Dé Vraag: rij je met 'top' frames beter en sneller?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus naast een topframe heb je ook nog een topmeter nodig.
Case closed
Case closed
Less is bore
-
- Forum-lid
Je bedoelt dan dieper in de (geld) put?havana schreef:Iedereen die met een vermogensmeter rijdt zal meteen erkennen: een paar cm dieper zitten levert al veel meer op dan een dure fiets.
Gewicht en aerodynamica zullen zeker iets uitmaken. Pro's zullen vast om een reden ook op full-carbon fietsen rijden met snelpakken en dergelijke. Ook voor een amateur maakt dat zeker iets uit (Ik heb bijvoorbeeld mijn helm deze winter overtrokken met huishoudfolie, dat reed ook daadwerkelijk sneller. Niet aan te raden in de zomer)
Is een topframe het waard? Altijd afhankelijk van de persoon. Ik vind van niet (maar ik kan het me dan ook niet veroorloven).
Is een topframe het waard? Altijd afhankelijk van de persoon. Ik vind van niet (maar ik kan het me dan ook niet veroorloven).
- daniel1975
- Forum-lid HC
punt 1: dat merk je echt nietMarxten schreef: (Ik heb bijvoorbeeld mijn helm deze winter overtrokken met huishoudfolie, dat reed ook daadwerkelijk sneller. .
Punt 2: het is sowiso een te goedkope oplossing, het gaat hier om topinvesteringen
Less is bore
Specificaties zoals stijfheid, gewicht, etc. van een topframe vergeleken met een meer voor ons betaalbaar frame zijn zo klein dat het het geld niet waard is. Top frames zijn niet duurder omdat het productieproces significant anders is of omdat er ander materiaal gebruikt wordt waardoor de productiekosten hoger zijn. Ze zijn duurder omdat de wereldtop er op fietst. En die frames gaan niet voor zeg maar € 2000 over de toonbank. Is puur marketing.Marxten schreef:Gewicht en aerodynamica zullen zeker iets uitmaken. Pro's zullen vast om een reden ook op full-carbon fietsen rijden met snelpakken en dergelijke. Ook voor een amateur maakt dat zeker iets uit (Ik heb bijvoorbeeld mijn helm deze winter overtrokken met huishoudfolie, dat reed ook daadwerkelijk sneller. Niet aan te raden in de zomer)
Deze periode (Eurobike e.d.) trek ik altijd aluminiumfolie over mijn helm zodat de boosaardige fabrikanten mij niet kunnen manipuleren om onnodig dure spullen te kopen.daniel1975 schreef:punt 1: dat merk je echt nietMarxten schreef: (Ik heb bijvoorbeeld mijn helm deze winter overtrokken met huishoudfolie, dat reed ook daadwerkelijk sneller. .
Punt 2: het is sowiso een te goedkope oplossing, het gaat hier om topinvesteringen
Dat scheelt daadwerkelijk geld maar ik wordt ondertussen wel links en rechts voorbij gereden...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Toch raar dat ik het idee heb dat deze discussie hier eerder is gevoerd....
Maak joe woar