Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

11-32 of 11-34

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 08 sep 2016 13:54

Ernie C. schreef:11-34 bestaat voor Tiagra. I.c.m. het triple crankstel kun je dus 30-34 rijden. Dan kun je gewoon in de bergen gaan fietsen zonder dat je hier in Nederland je vrije tijd moet verspillen aan saaie trainingen in de polder...
Maar die is er dan wel weer alleen in 10-speed...
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40095
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2016 14:37

amclassic-fan schreef:
daniel1975 schreef:De malloten bij Sram leveren niet 1 cassette met een 18. En dat terwijl die voor weet ik niet hoeveel fietsers veel bruikbaarder is dan die zotte 11.

Maar ja, 'de markt' wil idiote cassettes. Zie de 11-46 cassettes op de atb.
Persoonlijk vind ik de 11-28 van SRAM wel fijner rijden dan die van Shimano.

Bij SRAM krijg je namelijk:
11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28

Terwijl je bij Shimano de 16 moet missen en dat is een krans die ik veel op het vlakke gebruik, in de koers op het buitenblad tijdens training op 't binnenblad (39):
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
Ik neem toch aan dat jij met 12-25 rijdt?
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2016 15:37

Nope tegenwoordig meestal 11-25 of 11-26. Ik kan tegenwoordig om gaan met 't gebrek aan een 18 ;), maar soms mis ik 'm nog wel eens, met name in de winter.

39-28 blijkt bij lange stroken rond of boven de 10% toch wel fijner te klimmen dan 39-25.

De 11 is nuttig voor krachttraining of om bij te trappen bij 70 km/h... :roll:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 08 sep 2016 20:39

plopmobiel schreef:11-32 is volgens mij ideaal voor de bergen en ik schuif m er ook atlijd op als ik ri de alpen ga. De 32 voor t klimmen en de 11 voor de afdaling, dat je idd wat grote gaten hebt dat neem je dan maar voor lief
als je een betere daler dan klimmer bent is dat idd wel een optie ja :lol:

Len en Jack
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 aug 2015 10:32

Len en Jack 08 sep 2016 21:39

Ik heb op mijn Cube Attain sl een 12/25 laten zetten een 32 heb je niet nodig in Nederland .

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9064
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 sep 2016 08:13

amclassic-fan schreef:Nope tegenwoordig meestal 11-25 of 11-26. Ik kan tegenwoordig om gaan met 't gebrek aan een 18 ;), maar soms mis ik 'm nog wel eens, met name in de winter.

39-28 blijkt bij lange stroken rond of boven de 10% toch wel fijner te klimmen dan 39-25.

De 11 is nuttig voor krachttraining of om bij te trappen bij 70 km/h... :roll:
edco heeft een 12-27 met een 18 er in.Dit lijkt mij een prima cassette t.ov 12-25 en 11-28 maar wel een aardig prijskaartje.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie