Garmin Edge 1000
Volgens mij is de OSM West Europa erop gezet door Garmin zelf en de OFM benelux kan jezelf installeren.
Nu vraag ik mij af of de OSM west Europa er op blijft staan na een harde reset.
Nu vraag ik mij af of de OSM west Europa er op blijft staan na een harde reset.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
ik denk het niet, maar heb dat niet gechecked. Ik moest iig aanloggen (met de edge 1000 via usb (draadje) verbonden met de computer) en inloggen op garminconnect. Dit om de wifi aan te kunnen zetten en om de kaart down te loaden. Ik neem aan de nieuwste bijgewerkte versie van de kaart. Of de kaart er toen dus nog wel of niet op stond weet ik niet.
Maar ik denk dat Garmin dit zo doet zodat de klanten altijd de nieuwste versie van de map hebben en ze hem er zelf niet op hoeven te zetten bij de 1e verkoop van een edge. Of hij bij een hard reste ook echt wordt verwijderd daar kan ik geen uitsluitsel over geven maar ik vermoed van wel?
Maar ik denk dat Garmin dit zo doet zodat de klanten altijd de nieuwste versie van de map hebben en ze hem er zelf niet op hoeven te zetten bij de 1e verkoop van een edge. Of hij bij een hard reste ook echt wordt verwijderd daar kan ik geen uitsluitsel over geven maar ik vermoed van wel?
-
- Forum-lid
- Contact
kaarten worden nooit verwijderd/gewist tijdens een hard reset. Alleen gebruikers gegevens zoals instellingen, locaties, koersen en activiteiten.
Marco
Goed om dit te wetenscheurneus schreef:kaarten worden nooit verwijderd/gewist tijdens een hard reset. Alleen gebruikers gegevens zoals instellingen, locaties, koersen en activiteiten.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Op deze topic staan ook veel klachten over het bevriezen van het scherm.Sieper schreef:Mijn edge 1000 bevriest de laatste tijd steeds vaker. Heb het gevoel dat het door het zweet op het touchscreen komt, icm met een functie proberen aan te roepen. Vandaag na de rit. Druk op stop, wil gaan saven en boem, de edge is een baksteen geworden, reageert negens meer op. Heb hem met 20 seconden power knop indrukken weer op gang gekregen en toen via een tip op internet (in de map activities stond de save file (de .fit file) van vandaag en deze handmatig uploaden op strava toch nog kunnen redden maar baal zo onderhand van dit ding. Veel te duur voor dit soort kreupele shit.
Hebben jullie ook die freezes?
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Power-Key
Ik heb een bescherming op het scherm van mijn 1000. Misschien voorkomt dit het euvel. Volgens de laatste post in deze draad Garmin : A Garmin rep told me today that the "Touchscreen Locked" message is built into the software to prevent the screen from going crazy with water or sweat on it.
Bedankt voor de link I-mac. Ik heb eigenlijk altijd maar 1 scherm voor me (met de data velden, cadans, hartslag etc.) navigeren doe ik meestal niet. Ik ga eens proberen zelf het apparaat al te locken.
Ik denk ook wel dat het (vaak) door zweetdruppels komt. Gelukkig komt het bij mij niet té vaak voor en heb ik er nog nooit een rit door verloren (dat zou ik wel echt super klote vinden). Volgende generatie edge maar gewoon met physieke knoppen en geen capacitive touchscreen meer.
Ik denk ook wel dat het (vaak) door zweetdruppels komt. Gelukkig komt het bij mij niet té vaak voor en heb ik er nog nooit een rit door verloren (dat zou ik wel echt super klote vinden). Volgende generatie edge maar gewoon met physieke knoppen en geen capacitive touchscreen meer.
Ik heb de mijne iets meer dan een jaar en ook nog nooit iets gemerkt van rammelende knopjes.dennis_vr schreef:Ik heb de edge nu een maand of 3, en naar tevredenheid. Er is 1 maar, en dat zijn de knopjes op de voorkant. Deze maken, zeker op de straat (klinkers) een nogal rammelend geluid.
Hebben meer mensen die ervaring?
-
- Forum-lid
Heb mijn Edge 1000 meer dan twee jaar, geen rammelende knopjes, maar gebruik wel een siliconen beschermhoes. Is hij meteen beter beschermd tegen een eventuele val.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
Heb mijn edge 1000 vanaf januari dit jaar en sinds 3 maanden ook last van een rammelend knopje. De linker zit blijkbaar wat speling in wat het irritante gerammel geeft. Ga er zelf liever niet aan lopen prutsen dus binnenkort toch maar eens langs de FM om te kijken wat er aan te doen is. Iemand bekend met evt oplossingen?