Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
misschien dan toch maar overwegen om een shimano versie te kopen ?
Ik heb op een site de oudere elsa RS voor 914€ incl verzending zien staan , zouden jullie deze nemen ?
of toch de Dfour versie (1000€ ) ?
Het verschil zit hem in de extra bluethoot conectie en in de batterijduur 300h ( elsa rs) en 200 ( Dfour) .
Ik heb op een site de oudere elsa RS voor 914€ incl verzending zien staan , zouden jullie deze nemen ?
of toch de Dfour versie (1000€ ) ?
Het verschil zit hem in de extra bluethoot conectie en in de batterijduur 300h ( elsa rs) en 200 ( Dfour) .
Toch de BePro's nog een keer aanbevelen. De batterijen zijn echt heel erg goed, gaan echt heel lang mee voor je hoeft op te laden. Het feit dat ie IN de meter zit en niet vervangbaar is, begin ik steeds meer te waarderen gezien de problemen van mijn vrienden met Stages in zware regenval.
Slijtage: ja, gebeurt. Maar heb al 2 schuivers gemaakt, pedalen wat beschadigd maar verder niets aan de hand. De casing lijkt sterk.
Slijtage: ja, gebeurt. Maar heb al 2 schuivers gemaakt, pedalen wat beschadigd maar verder niets aan de hand. De casing lijkt sterk.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11326f/3/4/M/p/obcdefjlzz.png)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoeveel km gaat de batterij dan mee? Als de batterij leeg is moet je je pedalen opsturen?kwen schreef:Toch de BePro's nog een keer aanbevelen. De batterijen zijn echt heel erg goed, gaan echt heel lang mee voor je hoeft op te laden. Het feit dat ie IN de meter zit en niet vervangbaar is, begin ik steeds meer te waarderen gezien de problemen van mijn vrienden met Stages in zware regenval.
Slijtage: ja, gebeurt. Maar heb al 2 schuivers gemaakt, pedalen wat beschadigd maar verder niets aan de hand. De casing lijkt sterk.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Zijn oplaadbare batterijen, op te laden met micro-USB stekkers. Officieel gaan ze dacht ik 30 uur mee.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoe staat het met de waterdichtheid van de verschillende systemen? Lees her en der dat stages nog weleens een steekje laat vallen op dat gebied. In mijn geval zou ik er ook strandraces mee willen rijden en dan moet het toch wel een beetje bombproof zijn en dat is me een extra 100,- (ofzo) wel waard.
Volgens mij heeft DDX al menig Stages verzopen...
Stages 1ste generatie (grijze sticker) had soms wat problemen. Stages 2e generatie (blauwe sticker) heeft een verbeterde afdichting voor de batterij.
Ik heb een 1ste generatie Stages op mijn 29er en die heeft wel wat vocht gezien maar ik heb nooit problemen ondervonden.
De 2e generatie Stages zit sinds kort op mijn BMC GF02 en heeft nog niet echt een natte doop gehad.
DDX had dit jaar een probleem met zijn Stages in Italie toen het daar met bakken uit de lucht kwam. Ik weet echter niet of dat een 1ste of 2e generatie Stages was.
Tevens geld natuurlijk dat als je die batterij klep niet goed dichtdraait ze allemaal om zeep gaan als het maar erg nat is (niet dat DDX die klep NIET goed dicht had maar het is een mogenlijkheid)
Welgeteld heeft DDX zoals ik weet en kan vinden slecht 1 verzopen Stages gehad Havana en niet diverse.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... s#p1105594
Ik heb een 1ste generatie Stages op mijn 29er en die heeft wel wat vocht gezien maar ik heb nooit problemen ondervonden.
De 2e generatie Stages zit sinds kort op mijn BMC GF02 en heeft nog niet echt een natte doop gehad.
DDX had dit jaar een probleem met zijn Stages in Italie toen het daar met bakken uit de lucht kwam. Ik weet echter niet of dat een 1ste of 2e generatie Stages was.
Tevens geld natuurlijk dat als je die batterij klep niet goed dichtdraait ze allemaal om zeep gaan als het maar erg nat is (niet dat DDX die klep NIET goed dicht had maar het is een mogenlijkheid)
Welgeteld heeft DDX zoals ik weet en kan vinden slecht 1 verzopen Stages gehad Havana en niet diverse.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... s#p1105594
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Er is op Interbike een nieuwe Quarq aangekondigd dus ik hoop dat jullie een mooie prijs afgesproken hebben
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
bron? dat zijn vermoedelijk gewoon de DZERO varianten die nu op het punt van uitleveren staan.ypuh schreef:Er is op Interbike een nieuwe Quarq aangekondigd dus ik hoop dat jullie een mooie prijs afgesproken hebben.
Wat betreft mijn problemen, een van mijn stages (dura ace v1) had opeens vreemde calibratie waardes, geen vochtprobleem.
Stages support vroeg mij om batterijklepje er dagje af te laten en daarna nog eens te proberen wat niet hielp.
Opgestuurt en nieuwe (v2) ontvangen, die zit op mijn slechtweer fiets en heeft flink wat regenbuien gezien en 0,0 problemen.
Mijn andere stages (ultegra v1) begon half jaar geleden oid vocht problemen te krijgen, na rit in regen moest ik batterijklepje er nachtje af laten zodat het kon drogen. (daarna prima calibratie waardes)
via mantel nieuw rubbertje en klepje ontvangen wat probleem even oploste, vlak voor mijn trip naar Italie had ik al een 2e klepje ontvangen.
In italie flinke stortbuien gehad en helaas probleem was nogsteeds niet opgelost...
Weer mantel benaderd en die wilden toch nog een keer een nieuw klepje proberen.
Eigenlijk wist ik toen al dat dit niet meer ging helpen maar ok laatste kans.
Afgelopen vakantie naar Frankrijk heb ik dus m'n andere stages voor de zekerheid maar meegenomen.
Alleen laatste dag wat regen en zoals ik al vermoedde had het 3e klepje geen effect.
Dus opgestuurd en begin deze week ook een v2 ontvangen.
Ga er vanuit dat probleem nu opgelost is, v2 gaat batterij klepje ook stuk makkelijker open.
(v1 kost je je nagels als je hem wilt openmaken)
Stages support vroeg mij om batterijklepje er dagje af te laten en daarna nog eens te proberen wat niet hielp.
Opgestuurt en nieuwe (v2) ontvangen, die zit op mijn slechtweer fiets en heeft flink wat regenbuien gezien en 0,0 problemen.
Mijn andere stages (ultegra v1) begon half jaar geleden oid vocht problemen te krijgen, na rit in regen moest ik batterijklepje er nachtje af laten zodat het kon drogen. (daarna prima calibratie waardes)
via mantel nieuw rubbertje en klepje ontvangen wat probleem even oploste, vlak voor mijn trip naar Italie had ik al een 2e klepje ontvangen.
In italie flinke stortbuien gehad en helaas probleem was nogsteeds niet opgelost...
Weer mantel benaderd en die wilden toch nog een keer een nieuw klepje proberen.
Eigenlijk wist ik toen al dat dit niet meer ging helpen maar ok laatste kans.
Afgelopen vakantie naar Frankrijk heb ik dus m'n andere stages voor de zekerheid maar meegenomen.
Alleen laatste dag wat regen en zoals ik al vermoedde had het 3e klepje geen effect.
Dus opgestuurd en begin deze week ook een v2 ontvangen.
Ga er vanuit dat probleem nu opgelost is, v2 gaat batterij klepje ook stuk makkelijker open.
(v1 kost je je nagels als je hem wilt openmaken)