Mannen lezen geen handleiding, die gaan eerst vloeken en de rest mag jezelf invullenmonsieurpinot schreef:Ik ben ook al 40 keer in m'n leven aan ikea kasten begonnen, maar de ervaring heeft toch geleerd dat ik toch beter eerst de handleiding erbij kan pakken...
Mantel carbon clincher wielen
YFood !!!
Hoi,
ik heb de mantel 50mm carbon wielen, in het begin was ik er erg blij mee en ze reden perfect. Echter laatste paar ritjes constant gepiep uit de naven, moest elke 2 ritjes de lagers smeren. De kwaliteit van de naven is dermate slecht dat ik ze heb laten ombouwen naar DT 350 naven.
Achteraf gezien had ik liever wat meer geld uitgegeven voor een andere carbon set met een goede naaf (iig een bekend merk).
Wou dit toch even delen met jullie.
ik heb de mantel 50mm carbon wielen, in het begin was ik er erg blij mee en ze reden perfect. Echter laatste paar ritjes constant gepiep uit de naven, moest elke 2 ritjes de lagers smeren. De kwaliteit van de naven is dermate slecht dat ik ze heb laten ombouwen naar DT 350 naven.
Achteraf gezien had ik liever wat meer geld uitgegeven voor een andere carbon set met een goede naaf (iig een bekend merk).
Wou dit toch even delen met jullie.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Was het niet goedkoper geweest om gewoon de lagertjes eens te vervangen ipv alleen te smeren?
+1 . Het is super eenvoudig om een industrie lager te wisselen en vele malen goedkoper dan het compleet omspaken van het wiel. Ben benieuwd welke spaker dit het goede advies vond.
Heeft verder niet zo zeer met het wielenmerk te maken maar meer met de kwaliteit van de gebruikte lager.
Heeft verder niet zo zeer met het wielenmerk te maken maar meer met de kwaliteit van de gebruikte lager.
Ik heb idd getwijfeld om de lagers te vervangen, echter in overleg met mijn wielbouwer toch maar besloten om spaken en naven te vervangen... Tevens het wiel anders laten spaken etc. Ben erg tevreden tot nu toe.
Maarja zoals ik eerder aangaf had ik dit geld liever nog bij de wielset gedaan en dan een merkset te kopen, maar dit is mijn persoonlijke mening...
Ik ben benieuwd of meer mensen "problemen" hebben met de naven/lagers...
Ik heb eventueel de oude naven + spaken thuis liggen, voor diegene die interesse heeft
Maarja zoals ik eerder aangaf had ik dit geld liever nog bij de wielset gedaan en dan een merkset te kopen, maar dit is mijn persoonlijke mening...
Ik ben benieuwd of meer mensen "problemen" hebben met de naven/lagers...
Ik heb eventueel de oude naven + spaken thuis liggen, voor diegene die interesse heeft
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
De gebruikte Powerway R13 naven zijn volgens mij van chinese makelij. Dit zegt verder niet zoveel, en zijn gewoon verder prima.
Wielbouwer Edco is niet de eerste de beste, en die zal i.o.m. met Mantel wel tot de huidige configuratie zijn gekomen.
Sorry, maar ik denk dat jouw wielbouwer wat extra vakantiegeld heeft dit jaar. Je kan nl. in de standaard naven zelfs een setje keramische lagers plaatsten, al was het alleen maar om eerst te proberen.
Wielbouwer Edco is niet de eerste de beste, en die zal i.o.m. met Mantel wel tot de huidige configuratie zijn gekomen.
Sorry, maar ik denk dat jouw wielbouwer wat extra vakantiegeld heeft dit jaar. Je kan nl. in de standaard naven zelfs een setje keramische lagers plaatsten, al was het alleen maar om eerst te proberen.
Wordt een korte vakantie voor hem dan haha... Heb uiteindelijk zelf de knoop gehakt, alles afgewogen en toch maar (ondanks de meerkosten) voor nieuwe naven en spaken gekozen. De powerway naven zullen vast prima zijn, ik vind dat mijn wieler nu stijfer zijn en beter rijden, maar das mijn persoonlijke ervaring. Ik had liever het geld van de ombouw en de wielset gecombineerd en een "merk" set gekocht. En ik moet zeggen dat voor het gedoe met de lagers ik er erg veel plezier aan beleefd heb
Carbonpasta vermoed ik?
En heb je Mantel in kennis gesteld van je ongemak? Je had toch garantie!mvug schreef:Wordt een korte vakantie voor hem dan haha... Heb uiteindelijk zelf de knoop gehakt, alles afgewogen en toch maar (ondanks de meerkosten) voor nieuwe naven en spaken gekozen. De powerway naven zullen vast prima zijn, ik vind dat mijn wieler nu stijfer zijn en beter rijden, maar das mijn persoonlijke ervaring. Ik had liever het geld van de ombouw en de wielset gecombineerd en een "merk" set gekocht. En ik moet zeggen dat voor het gedoe met de lagers ik er erg veel plezier aan beleefd heb
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Sorry snap niet zo goed wat je hier mee wil zeggen, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt om ze om te bouwen. Mantel bood aan om de lagers te vervangen, ik heb hier niet voor gekozen omdat ik bang ben dat ik straks weer hetzelfde probleem heb.
Ik snap best dat powerway prima naven zijn en er zullen vast veel mensen zonder problemen mee rondrijden, no problem, hoop dat je er nog lang plezier van hebt. Ik wilde alleen wat mededelen wat mijn ervaringen zijn.
Ik snap best dat powerway prima naven zijn en er zullen vast veel mensen zonder problemen mee rondrijden, no problem, hoop dat je er nog lang plezier van hebt. Ik wilde alleen wat mededelen wat mijn ervaringen zijn.