Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 13 sep 2016 11:29

Pvanrun schreef:Zie hieronder mijn reparatie van mio. Omgebouwd met aluminium dogears plate. Werkt perfect. Kan nu ook op Garmin mount.....sorry geen foto. Te ingewikkeld om dat even te plakken op dit forum. Maar in ieder geval werkt het perfect. Dus afgebroken mio, koop dogears plaatje. Lijm en schroef het we op. Klaar.
hoe heb je geschroefd? hoelang is de schroef die je gebruikt hebt? voorzichtig voorgeboord neem ik aan?
is het fietsen aan het her-ontdekken

Broem
Forum-lid

Broem 15 sep 2016 17:52

Als ik op mijn Mio 305 navigeren aantik en vervolgens tracks dan blijft de Mio hangen (melding - een ogenblik geduld) Moet hem dan weer af- en aanzetten. Gisteren de tracks verwijderd die er nog opstonden en enkele nieuwe gedownload en in de map geplaatst. Ging goed tot het moment dat ik vandaag probeerde een andere track aan te tikken. Bleef ie weer hangen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Software e.d. is allemaal up to date.

Pvanrun
Forum-lid

Pvanrun 16 sep 2016 11:08

J.Edge87 schreef:
Pvanrun schreef:Zie hieronder mijn reparatie van mio. Omgebouwd met aluminium dogears plate. Werkt perfect. Kan nu ook op Garmin mount.....sorry geen foto. Te ingewikkeld om dat even te plakken op dit forum. Maar in ieder geval werkt het perfect. Dus afgebroken mio, koop dogears plaatje. Lijm en schroef het we op. Klaar.
hoe heb je geschroefd? hoelang is de schroef die je gebruikt hebt? voorzichtig voorgeboord neem ik aan?
Het zijn hele korte schroefjes. Voortrokken met priem was voldoende. Gaat zeker niet diep in de unit verder. Wel beetje kit er tussen. Werkt prima. De schroefjes worden meegeleverd.

dexe
Forum-lid

dexe 16 sep 2016 18:20

Al ruim een jaar rijd ik met de MIo Cyclo 315 en hij werkt vrij aardig, maar de navigatie maakt soms onverklaarbare beslissingen. Mijn instellingen zijn als volgt:

Major roads: allow
Cycle routes: allow
Node network: prefer
Cobblestones: avoid
Ferries: Avoid

Welke instellingen bevallen jullie het best (eventueel met uitleg)?

Pashley 24mhz
Forum-lid

Pashley 24mhz 18 sep 2016 11:32

Iemand die weet wat dit inhoud?
Staat bij de tracking op de Mio site: "Huidige Status : Reparatie "on hold""

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 18 sep 2016 12:00

Pashley 24mhz schreef:Iemand die weet wat dit inhoud?
Staat bij de tracking op de Mio site: "Huidige Status : Reparatie "on hold""
Nope, ik zou morgen even bellen. Dan weet je meer
is het fietsen aan het her-ontdekken

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 27 sep 2016 13:04

Mijn post van 31 augustus:
Mijn toestel gisteren weer opgehaald na 2 weken weg te zijn geweest.
Ik had dus ook wat condens achter het scherm, wat ze gedaan hebben is:
* vervangen beeldscherm / LCD panel
* vervangen moederboard
* vervangen touchpanel
* vervangen USB module

Ik heb bijna een compleet nieuw toestel, alleen het omhulsel en de accu zijn nog "oud" :)
Ze hebben alleen niet de laatste software erop gezet, versie 4.1 ipv 4.4 Dit moet ik vanavond nog even doen.
Gisteravond met fietsen geen last gehad van condens, ik ben tevreden met de service

Update 27 september:
Afgelopen weekend WEER hetzelfde probleem met het scherm. Vocht achter het scherm kan het niet zijn want het heeft gewoon niet geregend en het toestel is ook niet nat geworden.
Misschien is het de lijmlaag die loslaat ?! Het scherm is weer niet af te lezen na een paar km. Er komt weer een grote vlek op. Dit na 2km fietsen in de zon. Toen ik een tijd later in een winkel was trok het weer weg, maar eenmaal buiten kwam hij weer terug. Dag later in de zon had hij er geen last van.
Heel raar allemaal. Heb weer contact opgenomen met Mio en het toestel gaat weer retour ter reparatie.
Doe het reparatie formulier en wat foto's erbij. Hoop dat ze me een nieuw toestel toesturen want bent nu wel klaar met deze. toestel 3 weken weg ter reparatie, 4 weken toestel kunnen gebruiken en nu weer weg ter reparatie..

Pashley 24mhz
Forum-lid

Pashley 24mhz 27 sep 2016 20:38

Ik wordt alleszins niet warm van hun service. De mijne al 3 weken kwijt met ook dat probleem, en het enige wat ik hoor is: we wachten op stukken....

Pashley 24mhz
Forum-lid

Pashley 24mhz 11 okt 2016 13:25

Na 5 weken, nog steeds niets....

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 11 okt 2016 13:34

Pashley 24mhz schreef:Na 5 weken, nog steeds niets....
Als je hier je referentienummer invoert wat komt er dan naar voren?
http://www.comserve-nl.com/TrackAndTrace/TrackAndTrace
Dat is het bedrijf dat je Mio repareert.
Bij mij is het wachten op een onderdeel. Ben hem nu een weekje kwijt.
Vorige keer met 2,5 week had ik het toestel weer thuis. Wel benieuwd wat er nu gedaan word.

Pashley 24mhz
Forum-lid

Pashley 24mhz 11 okt 2016 17:40

"Reparatie wacht op levering onderdelen." Reeds 5 weken hetzelfde liedje...

Pashley 24mhz
Forum-lid

Pashley 24mhz 14 okt 2016 12:20

Deze week contact gehad met Mio, ze vertelden me dat de wisselstukken deze week geleverd zouden worden. Daarnet even de firma gecontacteerd die de toestellen herstelt voor Mio... en zij vertellen me nu dat ze me geen datum kunnen geven voor wanneer de wisselstukken aankomen... Leuk allemaal....

Plaats reactie