Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Fietswinkels in NL met "iets extra's"

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 25 mar 2013 14:27

kilometervreter schreef:Ik ga dan voor geen assortiment en geen tierlantijnen. Framepje hier, wielje daar, belegen truitjes aan een rek en een doos zooi naast de deur. Als je de winkel binnestapt sta je voor de kassa en doe je een pas opzij dan sta je in de werkplaats met daarin een machanieker die alles weet te repareren of voor jou kan bestellen tegen fatsoenlijke prijzen. En alhoewel betondorp een niet veel betere naam heeft dan Noord ligt het wel aan de goede kant van het ij.

Mees vs Ger?
Je voorkeur is duidelijk! Ieder z'n meug. Ger is inderdaad ook een fijne en heeft een bewezen staat van dienst, en vooral bekend van de piste toch?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3734
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mar 2013 16:21

hendriku schreef:
kilometervreter schreef:Ik ga dan voor geen assortiment en geen tierlantijnen. Framepje hier, wielje daar, belegen truitjes aan een rek en een doos zooi naast de deur. Als je de winkel binnestapt sta je voor de kassa en doe je een pas opzij dan sta je in de werkplaats met daarin een machanieker die alles weet te repareren of voor jou kan bestellen tegen fatsoenlijke prijzen. En alhoewel betondorp een niet veel betere naam heeft dan Noord ligt het wel aan de goede kant van het ij.

Mees vs Ger?
Je voorkeur is duidelijk! Ieder z'n meug. Ger is inderdaad ook een fijne en heeft een bewezen staat van dienst, en vooral bekend van de piste toch?
Ja
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 04 apr 2013 23:02

Niet in Nederland, helaas: http://vimeo.com/36258512" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 05 apr 2013 08:25

knutmo schreef:Niet in Nederland, helaas: http://vimeo.com/36258512" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat niet omdat het "fietsen" in Nederland als een heel gewoon iets wordt gezien, en een winkel niet zo heel veel hoeft te doen om te verkopen?
In veel andere landen, ook hier in Spanje, is de fiets niet zo prominent aanwezig zoals in Nederland en daarom zijn fietswinkels met iets meer extra dan standaard eerder "exclusief" omdat die winkels meer aandacht besteden en service bieden om klanten te "lokken".

fietsvogel
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00

fietsvogel 05 apr 2013 14:38

Azzuri wielersport in Waalre.
Gewoon uitstekende winkel met kennis van zaken

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 05 apr 2013 14:53

jsprbcn schreef:
knutmo schreef:Niet in Nederland, helaas: http://vimeo.com/36258512" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat niet omdat het "fietsen" in Nederland als een heel gewoon iets wordt gezien, en een winkel niet zo heel veel hoeft te doen om te verkopen?
In veel andere landen, ook hier in Spanje, is de fiets niet zo prominent aanwezig zoals in Nederland en daarom zijn fietswinkels met iets meer extra dan standaard eerder "exclusief" omdat die winkels meer aandacht besteden en service bieden om klanten te "lokken".
Maar is dat niet hetzelfde in NL? Het is maar hoe je "iets meer extra dan standaard" definieert natuurlijk. Dat kunnen bijzondere/exclusieve merken zijn, extra service, meer beleving. Komt eigenlijk op hetzelfde neer. Je moet je onderscheiden om mensen naar je winkel te krijgen
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 sep 2016 08:31

DallaCollina kan volgens mij weer van dit lijstje af.... kreeg gisteren dit bericht:

"helaas is dallacollina Cycling niet meer bestaand.
Met vriendelijke groet, saluti, kind regards,
DallaCollina Cycling
Overstraat 67
3958BS Amerongen"


Doodzonde natuurlijk maar ik vrees dat er in het high-end segment toch amper een boterham te verdienen is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 sep 2016 09:30

rikkert schreef:Ik ben niet zo van de winkelbeleving. Meer van de fietsbeleving. Als een winkel mij probeert te vertellen dat ze een winkelbeleving hebben dan ben ik op een hoede. Dan betaal ik waarschijnlijk te veel.
:mrgreen:

Ja beleving. Als fabrikanten/leveranciers dat voor mij gaan invullen krijg ik toch een beetje zuid-Chinese-knokkelkoorts.
Probleem is dat het in 9 van de 10 gevallen een truukje is om een weerwoord op webshops te hebben. Echte winkelbeleving vind ik een winkel die authentiek is en niet door een guru (die JIJ betaald) is ontworpen wat in nagenoeg al dit soort winkels het geval is.
Het is BEDACHT ipv gegroeid/geevalueerd. Omdat het bedacht is voelt het voor mij nepperig aan.

De showroom/werkplaats van Gios Torino in Volpiano vind ik echt geweldig. Een keer Giro zitten kijken, een keer een avond pizza zitten eten etc. Beetje rommelig (soms zelfs veel)

Maar Goia in hetzelfde Volpiano vond (is nu dicht) ik ook geweldig. Klein en de Bialetti (voor moka koffie) werd met dezelfde vlam warm gestookt als die voor de stalen frames :mrgreen:
Echte rugmummers en kaderplaatjes die spontaan (en niet bedacht) aan de muur zijn gehangen, en vetspuit van voor de oorlog, een werkbank waar 70 jaar fietsen op hebben gestaan.

Zelfs een moderne winkel als Firenze by Bikes vind ik heel authentiek maar m'n hart is gestolen bij Bici Rossi in Siena.

Ik ben er een paar jaar niet geweest en of ze nog leeft weet ik niet. Het kaartje wat ik van haar kreeg zit in m'n top tien souvenirs.

Afbeelding

Niet bedacht door een marketier maar uit het hart. Ik heb er in al die jaren nog geen 100 Euro (shirt, petje, petje) uitgegeven en werd steeds als een gast (voel het verschil met klant) ontvangen.

In de meeste belevingswinkels staan mensen die zelf niks beleven maar gewoon winkelpersoneel. Ik zit niet te wachten op een gast die een espresso voor me maakt en zelf niet weet hoe de Franse Kasseien voelen, hoe bocht 6 op de Stelvio eruit ziet, hoe het kan waaien op de Kale Berg, wat het is om de fiets van Casartelli te zien hangen in de kapel op de Ghisallo. Wat het is om in de regen van de Nigra af te dalen. Hagel in je snuit op een Hollandse dijk en met tintelende tenen onder de douche staan. Opgedroogd kwijl en snot aan je kin, net een bidon te weinig in de laatste klim. Hoe het voelt als de pleisters van je knieën worden getrokken. De kick als je bovenkomt op een kletsnatte Paterberg een trapist in het Hemelrijck en Coppi groeten op de Izoard.

Beleven? Ja voor mij maar 1 reden waarom ik op de fiets zit en waarom ik tevens zo weinig in de winkel kom.
Pas was ik in de Rapha shop. Ik had een enveloppe van iemand gekregen om mezelf eens te verwennen. Ja het zal goed spul zijn maar zo'n winkel straalt toch alleen maar 1 grote hoop oppervlakkigheid uit? De enveloppe is nog even dicht gebleven................

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 20 sep 2016 09:35

Zaterdag jl. een gesloten deur met daarop "wegens privéomstandigheden gesloten". Ook maandag een dichte deur ....
Joseba schreef:DallaCollina kan volgens mij weer van dit lijstje af.... kreeg gisteren dit bericht:

"helaas is dallacollina Cycling niet meer bestaand.
Met vriendelijke groet, saluti, kind regards,
DallaCollina Cycling
Overstraat 67
3958BS Amerongen"


Doodzonde natuurlijk maar ik vrees dat er in het high-end segment toch amper een boterham te verdienen is.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6366
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 sep 2016 11:17

Jansen wielsersport in Heinkenszand is sinds kort mijn LBS. Ik kende de zaak al wel via collega's en was er al eens binnen gestapt. Laatst stap ik met mijn racer binnen ( kan daar gewoon ) en vraag naar een setje Sram Red Aerolink remmen.

Zijn helaas niet op voorraad, maar Davey is genegen om ze van een nieuwe fiets uit de showroom te halen zodat ik ze dezelfde dag nog heb.

A: Zit ik niet persé op het originele verpakking doosje te wachten
B: Qua prijs net als een van de goedkoopste webshops

Dan verdien je van mij een pluim voor de goede service :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

freekie94
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2016 19:35

freekie94 21 sep 2016 20:27

De Vos heeft hele goede koffie

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 sep 2016 20:29

freekie94 schreef:De Vos heeft hele goede koffie
en dat is gelijk ook enige wat je daar moet halen :idea:

Plaats reactie