je meerdere routes in 1 keer laad is tcx de betere keus.
Verder is er met tcx nog iets mogelijk met koerspunten, maar als je dat niet gebruikt is er verder niet veel verschil te merken.
Verder is er met tcx nog iets mogelijk met koerspunten, maar als je dat niet gebruikt is er verder niet veel verschil te merken.
Marco
Ik gebruik altijd tcx. Ook icm OFM.
Dan heb je ook "tijdinfo" erbij. Inclusief virtual partner waar ik overigens niks mee doe.
Dit werkt goed.
Dan heb je ook "tijdinfo" erbij. Inclusief virtual partner waar ik overigens niks mee doe.
Dit werkt goed.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
4 vragen:
- Hoe kan ik buiten het uitzetten van Bluetooth op edge 810 nog meer batterij besparen tijdens rit?
- Wat kost een nieuwe batterij ? origineel / nep?
- Wordt het aangeraden zelf batterij te vervangen?
- Iets bekend of Garmin het heroppakken van je huidige rit bij 'uitval garmin' of 'batterij op' gaat aanpakken?
- Hoe kan ik buiten het uitzetten van Bluetooth op edge 810 nog meer batterij besparen tijdens rit?
- Wat kost een nieuwe batterij ? origineel / nep?
- Wordt het aangeraden zelf batterij te vervangen?
- Iets bekend of Garmin het heroppakken van je huidige rit bij 'uitval garmin' of 'batterij op' gaat aanpakken?
Achtergrondverlichting uitzetten. (Ongebruikte) sensoren uitschakelen. Kaartweergave uitschakelen. Virtuele partner uitschakelen. Apparaat uitzetten tijdens de koffiepauze. Navigatie/herberekenen uitschakelen.robbiey schreef:Hoe kan ik buiten het uitzetten van Bluetooth op edge 810 nog meer batterij besparen tijdens rit?
Probeer het eens uit?Iets bekend of Garmin het heroppakken van je huidige rit bij 'uitval garmin' of 'batterij op' gaat aanpakken?
Mijn 520 gaat gewoon verder waar-ie gebleven is als ik 'm tussendoor uitzet, de accu leeg is of ik 'm aan de stroomvoorziening hang. Van wat ik heb gezien bij andere gebruikers, doen alle Edges, behalve de 20/25, dat ook. Lopende activiteit gaat door, onafhankelijk van alle andere dingen die je met het apparaat uitspookt.
Vorsprung durch Pedantik
Bedankt!
nou bij de edge 810 niet hoor, paar keer storing gehad, vastloper en bij uitzetten en weer aanzetten is de hele reeds gereden route weg.
Begrijp ik het goed dat je bij een koffiebreak, eerst start/stop drukt, dan edge uitzet? hierna weer aanzetten en je route wordt gecontinueerd?
nou bij de edge 810 niet hoor, paar keer storing gehad, vastloper en bij uitzetten en weer aanzetten is de hele reeds gereden route weg.
Begrijp ik het goed dat je bij een koffiebreak, eerst start/stop drukt, dan edge uitzet? hierna weer aanzetten en je route wordt gecontinueerd?
Ik heb een Edge 800, en ja.
Tijdens een freeze was bij mij ook alles weg, maar als ik hem handmatig uitzet tijdens de koffie gaat hij gewoon weer verder. Ik heb trouwens de firmware terug gezet van 5.10 na 5.00 en geen freeze meer gehad.robbiey schreef:Bedankt!
Tja, je zegt het zelf al: een "storing". Aangezien het apparaat dan per definitie niet meer doet wat het moet doen, zou ik me niet al te veel vastpinnen op wat daarvan de uitkomst is.robbiey schreef:nou bij de edge 810 niet hoor, paar keer storing gehad, vastloper en bij uitzetten en weer aanzetten is de hele reeds gereden route weg.
Vorsprung durch Pedantik
Garmin schrijft je activiteit weg in gpx bestanden. Ook al lijkt een activiteit weg dan nog zal er ergens (weet nu de plek zo 123 niet) op je apparaat een history aanwezig zijn.
Zelf tot nu toe 1 keer gehad dat mijn Garmin 810 uit ging. Opnieuw opgestart en een nieuwe rit gestart. Bij thuiskomst de garmin gekoppeld aan de pc en met windows verkenner naar de folder waar de geschiedenis bewaard blijft. Met die bestanden kon ik vervolgens mijn rit reconstrueren. Is wel een beetje werk maar voor degene die echt al hun ritten willen hebben is dit een mogelijkheid.
Zelf tot nu toe 1 keer gehad dat mijn Garmin 810 uit ging. Opnieuw opgestart en een nieuwe rit gestart. Bij thuiskomst de garmin gekoppeld aan de pc en met windows verkenner naar de folder waar de geschiedenis bewaard blijft. Met die bestanden kon ik vervolgens mijn rit reconstrueren. Is wel een beetje werk maar voor degene die echt al hun ritten willen hebben is dit een mogelijkheid.
-
- Forum-lid
Weet of een garmin edge 810 ook mijn hartalag oppikt als ik een hartslagband van een ander merk (in dit geval sigma) aan heb?