Canyon
Van mijn Ultimate CF uit 2007 zijn inmiddels 2x de balhoofdlagers vervangen. De 1e x na Parijs Roubaix (gek hè) even een mailtje met vermelding van type fiets en modeljaar naar het service centre wat toen nog in Heerlen zat. De lagers werden netjes opgestuurd. Vorige maand ben ik met de fiets naar het service center in Eindhoven gereden en daar zijn ze ter plekke vervangen. €38,- incl. montage.
Zijn er hier al fietsers in bezit van de nieuwe Canyon Endurace CF SLX? Heb al veel tests gelezen over dit model maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van 'de consument'.
Ben nl zelf op zoek naar een opvolger van mijn Ultimate CF.
Ben nl zelf op zoek naar een opvolger van mijn Ultimate CF.
imarc schreef:Van mijn Ultimate CF uit 2007 zijn inmiddels 2x de balhoofdlagers vervangen. De 1e x na Parijs Roubaix (gek hè) even een mailtje met vermelding van type fiets en modeljaar naar het service centre wat toen nog in Heerlen zat. De lagers werden netjes opgestuurd. Vorige maand ben ik met de fiets naar het service center in Eindhoven gereden en daar zijn ze ter plekke vervangen. €38,- incl. montage.
thx Marc, klinkt als een goede oplossing!
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 sep 2014 15:20
Even een update: de Bike is inmiddels opgestuurd & geinspecteerd door Canyon. Ze zijn in overleg met hun garantie-afdeling hoe ze dit gaan oplossen. Binnen enkele dagen krijg ik uitsluitsel . Dat is nog redelijk vlot naar mijn mening, hopelijk kan ik snel weer wat touren op de bike . Ik hou jullie op de hoogte!Gilbert1993 schreef:Hey Jongens,
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
als ze onder garantie een oplossing bieden krijg je hoogstwaarschijnlijk een nieuw frame
Hey,
Hierbij, ter info, een garantie-ervaring. Begin augustus contact opgenomen met Canyon Belgium voor een breuk aan de onderkant van m'n zadel. Na wat foto's bezorgd te hebben, kreeg ik als melding dat die breuk waarschijnlijk mijn schuld was door een slechte positie van m'n zadel. Uiteindelijk hebben ze toch een garantie-aanvraag gedaan bij Fizik. En vandaag, na een lange stilte, werd er een pakje afgeleverd. Al bij al een mooie uitkomst. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hierbij, ter info, een garantie-ervaring. Begin augustus contact opgenomen met Canyon Belgium voor een breuk aan de onderkant van m'n zadel. Na wat foto's bezorgd te hebben, kreeg ik als melding dat die breuk waarschijnlijk mijn schuld was door een slechte positie van m'n zadel. Uiteindelijk hebben ze toch een garantie-aanvraag gedaan bij Fizik. En vandaag, na een lange stilte, werd er een pakje afgeleverd. Al bij al een mooie uitkomst. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50
Vervelend probleem met de rake adjust van m'n Aeroad (1 jaar oud, 9300km mee gefietst). Leuk dat het stuurkarakter aan te passen is, maar het is wel weer iets wat stuk kan gaan. Dit ding in de voorvork dropouts dus:
https://static.canyon.com/img/cache/87/ ... 5217ae.jpg
Bij uit het zadel aanzetten had ik een enorm gekraak. Blijkt dus dat die insert loszit en de schroefdraad zo stuk is dat die niet meer goed vast te zetten is. De insert heeft laatst wel wat klappen gekregen bij het wisselen van het wiel doordat iemand het wiel uit de vork wou duwen terwijl de snelspanner nog tegen de uitsparing / lawyer tabs van de insert aanzat (tip: vervang altijd zelf je wiel en laat niemand je fiets aanraken...).
Zonder de insert grijpt de schroef nog wel aan, dus misschien dat met een langere schroef de insert nog wel vast te zetten is, maar hoe zo'n Torx T10 schroef te vinden met de juiste kop en lengte? Of zouden er nog andere oplossingen zijn? Ik hoop niet dat heel de vork is afgeschreven.
https://static.canyon.com/img/cache/87/ ... 5217ae.jpg
Bij uit het zadel aanzetten had ik een enorm gekraak. Blijkt dus dat die insert loszit en de schroefdraad zo stuk is dat die niet meer goed vast te zetten is. De insert heeft laatst wel wat klappen gekregen bij het wisselen van het wiel doordat iemand het wiel uit de vork wou duwen terwijl de snelspanner nog tegen de uitsparing / lawyer tabs van de insert aanzat (tip: vervang altijd zelf je wiel en laat niemand je fiets aanraken...).
Zonder de insert grijpt de schroef nog wel aan, dus misschien dat met een langere schroef de insert nog wel vast te zetten is, maar hoe zo'n Torx T10 schroef te vinden met de juiste kop en lengte? Of zouden er nog andere oplossingen zijn? Ik hoop niet dat heel de vork is afgeschreven.
Zijn inderdaad erg kwetsbare constructies. Je zou de insert incl schroefje kunnen ( laten) vastlijmen.
Overigens ook het achterpatje is erg zwakjes, check daar regelmatig of de schroefjes nog vast zitten want als ze loslopen dan trekken ze het begin vd schroefdraad stuk, nieuw patje kost €20 dus geen ramp, maar leuk is anders.
Ook het kabelgeleidertje dat onder het bracket zit kan zeer makkelijk breken, heb er inmiddels 3 met m'n sram red voorderrailleur gebroken... Heb nu een ouderwets geleidertje gemonteerd, gelijmd op de bus tussen de trapaslagers. Veel steviger en schakelt zeker zo goed. Bij canyon is dat probleem niet bekend maar op andere fora lees je dat je niet de enige bent.
Overigens ook het achterpatje is erg zwakjes, check daar regelmatig of de schroefjes nog vast zitten want als ze loslopen dan trekken ze het begin vd schroefdraad stuk, nieuw patje kost €20 dus geen ramp, maar leuk is anders.
Ook het kabelgeleidertje dat onder het bracket zit kan zeer makkelijk breken, heb er inmiddels 3 met m'n sram red voorderrailleur gebroken... Heb nu een ouderwets geleidertje gemonteerd, gelijmd op de bus tussen de trapaslagers. Veel steviger en schakelt zeker zo goed. Bij canyon is dat probleem niet bekend maar op andere fora lees je dat je niet de enige bent.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Paar nummers geleden heeft er in de Fiets een artikel van Van Bon gestaan over de nieuwe Endurace (gereden tijdens The Ride) waar hij erg enthousiast over was. Ik heb die niet meer. Kan iemand die voor mij scannen of fotos maken? Dan geef ik mail wel via pb.
Less is bore