Emigratie en hoe de fiets mee te nemen
Beste mensen,
Ik sta op het punt om 5 jaar te emigreren naar het verre oosten. Nu mag ik en mijn vrouw + kinderen gewoon Economie vliegen naar Taiwan, maar mijn fiets ergens in een hoekje in een container is natuurlijk uit den BOZE! Dus....ik dacht ik koop een koffer.
Thule. Na hem uit de doos gehaald te hebben had het meteen een bijnaam. "De KOE". Tja, de fiets gaat er goed in mee den de koffer heeft alles, maar dat ding was zo immens groot dat ik besloten had om hem terug te sturen. Waar zet ik zo'n ding neer in een appartement! Bijzettafel?
Dus ik opzoek naar iets anders wat wel stevig is, tegen een stootje kan, maar ook weer niet zo immens groot als de Thule.
Een TAS is geen optie. Dit geeft te weinig bescherming als ik meer ga vliegen.
Ik wil hem namelijk tijdens de diverse vakanties toch wel meenemen.
Dus wat is een fietskoffer dat wel makkelijk meekan en niet meteen een KOE is.
Is die EVOC iets? Volgens mij is het een Tas, waar anderen zeggen dat het een koffer is. En stevig.
Of deze: Scicon Aerocomfort?
Of deze: B&W bike box? Wordt het te klein>? Tis echt passen en meten. (60frame)
Het kan ook in een kartonnen doos en in een container. Maar hoe dan weer reizen? En ik vertrouw de verhuizers niet echt.
Er zit een behoorlijk kapitaal in die machine van me
Ik wil dus iets wat NIET onhandelbaar is.
Alvast bedankt!
Ik sta op het punt om 5 jaar te emigreren naar het verre oosten. Nu mag ik en mijn vrouw + kinderen gewoon Economie vliegen naar Taiwan, maar mijn fiets ergens in een hoekje in een container is natuurlijk uit den BOZE! Dus....ik dacht ik koop een koffer.
Thule. Na hem uit de doos gehaald te hebben had het meteen een bijnaam. "De KOE". Tja, de fiets gaat er goed in mee den de koffer heeft alles, maar dat ding was zo immens groot dat ik besloten had om hem terug te sturen. Waar zet ik zo'n ding neer in een appartement! Bijzettafel?
Dus ik opzoek naar iets anders wat wel stevig is, tegen een stootje kan, maar ook weer niet zo immens groot als de Thule.
Een TAS is geen optie. Dit geeft te weinig bescherming als ik meer ga vliegen.
Ik wil hem namelijk tijdens de diverse vakanties toch wel meenemen.
Dus wat is een fietskoffer dat wel makkelijk meekan en niet meteen een KOE is.
Is die EVOC iets? Volgens mij is het een Tas, waar anderen zeggen dat het een koffer is. En stevig.
Of deze: Scicon Aerocomfort?
Of deze: B&W bike box? Wordt het te klein>? Tis echt passen en meten. (60frame)
Het kan ook in een kartonnen doos en in een container. Maar hoe dan weer reizen? En ik vertrouw de verhuizers niet echt.
Er zit een behoorlijk kapitaal in die machine van me
Ik wil dus iets wat NIET onhandelbaar is.
Alvast bedankt!
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
Zie: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=76769 hopelijk kan je daar wat mee? (Zelf geen ervaring daarmee).
Verder mooie uitdaging; succes daar!
Verder mooie uitdaging; succes daar!
In de periode van voor de fietskoffer en fietsdoos ging ik altijd naar de lokale witgoed man.scepticus schreef:Kartonnen fietsdoos, tegen een paar biertjes af te halen bij iedere bevriende LBS?
Die hebben karton genoeg van grote dubbeldeurskoelkasten.
Ik 'wikkelde' het karton gewoon om mijn fiets heen, ter hoogte van het zwaartepunt een gat dat als handvat kon dienen en klaar.
Zoals al aangeven, stop bubbeltjesplastic en/of isolatieschuim om het frame op plaatsen waar bijvoorbeeld een wiel of een stuur het frame kan raken. Als je een wiel of wielen eruit haalt, wel even de vork borgen. Meeste FM's hebben van die plastic vulstukken die de vorkeinden beschermen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Of een Canyon bikeguard ergens proberen op te duikelen.
In mei moest mijn fiets mee met m'n schoonouders naar Italië. Doos gehaald bij Halfords. Ze waren blij dat ze er vanaf waren. Sterker nog, de beste man vroeg ik of niet vaker kon komen. Was een enorm stevige doos. Pedalen eraf en stuur los, zadelpen even los en in maximaal 10 minuten heb je alles erin.
Goede reis. Toen ik naar Curaçao emigreerde had ik 'm gewoon in mijn auto gelegd, die meeging met de boot. Enorm handig
Goede reis. Toen ik naar Curaçao emigreerde had ik 'm gewoon in mijn auto gelegd, die meeging met de boot. Enorm handig
-
- Forum-lid
Wat is er mis met een plaats in een zeecontainer?
Lijkt me een stuk veiliger dan lopen klooien op het vliegveld.
Lijkt me een stuk veiliger dan lopen klooien op het vliegveld.