Ja.gene schreef:En een vierkant band stuurt vlgs jouw even goed als een ronde.Orlok schreef:Voor en achterband omwisselen is niets mis mee. Ik begrijp jouw slechter stuur gedrag niet maar daar zijn de meningen toch echt verschillend over.!
Op welke banden rijden onze forum leden
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Continental 4 season het gehele jaar, enkel koers met vittoria corsa.
-
- Forum-lid
Van goedkope Rubino draadbanden 23mm naar Conti 4000SII 25 mm.
En wát een verschil. Elke euro waard!
En wát een verschil. Elke euro waard!
Heb ruim een jaar op michelin power competition 25mm gereden - en daarvoor op de pro4. Rijden heerlijk en ook redelijk lekbestendig. Probleem is dat er snel scheurtjes en gaatjes in het loopvlak ontstaan voordat de band versleten is. Na een tijdje komen er ook grote gaten en scheuren waardoor het canvas zichtbaar wordt. Om risico op klapbanden te vermijden heb ik daarom de voorband na 1500 en de achterband na 2000 km moeten vervangen. Twijfel nu om over te stappen op Rubino Pro Speed. Wat is jullie ervaring met de lekbestendigheid daarvan?
- ophetkantje
- Forum-lid
Vittoria Corsa Grafeen+ 23mm heerlijk bandje!
En never nooit van voor naar achter of wat dan ook, gewoon versleten vervangen. Achter 3 op 1 voor +/-.
Vierkant stuurt slechter (en achter wordt eerder vierkant dan voor).
En ik rijd liever voor lek dan achter, voorwiel pak je er net wat makkelijker uit dan achter en fiets blijft staan zonder voorwiel, platleggen geeft toch wat meer kans op beschadiging en zonder achterwiel blijft de mijn fiets echt niet staan.
Winterfiets specialized Roubaix 25/28, bevalt echt boven verwachting goed. Andere winterfiets Vittoria Rubimo pro, gaat wel qua grip niet super op natte weg, verder wel redelijk lekbestendig, Hiervoor ga ik op zoel naar iets anders.
En never nooit van voor naar achter of wat dan ook, gewoon versleten vervangen. Achter 3 op 1 voor +/-.
Vierkant stuurt slechter (en achter wordt eerder vierkant dan voor).
En ik rijd liever voor lek dan achter, voorwiel pak je er net wat makkelijker uit dan achter en fiets blijft staan zonder voorwiel, platleggen geeft toch wat meer kans op beschadiging en zonder achterwiel blijft de mijn fiets echt niet staan.
Winterfiets specialized Roubaix 25/28, bevalt echt boven verwachting goed. Andere winterfiets Vittoria Rubimo pro, gaat wel qua grip niet super op natte weg, verder wel redelijk lekbestendig, Hiervoor ga ik op zoel naar iets anders.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
- Contact
Ik heb nog de originele Bontrager T1s (700x23). Wat voor binnenbanden erin zitten? Geen idee. Nog niet open gehad en tot dusverre ook nog geen lekke banden (knock knock).
Heb wel 2 Aktiv-8 Race binnenbanden besteld om achter de hand te hebben. Als noob weet ik ook niet waarom deze nou zowel geschikt is voor 23 als 25mm banden. Lees overigens bij de Trek 1.2-review dat 25mm-buitenbanden verbetering op zouden kunnen leveren. Misschien daar eens naar kijken.
Heb wel 2 Aktiv-8 Race binnenbanden besteld om achter de hand te hebben. Als noob weet ik ook niet waarom deze nou zowel geschikt is voor 23 als 25mm banden. Lees overigens bij de Trek 1.2-review dat 25mm-buitenbanden verbetering op zouden kunnen leveren. Misschien daar eens naar kijken.
Forte challenge race. Na 2 jaar op 4000S II gereden te hebben. Maar vond de duurzaamheid echt slecht. Na 3000 km echt helemaal op. (Achterband)
De Fortes gaan veel langer mee en merk geen van verschil in grip en rolweerstand. Na 4500 km preventief gewisseld voor de Marmotte. Zaten wat scheurtjes in maar ze waren nog niet afgevlakt.
De Fortes gaan veel langer mee en merk geen van verschil in grip en rolweerstand. Na 4500 km preventief gewisseld voor de Marmotte. Zaten wat scheurtjes in maar ze waren nog niet afgevlakt.