Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 sep 2016 23:29

E Bikers de "nieuwe" wielrenners :-/ http://www.lindanieuws.nl/nieuws/politi ... -fietsers/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16514
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2016 09:54

En nu, moeten we allemaal beledigingen over e-bikers gaan posten als wraak voor wat ons wielrenners wordt aangedaan?

Die agent zocht de social media op om in contact te komen met die betreffende mensen, niet om allemaal roeptoeters achter zich aan te krijgen. Laten we hopen dat die mensen nog durven te reageren en dat ze het samen uit kunnen praten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 11 sep 2016 11:43

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2658 ... kt___.html

’Busje rijdt opzettelijk groep wielrenners aan’

Waar gaat het heen ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

freekie94
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:35

freekie94 11 sep 2016 12:21

rhino7 schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2658 ... kt___.html

’Busje rijdt opzettelijk groep wielrenners aan’

Waar gaat het heen ?
"Slecht bericht vermeld dan ook was er een fietspad of reden ze op de weg terwijl er een fietspad aanwezig was, hier hebben de meeste wielrenners namelijk maling aan de verkeersregels, het praat de aanrijding niet goed maar kan me er wel iets bij voorstellen."

Kooimonsters zijn het.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 sep 2016 12:31

Er staat een foto bij het bericht waarop prima te zien is dat er geen fietspad is. En al zou er wel een fietspad zijn geweest, is dat dan een vrijbrief om je bus als moordwapen te gebruiken? Alleen al het feit dat je je daar iets bij voor kan stellen :roll:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 11 sep 2016 12:33

Bouwvakker aan het beunen geweest met een biertje te veel na de tijd, of te druk met de telefoon

Lijkt me meer plausibel dan dat bestuurdert zo'n hekel aan wielrenners heeft, dat ie doelbewust zijn busje tegen een peletonnetje aan mikt.

Lijkt me ook lastig om dit als omstander te beoordelen ; je kunt wel zien dat iemand frontaal ergens op af rijdt, maar dat hoeft niet gelijk "doelbewust" te zijn (eerder onbewust...)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 11 sep 2016 13:11

Nog even over de fietspaden. Er schijnt een verschil te zijn tussen verplichte fietspaden en niet verplichte fietspaden. Je bent dus als fietser/ wielrenner soms ook niet verplicht om op het fietspad te rijden. In de praktijk is het soms ook vaak voor alle partijen ( andere fietsers, voetgangers, maar ook automobilisten ) beter als je als wielrenner gewoon een stukje over de weg rij. En daarbij de nadruk op soms, dus zeker niet in alle gevallen.
Voor de meeste andere weggebruikers is er vaak geen discussie mogelijk. Als er een fietspad is moet je er op, en dat wordt dan op alle mogelijke manieren duidelijk gemaakt. Schreeuwen, afsnijden, van de weg rijden, toeteren, enz.
Vaak meer onwetendheid van de "wielrenhatende met de massa meelopende" medemensch.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 sep 2016 13:29

G.B. Lux Dream schreef:Vaak meer onwetendheid van de "wielrenhatende met de massa meelopende" medemensch.
Een wielrenner is tegenwoordig een soort rode vlag op een stier waar mensen hun frustraties op los denken te kunnen laten. Er is geen enkel excuus, ik herhaal, geen enkel excuus om een medeweggebruiker moedwillig aan te rijden. Dit soort gedrag hoort thuis in de categorie poging tot doodslag. Daar hoort een passende gevangenisstraf en een langdurige ontzegging van de rijbevoegdheid bij en het betalen van een schadevergoeding aan het slachtoffer of slachtoffers.


Wie de betekenis van de verkeersborden niet kent hoort niet thuis achter het stuur van een motorvoertuig,

Het is zo simpel als het maak kan.
Rechthoekig bord, fietspad, niet verplicht.

Afbeelding
Op grond van de artikelen 5, lid 3 en 6, lid 3 van dit reglement mogen fietsers en snorfietsers met uitgeschakelde motor gebruik maken van het onverplichte fietspad. Voetgangers en bestuurders van gehandicaptenvoertuigen mogen eveneens gebruik maken van het onverplichte fietspad. De bestuurder van een gehandicaptenvoertuig mag met een ingeschakelde motor van zijn gehandicaptenvoertuig gebruik maken van het onverplichte fietspad. Alle andere bestuurders is het verboden een onverplicht fietspad te gebruiken. De kleur van het bord onverplicht fietspad is gewijzigd van zwart in blauw. In tegenstelling tot de vorm van de borden G7 tot en met G12 die rond zijn is de vorm van het bord onverplicht fietspad langwerpig rechthoekig.

Rond bord, fietspad verplicht voor fietsers.
Afbeelding
Een verplicht fietspad is ingevolge artikel 5 van dit reglement primair verplicht voor fietsers. Ook voetgangers bij het ontbreken van een voetpad of trottoir en bestuurders van gehandicaptenvoertuigen mogen gebruik maken van het verplichte fietspad. Andere weggebruikers dan fietsers, bestuurders van gehandicaptenvoertuigen en voetgangers is het verboden een verplicht fietspad te gebruiken. Overigens kan/moet de fietser ook het fiets/bromfietspad gebruiken.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 11 sep 2016 13:59

Zojuist in de Telegraaf een nieuwsbericht van een busje wat bewust op een groep wielrenners is ingereden. Aan de reacties te zien vinden mensen het gerechtvaardigd.....

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 11 sep 2016 14:21

Een vierkant "fietspadbord"wil echter niet zeggen dat er op de weg gefietst mag worden. Vroeger begon bij ons voor het huis een fietspad met zo`n vierkant blauw bord, echter, aan de overkant van de weg stond een bord "verboden te fietsen-(rond met een rode streep door een fiets), , heb net even gekeken hoe de situatie nu is en tot mijn verbazing staan er helemaal geen borden meer. :?

freekie94
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:35

freekie94 11 sep 2016 14:41

jer81 schreef:Zojuist in de Telegraaf een nieuwsbericht van een busje wat bewust op een groep wielrenners is ingereden. Aan de reacties te zien vinden mensen het gerechtvaardigd.....
Kooimonsters denken dat een reis die 10 seconden korter duurt meer waarde heeft dan een fietser zijn leven.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8986
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 sep 2016 15:13

@Nico: +1

exemplarisch, een uurtje geleden: ik rij op een fietspad en in tegenovergestelde richting komt (al spookrijdend dus) een lijk op een scootmobiel me tegemoet. Opa kijkt me recht aan en gooit vervolgens pal voor me zijn bejaardenkar een zijstraat in. Vol in de ankers en met blokkerende wielen (jaja, met velgremmen op carbon kan dat ook gewoon) kan ik een crash voorkomen. "Hé mafkees!" is mijn, ik vind vrij milde, reactie. Waarop iemand aan de overkant van de straat me vol uit gaat schelden. Ik ben maar niet gestopt om verhaal te gaan halen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie