In januari ga ik naar Zuid-Afrika en het lijkt me mooi om een aantal racefiets/mountainbiketochten te maken.
De route staat nog niet vast, dus alle tips zijn welkom
Fietsen in Zuid-Afrika
Lees deze van Logan eens: http://www.bikepacking.com/routes/bikep ... pe-passes/
Ik heb begin dit jaar 9 dagen gefietst in Zuid Afrika met als hoogtepunt deelname aan de Cape Town Cycling Tour (Cape Argus). Die is begin maart pas, dus mocht je flexibel zijn zou ik overwegen om je tocht naar eind februari te verzetten en dan die tocht mee te pakken. Google maar eens op die tocht, een van de mooiste die ik heb gedaan.
Verder zijn er mooie routes vanuit Stellenbosch naar Franschenhoek naar Hermanus naar Pringle Bay naar Cape Town. De Franschenhoekpas is leuk om mee te pakken en bij Cape Town uiteraard Chapman's Peak!
Succes!
Verder zijn er mooie routes vanuit Stellenbosch naar Franschenhoek naar Hermanus naar Pringle Bay naar Cape Town. De Franschenhoekpas is leuk om mee te pakken en bij Cape Town uiteraard Chapman's Peak!
Succes!
-
- Forum-lid
- Contact
Najaar 2015 zijn we in ZA en Lesotho geweest. Vanuit Durban naar de Drakensbergen en van daar Lesotho in. Die kant vond ik waanzinnig mooi. Zeker de sani-pass en de drakensbergen. Routes staan op Strava (Erwin Derksen) maar wil ik ook wel mailen
-
- Forum-lid
- Contact
Fiets + 20kg bagage. Heb een stevige toerfiets (16kg, 28"wielen) met MTB verzet (22-32). Ik heb niet alles gefietst, paar keer voetje aan de grond en in totaal denk ik 50-100 m gelopen... Foto's van onze beklimming, gemaakt door Zwitserse fietsers die een paar uur eerder boven waren dan wij : https://www.facebook.com/margriet.raven ... 2923130238
MTB huren: Er zijn wat organisaties die trips naar de Sani pass organiseren misschien dat die ook aan verhuur doen. In Durban is het ons niet gelukt om fietsen te huren waarmee wij een paar weken konden rondtrekken, vandaar dat we onze eigen fietsen hebben meegenomen.
MTB huren: Er zijn wat organisaties die trips naar de Sani pass organiseren misschien dat die ook aan verhuur doen. In Durban is het ons niet gelukt om fietsen te huren waarmee wij een paar weken konden rondtrekken, vandaar dat we onze eigen fietsen hebben meegenomen.