Oke dankjewel voor je antwoord. Dan weet ik dat ik iig niet met nog meer bar in de banden moet gaan fietsen. met 2,5 bar is op de weg ook nog goed te doen.robbebopper schreef:nick299 schreef:Vraagje
ik heb van de week mijn Canyon Inflite 9.0 AL binnen gekregen.
Hier zitten schwalbe rocket ron banden op. Met welke bandenspanning raden jullie mij aan te rijden? Ik ga hem van de week eens uitlaten op texel, maar wil natuurlijk geen stoorlek tijden. Canyon zelf heeft er 4.0 bar in gedrukt maar dit lijkt me wat hard. zit ik rond 2,5 bar goed of is dit vragen om problemen?
Voor een ontspannen rondje op Texel is 2,5 bar prima. Ik weeg zelf 73 kilo, en rijd meestal ook met die spanning. Het kan wel zachter, maar dat bewaar ik voor de momenten dat ik echt snel wil gaan. Je loopt dan inderdaad wel meer risico op een stootlek. Zeker als je minder ervaring hebt met hoe je boomwortels kan omzeilen.
Veel plezier op Texel. Mooie omgeving om te crossen!
Cyclocross fietsen
Hopelijk morgen of dinsdag hier als ik of iemand anders thuis is...nick299 schreef:meuk schreef:Ha Nick. De mijne is onderweg en had dezelfde vraag.
Voor welk terrein en omstandigheden zijn de pocket ron geschikt? All-round?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik vind het echt mooi voor je dat het nog gelukt is om deze fiets te kunnen kopen in de sale, scheelt ons toch even 400 euro met het 2017 model! en de fiets is echt een lust voor het oog als zeg ik het zelf
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Hij is binnen Nick. Zie Canyon topic voor foto. Erg bij mee!meuk schreef:Hopelijk morgen of dinsdag hier als ik of iemand anders thuis is...nick299 schreef:meuk schreef:Ha Nick. De mijne is onderweg en had dezelfde vraag.
Voor welk terrein en omstandigheden zijn de pocket ron geschikt? All-round?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik vind het echt mooi voor je dat het nog gelukt is om deze fiets te kunnen kopen in de sale, scheelt ons toch even 400 euro met het 2017 model! en de fiets is echt een lust voor het oog als zeg ik het zelf
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Hey Meuk!
Was zelf deze week op Texel te vinden met de Inflite. Een aanrader, leuk om een rondje eiland te doen met tussendoor even de mtb route.
Mijne moet nog wel even terug naar de lbs, heb af en toe helemaal geen remdruk achter. Dan knijp ik hem helemaal in maar hij remt dan niet. Zou dit te weinig olie zijn, of lucht in het systeem?
Al met al ben ik er erg blij mee! Heb wel met bijna 3 bar rond gereden.
Was zelf deze week op Texel te vinden met de Inflite. Een aanrader, leuk om een rondje eiland te doen met tussendoor even de mtb route.
Mijne moet nog wel even terug naar de lbs, heb af en toe helemaal geen remdruk achter. Dan knijp ik hem helemaal in maar hij remt dan niet. Zou dit te weinig olie zijn, of lucht in het systeem?
Al met al ben ik er erg blij mee! Heb wel met bijna 3 bar rond gereden.
Ik ben me aan het oriënteren voor een eerste cyclocrosser. Als tevreden Canyon rijder kijk ik uiteraard naar de Inflite. Alleen het gewicht zet me aan het twijfelen. Is 9.2 kg (AL 8.0) niet wat zwaar? Een wegfiets in deze prijscatagorie zit net wat boven de 7 kg. Zijn alle crossers zo veel zwaarder?
Ik ben ook aan het oriënterend naar een nieuwe CX met disc.
Is een wiel wisselen makkelijk met disc zonder steekassen?
Is een wiel wisselen makkelijk met disc zonder steekassen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik ga volgende week maar weer mijn cyclocross banden op mijn Focus zetten. Ik heb de zomer met wegbanden gereden, maar ik heb nu een racefiets erbij.
Nu ik een racefiets erbij heb merk ik direct wel het verschil. Ook het verschil tussen mechanische schijfremmen en hydraulische schijfremmen is enorm.
Nu ik een racefiets erbij heb merk ik direct wel het verschil. Ook het verschil tussen mechanische schijfremmen en hydraulische schijfremmen is enorm.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2013 01:14
Dit is mijn crosser.
Ridley X-Night
Ultegra Di2 11 speed
Rotor 3D crank
44/36 met een 11/28 cassette
4ZA stuur, stuurpen en zadelpen
Prologo Nago Evo X8 zadel
trainingswielen zijn Fulcrum Racing Quatro CX met Challenge Grifo of Limus
wedstrijdwielen zijn 2 sets Miche Syntium Tube met A.Dugast Typhoon en Rhino
Ridley X-Night
Ultegra Di2 11 speed
Rotor 3D crank
44/36 met een 11/28 cassette
4ZA stuur, stuurpen en zadelpen
Prologo Nago Evo X8 zadel
trainingswielen zijn Fulcrum Racing Quatro CX met Challenge Grifo of Limus
wedstrijdwielen zijn 2 sets Miche Syntium Tube met A.Dugast Typhoon en Rhino
Laatst gewijzigd door Albert2781 op 28 sep 2016 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Mooi fietsje
Hallo, ben nieuw met cyclocross fietsen en ga er een kopen. Twijfel over een fiets afgemonteerd met Shimano 105 en schijfrem mechanisch vs een fiets met Sram Apex 1 en schijfrem hydraulisch. Wat zouden jullie doen?
Qua remmen weet ik het wel, hydraulisch. Dat betekend dus ook Sram Apex 1. Twijfel alleen of het bereik voldoende is van Sram Apex 1..? Voor 40 T en achter 10 speed 11-32.. Ben gestopt met mtb en mijn ervaring was dat ik alleen het middelste blad gebruikte..
Qua remmen weet ik het wel, hydraulisch. Dat betekend dus ook Sram Apex 1. Twijfel alleen of het bereik voldoende is van Sram Apex 1..? Voor 40 T en achter 10 speed 11-32.. Ben gestopt met mtb en mijn ervaring was dat ik alleen het middelste blad gebruikte..