Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Dat is inderdaad exact de omgeving. Een rode auto, formaat kleine bestelwagen?
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Als jij zegt dat jij op de fiets alle achteropkomende verkeer altijd aan ziet/hoort komen dan behoor je tot een exceptionele kleine minderheid. Dus om het bij mij meteen als onoplettendheid af te doen is pure kolder.Karl66 schreef:Maar als jij in de auto zit verwacht je toch ook niet dat de auto achter jouw toetert voor het inhalen? En meestal hoor je die echt niet aankomen, vanwege het geluid van je eigen auto. Als verkeersdeelnemer heb je de plicht om op het omringende verkeer te letten, inclusief het verkeer dat van achteren komt. Het is echt de grootste onzin dat zij moeten bellen om jouw onoplettendheid op te heffen. Een fietsbel is er om voor gevaarlijke verkeerssituaties te waarschuwen, niet om aan te kondigen dat je inhaalt.
Om het dan weer te nuanceren, ik heb zelf een bel en gebruik hem vaak omdat ik bij voorbaat al anticipeer op de onoplettendheid van mensen die voor mij rijden
Er hoeft idd niet bij iedere inhaalactie gebeld te worden maar er zijn zat situaties waarbij dat wel veiliger is. Zeker door fietsers die sterk de behoefte voelen om zeer dicht langs je te rijden en snel weer voor je wiel naar rechts te poefen om een tegenligger te ontwijken. Als ik een belletje hoor kan ik tijdig iets meer ruimte maken waardoor de hele situatie een stuk veiliger wordt.
Los daarvan blijft mijn centrale punt overeind: fietsers zijn verkeersdeelnemers en moeten gewoon een bel hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Heb het even opgezocht, het is al zes jaar geleden gebeurd. Kans is sowieso klein dat 'ie nog in dezelfde auto rijdt.
Ik in ieder geval absoluut niet. En ik vervloek regelmatig wielrenners die dat wel doen.bever schreef:wacht even, dus niemand hier fietst wel eens naast het fiets[ad, rijdt wel eens door rood, snijdt wel eens een rotonde af ?
Zeker bij Oudekerk a/d Amstel zie ik veel idioten door rood rijden, de provinciale weg over. Maar ook op veel andere plaatsen zie ik erg veel domme dingen gebeuren. Niet meer dan ik gewone fietsers zie doen misschien maar omdat je duidelijker tot een groep behoort met shirtje, fiets, helm blijft de negativiteit ook eerder aan die groep kleven als je de regels verbreekt. Dat krijg ik dus voor mijn kiezen terwijl ik me netjes aan alle regels houdt.
Ik probeer zelf maar extra vriendelijk te zijn, stop voor zebra ook als het eigenlijk zou kunnen, geef ruimte, haal rustig in, bedank als men mij langs laat (ja ookal is het hun verantwoordelijkheid om ruimte te geven als ze naast elkaar fietsen).. etcetcetc.
ik doe al die dingen om te compenseren voor de idioten die egoistisch rijden.
Ik kan niet voor andere spreken maar ik fiets inderdaad altijd netjes. Zo gek is dat niet.
Bizar, op dezelfde dag in hetzelfde dorp.
Bredase wielrenner overleden na aanrijding in Zundert
Overigens, volgens diverse nieuwssites is het busje dat betrokken was bij de aanrijding met de groep wielrenners in Zundert gevonden, naar de bestuurder wordt nog gezocht.
Bredase wielrenner overleden na aanrijding in Zundert
Overigens, volgens diverse nieuwssites is het busje dat betrokken was bij de aanrijding met de groep wielrenners in Zundert gevonden, naar de bestuurder wordt nog gezocht.
Mijn centrale punt blijft:Ik wil niet door breeduitrijders verplicht worden een bel te gebruiken, terwijl zij niks hoeven.Sha Kokken schreef:CUT
Los daarvan blijft mijn centrale punt overeind: fietsers zijn verkeersdeelnemers en moeten gewoon een bel hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Je word ook niet verplicht door breeduitrijders maar de wet?
§ 12. Diversen
Artikel 5.9.71
Eisen: Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel
Wijze van keuren: Visuele en auditieve controle, waarbij de bel in werking wordt gesteld
Een racefiets is en blijft een fiets.... toch?
§ 12. Diversen
Artikel 5.9.71
Eisen: Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel
Wijze van keuren: Visuele en auditieve controle, waarbij de bel in werking wordt gesteld
Een racefiets is en blijft een fiets.... toch?
+1 als je het dom vind staan in koersen haal je m er maar af en zet je m erna weer op. Het is net zoiets als ik hoef geen verlichting omdat ik het toch wel kan zien in de stad.Magic666 schreef:Je word ook niet verplicht door breeduitrijders maar de wet?
§ 12. Diversen
Artikel 5.9.71
Eisen: Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende bel
Wijze van keuren: Visuele en auditieve controle, waarbij de bel in werking wordt gesteld
Een racefiets is en blijft een fiets.... toch?
Vind schreeuwende wielrenners zo irritant. Een bel is iedereen gewend en schreeuwen komt zo aso over. Paar keer m'n bel vergeten na een onderhoudsbeurtje. Vond vervelend rijden ..
is het fietsen aan het her-ontdekken
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Het grootste nadeel van de bel gebruiken is dat iedereen eerst naar links slingert en de hele weg blokkeert als ze een bel horen....
Een bel werkt gewoon niet. Pas hoorbaar als je er vlak achter zit. Dan kijken de eerst over de schouder in combinatie met een slinger naar links. Als je pech hebt zitten ze dan tegen je aan. Ik roep ca. 25 tot 30 meter van te voren "pas op, pas op" met een zodanig volume dat ik ook opgemerkt word, op het moment dat ik er voorbij ga zeg ok altijd "dank u wel". Is dit asociaal? Ik vind het niet meer of minder asociaal dan 2 of meer mensen die willens en wetens het fietspad of soms zelfs de weg voor zich opeisen door over de hele breedte te moeten fietsen/e biken. En ze doen het ook gewoon tegemoet komend.