Ik heb zelf 553€ moeten bijbetalen voor een pakket van 540€. Kostelijke bedoeling dusTCIAL schreef:Belgie heeft een anti-dumping tarief bij het importeren van frames, i.t.t. NL. Duur grapje als de douane jouw pakket eruit pikt. Import kosten waren ~50% van het aankoopbedrag, gebruik de zoekfunctie van het forum als je de verhalen wilt teruglezen... Importeren via BE is dus niet aan te raden.olivdd schreef:beste collegafietsers,
zit al enige tijd te denken om een nieuwe winterfiets aan te schaffen. en om de kosten wat te drukken ben ik beginnen kijken naar de Chinese modellen. op aliexpress staat het vol en graag had ik een tarmac frame/model gehad. als ik kijk op aliexpress zijn die allemaal importeerbaar met de merknaam erop.
heft er iemand, liefst uit Belgie, ervaring met het bestellen van een fiets uit china en ervaring met de douane (kosten)?
en weet er iemand welke betrouwbare Chinese winkel het tarmac model verkoopt? zou hem blanco laten leveren en nadien laten spuiten zonder merknaam, zonder iets. maar ik zie gewoon graag het model.
mvg.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08
Via Nederland of XDB shipping doen, bespaart geld en tijd.
Ik wil daar best wat over zeggen: als we tot op de letter uitvoeren, dan mogen ook waarschuwingen voor neppers en andere nuttige opmerkingen niet meer in dit topic. Lijkt me niet wenselijk. Daarom kijken we niet naar de letter, maar naar de geest van de regel.RuudRuud schreef:Wat zeggen fiets/de beheerders hier zelf over?Jaap Telder schreef:En daarom vind ik het onbegrijpelijk dat Fiets.nl hier gewoon de andere kant opkijkt..c.q. er zelfs ruimte voor biedt en haar eigen regels negeert.RuudRuud schreef:Ik was eigenlijk wel benieuwd of de F8 geregistreerd is als model. En dat is ie
https://euipo.europa.eu/eSearch/#detail ... 73231-0001
Dus pas op als er een douane-auto achter je rijdt op je Chinese knock off
@Fietsernl: er is een verschil tussen een open mould (zonder modelrecht) en een kopie van een (in dit geval) F8. De F8 is namelijk geregistreerd en tot 29-05-2019 beschermd door het modelrecht als intellectueel eigendom. Zo'n nep-F8-frame invoeren/verkopen is strafbaar.
Dus als ik het goed versta, kan je een frame laten leveren in nederland zonder extra douanekosten?body schreef:Of je laat het bezorgen in Nederland als je daar iemand kent
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Kan dit dan ook voor een frame dat al gelakt is?
Heb wel een kennis in nederland maar heb ook geen zin dat die persoon probleme zou hebben
- Serge du Temps
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49
Iemand ervaring met de kwaliteit van de frames van Workswell?
Hier sinds eind vorig jaar een Workswell WCB-R-066. inmiddels ruim 3300 probleemloze km's. Erg fijne fiets. Had hem eigenlijk gebouwd als reservefiets naast mijn Cube Agree GTC maar vind deze gewoon fijner.Serge du Temps schreef:Iemand ervaring met de kwaliteit van de frames van Workswell?
Is hij dan net zo goed als een z'n canadees/nederlandse voorbeeld? Vast niet. Ik heb geen vergelijk maar ik vermoed dat qua stijfheid e.d. er wel verschillen zijn.
Een chinees frame is goedkoop en naar mijn ervaring gewoon goed. Ik heb hem opgebouwd met allemaal zgan Ultegra onderdelen en een nieuwe Fulcrum racing 3 wielset. Qua prijs kom je dan snel richting 1500 - 2000 euro. Voor die prijs kun je ook tijdens de augustus/september opruimingen een vergelijkbaar afgemonteerde fiets kopen van een bekend merk. Om die reden weet ik niet of ik het nogmaals zou doen. Heb je nog een groep en wielset liggen en wil je voor niet te veel geld een leuke extra fiets bouwen is het een goede optie.