Samen met een vriend van me ben ik van plan om op 22 oktober a.s. deel te nemen aan een MTB Marathon in Duitsland, zie link:
http://www.rad-treff-borchen.de/
Nu zie ik wel vaker MTB Marathons in Nederland en Duitsland voorbij komen maar ik vraag me altijd of je daar 'vrij' aan deel kunt nemen of dat er wellicht een bepaalde licentie verplicht is.
Iemand die ervaring heeft met dergelijke tochten?
MTB Marathons in Duitsland
Geen licentie nodig. Als je er wel een hebt, kun je vaak in het eerste startvak staan. Dat heeft alleen voordelen als je heel snel wilt gaan en voor het podium gaat. Een basislicentie bij de KNWU kost geloof ik 10,00 euro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor je reactie! Dan gaan we ons inschrijven en lekker crossen de 22e!Nee_Nee schreef:Geen licentie nodig. Als je er wel een hebt, kun je vaak in het eerste startvak staan. Dat heeft alleen voordelen als je heel snel wilt gaan en voor het podium gaat. Een basislicentie bij de KNWU kost geloof ik 10,00 euro
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ik heb er wel een paar geredenin een grijs verleden
Licentie is inderdaad niet nodig om mee te mogen doen. In sommige gevallen heb je voordeel van licentie omdat je dan in een startvak voorin kan starten. Ledenkaart KNWU telt in dat geval niet.
Verder zou ik wel checken of je ziektenkostenverzekering en/of reisverzekering voldoende is bij een ongeval. Ik heb de kosten van ambulance ritje van Koblenz naar Soest gezien en voor dat bedrag kan je ook 14 dagen heerlijk op vakantie.
Mbt 22 oktober: Ze noemen het een marathon, maar is niets meer/minder dan een toertocht. Marathon verkoopt beter, idem in NL.
Licentie is inderdaad niet nodig om mee te mogen doen. In sommige gevallen heb je voordeel van licentie omdat je dan in een startvak voorin kan starten. Ledenkaart KNWU telt in dat geval niet.
Verder zou ik wel checken of je ziektenkostenverzekering en/of reisverzekering voldoende is bij een ongeval. Ik heb de kosten van ambulance ritje van Koblenz naar Soest gezien en voor dat bedrag kan je ook 14 dagen heerlijk op vakantie.
Mbt 22 oktober: Ze noemen het een marathon, maar is niets meer/minder dan een toertocht. Marathon verkoopt beter, idem in NL.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Bij toertochten in Duitsland wordt de langste afstand (meestal zo'n 150 km of meer) een marathon genoemd. Duitsers hanteren een soort puntensysteem voor hun toercompetitie, gebaseerd op de afstand. Dat verklaard ook de soms vreemde afstanden van hun tochten