Endurance racer
Vooropgesteld dat ik geen expert hierin ben, je zult idd wat meer overeind zitten maar ook wat langer omdat de hoek van de staande buis wat flauwer is. Maar dat is mi met een wat kortere pen weer te corrigeren.
Voor wat het waard is, ik 182 cm, normaal postuur, heb niet het idee dat ik met mijn 57 cm Infinto CV niet bijzonder rechtop zit.
Voor wat het waard is, ik 182 cm, normaal postuur, heb niet het idee dat ik met mijn 57 cm Infinto CV niet bijzonder rechtop zit.
Abide.
Ik ben een beetje bezig met een zelfde soort zoektocht, al sluit ik zelf Trek niet uit. Wat ik begrepen heb is dat je comfort van de fiets kunt bepalen door: stack/reach. Hoe hoger het getal hoe "rechterop" je zit. Als ik dan bijvoorbeeld de domane vergelijk met de infinito dan lijkt mij de infinito niet heel erg comfortabel, maar wel een stuk comfortabeler dan je huidige fiets.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40230
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een SLR6 kopen (ivm mooiste framekleur), de boel strippen en de Ultegragroep wisselen met de SR groep van de Dogma zou nog een optie zijn. De Bontagerwielen als winterwielen gebruiken en de Shamals en Reynolds voor het mooie weer.
Kan ik alleen de Ultegra crank niet kwijt, aangezien die niet past op de Dogma (ita bracket).
Of als frame-only, maar dat oranje-rood is niet mijn smaak (maar ook niet superlelijk).
Vraag mij alleen af of dat frame niet té soft is.
Kan ik alleen de Ultegra crank niet kwijt, aangezien die niet past op de Dogma (ita bracket).
Of als frame-only, maar dat oranje-rood is niet mijn smaak (maar ook niet superlelijk).
Vraag mij alleen af of dat frame niet té soft is.
Less is bore
Ik heb bij de Domane Slr serie het idee dat ze wel heel erg op zoek zijn naar de ultieme kasseien fiets. Ik vind die schuif in de buis vd slr serie erg lelijk, dus die valt sowieso af. De sl 6 pro of de sl7 vind ik qua kleur wel mooi.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
De Infinito is een beetje een tussenweg. De Intrepida is de echte comfortracer van Bianchi maar zoals bij de meeste merken is het een echte instapper.
Het probleem is dat de stappen tussen de maten van veel frames erg groot zijn en dat bijna alle fietsen die hier de revue gepasseerd zijn alleen een cm korter zijn en hooguit een paar mm hoger. Ik denk dat de ideale stack tussen de 570 de 580 zit en de reach dichtbij de 380. De C60 high en de Simplon vallen hier mooi in.
De Domane wordt misschien erg kort en hoog. Ook wordt de balhoofdhoek wel erg lui, samen met de langere stuurpen die wellicht nodig gaat hebben gaat dat heel anders sturen dan dat je gewend bent. Niet perse verkeerd maar wel een puntje om rekening mee te houden.
Wat ik verder nog kan verzinnen: De BMC granfondo, Cannondale Synapse (tenzij die niet vanwege de geometrie afviel) en de Pinarello ROKH.
Het probleem is dat de stappen tussen de maten van veel frames erg groot zijn en dat bijna alle fietsen die hier de revue gepasseerd zijn alleen een cm korter zijn en hooguit een paar mm hoger. Ik denk dat de ideale stack tussen de 570 de 580 zit en de reach dichtbij de 380. De C60 high en de Simplon vallen hier mooi in.
De Domane wordt misschien erg kort en hoog. Ook wordt de balhoofdhoek wel erg lui, samen met de langere stuurpen die wellicht nodig gaat hebben gaat dat heel anders sturen dan dat je gewend bent. Niet perse verkeerd maar wel een puntje om rekening mee te houden.
Wat ik verder nog kan verzinnen: De BMC granfondo, Cannondale Synapse (tenzij die niet vanwege de geometrie afviel) en de Pinarello ROKH.
Campagnolo Ultra Dork
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Mijn idee is dat de race modellen van zowel Colnago als Bianchi al redelijk comfort zijn ten opzichte van andere merken in dezelfde maat. Dat is ook de reden dat ik een Bianchi heb genomen.
De C2C lijn van Bianchi is al iets meer comfort, maar nog wel minder extreem als een Roubaix ed.
Desondanks, als ik met mijn hart zou moeten kiezen voor een endurance dan zou het 100% zeker een Infinito worden.
Je zou eerst eens je stuurpen kunnen omdraaien op je huidige fiets, puur om te kijken of het verschil maakt.
Anders is een Infinito sowieso nooit zonde van je geld.
De C2C lijn van Bianchi is al iets meer comfort, maar nog wel minder extreem als een Roubaix ed.
Desondanks, als ik met mijn hart zou moeten kiezen voor een endurance dan zou het 100% zeker een Infinito worden.
Je zou eerst eens je stuurpen kunnen omdraaien op je huidige fiets, puur om te kijken of het verschil maakt.
Anders is een Infinito sowieso nooit zonde van je geld.
De C2C serie van Bianchi heeft geen extreem comfortabele geometrie. Het is eerder iets minder racy dan echt endurance. Maar dat kan voor jou natuurlijk wel net het verschil zijn en het blijft gewoon een hele mooie fiets.
Wat vind je trouwens van de Look 765? Maat M heeft een stack van 578 bij een reach van 375, dat lijkt me een behoorlijk comfortabele endurance racer. Maar je moet natuurlijk wel van hun kleurenschema's houden
Wat vind je trouwens van de Look 765? Maat M heeft een stack van 578 bij een reach van 375, dat lijkt me een behoorlijk comfortabele endurance racer. Maar je moet natuurlijk wel van hun kleurenschema's houden
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40230
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Omgedraaide stuurpen rij ik al een paar maanden mee en is de bevestiging dat ik minder diep moet gaan zitten.
@ernie: als je zegt dat de ideale waarden rond de 380 en 580 liggen, dan is een C60 in mt54 (dus 1 mt groter) zeker net té groot? Synapse valt volgens mijn redenatie net verkeerd: 54 is klein zat, 56 is alweer redelijk gestrekt.
En de Simplon zit in mt 52 met 53cm bovenbuis en de 55cm is direct 56.5cm bovenbuis en allebei met korte balhoofdbuizen. Waar baseer jij dan de geschiktheid op? Puur op S&R? Vind die Pavo's wel heel mooi.
@ernie: als je zegt dat de ideale waarden rond de 380 en 580 liggen, dan is een C60 in mt54 (dus 1 mt groter) zeker net té groot? Synapse valt volgens mijn redenatie net verkeerd: 54 is klein zat, 56 is alweer redelijk gestrekt.
En de Simplon zit in mt 52 met 53cm bovenbuis en de 55cm is direct 56.5cm bovenbuis en allebei met korte balhoofdbuizen. Waar baseer jij dan de geschiktheid op? Puur op S&R? Vind die Pavo's wel heel mooi.
Less is bore
Getoonde Simplon was volgens mij de Kiaro. Volgens mij is die hoger dan de Pavo. Lijkt mij de ultieme comfortracer.
Moet carbon blijven? Als het tita mag zijn, zou ik naar de Lynskey R265 kijken. Hebben ze qua geo volgens mij afgeleid van de Infinito.
Moet carbon blijven? Als het tita mag zijn, zou ik naar de Lynskey R265 kijken. Hebben ze qua geo volgens mij afgeleid van de Infinito.
Ultegra crank past prima, je hebt alleen wel de passende Hollowtech lagers nodig. Maar die zijn er gewoon, ook voor ITA.daniel1975 schreef:
Kan ik alleen de Ultegra crank niet kwijt, aangezien die niet past op de Dogma (ita bracket).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40230
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik was er idd al achter dat ik bij de Kiaro moest kijken en niet bij de Pavo Granfondo. Jammer, die is net niet zo fraai als de Pavo
Is er in NL ook een dealer van Simplon? Ik kan 1 adres vinden in Wormer en een oude website van 'sport-inc'.
Was er bij het Ultegra crankstel even beetje slaperig zeker vanuit gegaan dat er een dikkere as in zat. Maar is idd gewoon 24mm.
Is er in NL ook een dealer van Simplon? Ik kan 1 adres vinden in Wormer en een oude website van 'sport-inc'.
Was er bij het Ultegra crankstel even beetje slaperig zeker vanuit gegaan dat er een dikkere as in zat. Maar is idd gewoon 24mm.
Less is bore