Ik ben van plan om mijn Shimano 105 cranks (triple) te upgraden. Bracket is een BSA type, dus met schroefdraad. Nu las ik dat FSA een type genaamd MegaEvo BB heeft die op deze schroefdraad past en heeft een asdiameter van 30 mm, geschikt voor de cranks FSA BB386 Evo. Ik kan op marktplaats een paar FSA K-Force light kopen BB30. Gaan deze op de Mega Evo BB passen ?
Zo niet, wat voor opties zijn er om de 105 te upgraden met een carbon triple crankset ?
upgraden Shimano 105 crank
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2016 20:16
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2016 20:16
Duidelijk verhaal, dank !
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2016 20:16
Zijn er nog alternatieven voor een mooie triple Carbon set die wel in BSA passen?
Voor een triple niet volgens mij.
Ik denk dat de Ultegra FC 6703 de 'beste' triple crank is die je op een BSA bracket kan krijgen, of je moet een Campagnolo triple willen proberen. Ik ben niet zeker van de compatibiliteit hiervan, echter.
Ik denk dat de Ultegra FC 6703 de 'beste' triple crank is die je op een BSA bracket kan krijgen, of je moet een Campagnolo triple willen proberen. Ik ben niet zeker van de compatibiliteit hiervan, echter.
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2016 20:16
Zal eens kijken.
http://www.fullspeedahead.com/products/ ... kset-bb30/
"To fit the widest range of bikes, the Triple is available with either a 30mm BB30 spindle or a 24mm MegaExo spindle for traditional threaded bottom brackets."
Dat moet wel gaan lukken als je er een kan vinden..
"To fit the widest range of bikes, the Triple is available with either a 30mm BB30 spindle or a 24mm MegaExo spindle for traditional threaded bottom brackets."
Dat moet wel gaan lukken als je er een kan vinden..
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2016 20:16
Heb er een gevonden, 782 euro. Bijna het dubbele van de BB30.
Dan kun je beter een Athena triple groep en een paar Campa wieltjes kopen...
Maar waarom specifiek een carbon crank? Er zijn genoeg manieren om je fiets op goedkopere wijze lichter te maken.
De markt voor lichtgewicht triples is nu eenmaal niet heel groot, en niet geheel onterecht. Als je al zo goed bergop gaat dat een paar ons gewichtsbesparing echt iets toevoegt heb je meestal geen triple meer nodig.
Als je ergens zo'n FSA SL-K tweedehands kunt scoren is dat wel de beste optie. Een nieuwe Ultegra kost 200 euro maar volgens mij is is het verschil in gewicht niet meer dan 20-30 gram.
Eventueel een hele fiets tweedehands kopen waar die crank op zit, cranks (en bottom bracket!) wisselen en de fiets weer verkopen. Met een beetje geluk kost het je bijna niks maar je moet wel een risicootje durven te lopen...
Maar waarom specifiek een carbon crank? Er zijn genoeg manieren om je fiets op goedkopere wijze lichter te maken.
De markt voor lichtgewicht triples is nu eenmaal niet heel groot, en niet geheel onterecht. Als je al zo goed bergop gaat dat een paar ons gewichtsbesparing echt iets toevoegt heb je meestal geen triple meer nodig.
Als je ergens zo'n FSA SL-K tweedehands kunt scoren is dat wel de beste optie. Een nieuwe Ultegra kost 200 euro maar volgens mij is is het verschil in gewicht niet meer dan 20-30 gram.
Eventueel een hele fiets tweedehands kopen waar die crank op zit, cranks (en bottom bracket!) wisselen en de fiets weer verkopen. Met een beetje geluk kost het je bijna niks maar je moet wel een risicootje durven te lopen...
Campagnolo Ultra Dork