Trimax t30 vs zonda 17c vs r32 spline
Ik heb veel moeite om te kiezen tussen de volgende wielsets:
Vision trimax t30 (13c)
Campagnolo zonda 17c
DT Swiss r32 Spline (18.3mm rim width, dus 18c?? Is me niet helemaal duidelijk)
Graag zou ik de overstap maken naar 25mm banden, wat met de visions niet kan (13c). De zonda's lijken interessant, maar ik heb voorkeur voor minimaal 30mm diepte. De DT swiss wielen lijken me met name interessant, maar ik weet niet hoe geschikt ze zijn voor gebruik op standaard racefiets, aangezien ze worden met geadverteerd als CX wielen.
Over mij:
Ik weeg ~55kg en woon in Groningen, dus fiets ik met name op vlak terrein (helaas). Fietsen in de heuvels vind ik leuk (berg moet nog), maar dat gaat ook prima met m'n huidige wielen (sh-r500 @ 1850+ gram o.i.d.).
EDIT: Ik ben trouwens voorlopig niet van plan tubeless te rijden, dus met 'normale' banden op de r32
Hebben jullie adviezen voor mij?
B.V.D!
Vision trimax t30 (13c)
Campagnolo zonda 17c
DT Swiss r32 Spline (18.3mm rim width, dus 18c?? Is me niet helemaal duidelijk)
Graag zou ik de overstap maken naar 25mm banden, wat met de visions niet kan (13c). De zonda's lijken interessant, maar ik heb voorkeur voor minimaal 30mm diepte. De DT swiss wielen lijken me met name interessant, maar ik weet niet hoe geschikt ze zijn voor gebruik op standaard racefiets, aangezien ze worden met geadverteerd als CX wielen.
Over mij:
Ik weeg ~55kg en woon in Groningen, dus fiets ik met name op vlak terrein (helaas). Fietsen in de heuvels vind ik leuk (berg moet nog), maar dat gaat ook prima met m'n huidige wielen (sh-r500 @ 1850+ gram o.i.d.).
EDIT: Ik ben trouwens voorlopig niet van plan tubeless te rijden, dus met 'normale' banden op de r32
B.V.D!
- Sha Kokken
- Forum-lid
Waarom niet een paar arc31's van superstar components
http://www.superstarcomponents.com/en/a ... -dealx.htm
Licht, betaalbaar, binnenbreedte 19mm en 31mm hoog.
Succes
Succes
- Sha Kokken
- Forum-lid
Zit ook wat in.
Ook een idee: Julius acc22. Slechts 22 mm hoog maar wel lekker licht en alleen geschikt voor ons soort vlieggewichten (64kg )
En een Nederlands product.
Blij dat ik het je gemakkelijker kan maken
Ook een idee: Julius acc22. Slechts 22 mm hoog maar wel lekker licht en alleen geschikt voor ons soort vlieggewichten (64kg )
En een Nederlands product.
Blij dat ik het je gemakkelijker kan maken
Interessant setje wielen. Het valt me alleen wel op dat de winkel in emmen blijkbaar is gesloten en de 28+32 wielen uitverkocht zijn. Is het bedrijf niet failliet?
EDIT: Net kvk gecheckt en daar staat, status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
EDIT: Net kvk gecheckt en daar staat, status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
- Sha Kokken
- Forum-lid
Owwww sorry zat kennelijk ff te pitten
Ik zie zojuist dat de trimax 30 en de trimax t30 verschillende wielsets zijn. De 30 heeft een 18.3mm brede velg en is tubeless ready (net als de dt swiss wielset die pas in november beschikbaar is..)
Maar ga vooral door met adviezen, want ik slaap er sowieso nog enkele nachtjes over
Maar ga vooral door met adviezen, want ik slaap er sowieso nog enkele nachtjes over
Ik zou ook voor ook voor de superstars gaan: uitstekende prijs-kwaliteit. Zeker als je de FB pagina in de gaten houdt voor kortingscodes.
Langs gaan is wat lastig, maar een wiel sturen naar pak 'm beet Arnhem of Sheffield is hetzelfde.
De naven van Superstar zijn erg makkelijk te onderhouden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Langs gaan is wat lastig, maar een wiel sturen naar pak 'm beet Arnhem of Sheffield is hetzelfde.
De naven van Superstar zijn erg makkelijk te onderhouden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Maar helaas niet meer als zwart/zwart beschikbaar.Sha Kokken schreef:Waarom niet een paar arc31's van superstar components
Succes
De DT Swiss RS32 Spline lijken mij een prima set wielen (goede prijs kwaliteit verhouding, niet echt licht wel sterk). Ik heb hier zelf ook belangstelling voor. Zijn er ervaringen mee? Ben hier wel benieuwd naar. Deze set is overigens momenteel overal (tijdelijk) niet leverbaar. Zijn weer leverbaar vanaf eind november wat ik zo lees op diverse web winkels.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Met je 55 Kg voldoen echt alle wielen.Koop je dus de wielen die jij binnen je budget de mooiste vind.dexe schreef:Ik heb veel moeite om te kiezen tussen de volgende wielsets:
Vision trimax t30 (13c)
Campagnolo zonda 17c
DT Swiss r32 Spline (18.3mm rim width, dus 18c?? Is me niet helemaal duidelijk
Ik weeg ~55kg en woon in Groningen, dus fiets ik met name op vlak terrein
B.V.D!
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend