Goedenavond mensen,
Ik heb van de week tweedehands wielerschoenen gekocht, maar werkelijk in nieuw staat. Nu blijken het schoenen te zijn voor een Mountainbike i.p.v een racefiets.
Nu is mijn vraag:
1. Welke pedalen kan ik het best gebruiken zodat ik geen extra paar schoenen hoef aan te schaffen?
2. Welke plaatsje moet ik eronder zetten?
Het gaat trouwens om deze schoenen hieronder.
https://www.bol.com/nl/p/adidas-frosco- ... 020934694/
Wielerschoenen
-
- Forum-lid
dit zijn zeker geen MTB schoenen. er staat dat ze voor het Time systeem bedoeld zijn. Ik zie dat de zool 4 gaten heeft. De recente plaatjes van Time hebben echter maar 3 schroefgaten. Ik meen dat het oudere pedaalsysteem van Time een 4 gats bevestiging had.
Ik had geen idee over die cleat bevestiging dus maar eens wat gaan googelen en kom bij het volgende uit
Men zegt 'Time Speedplay' ? Speedplay ken ik en heeft idd vier schroeven maar Time Speedplay?
Als ik zo kijk naar die zool dan komen de cleats altijd erg ver naar voren.
@theo47. Je hebt dus een paar schoenen gekocht zonder maar iets van huiswerk te hebben gedaan. Het lijkt me zonde van je geld.
Ik heb geen idee wat voor cleats je onder die schoenen kunt zetten.
Ik zie nog twee gaten voor die ronding en daar zou een SPD cleat in kunnen passen maar dan heb je itt tot echte SPD schoenen geen rubbers links en rechts en zal lopen op die schoenen vervelend zijn.
Als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag via dit topic aangezien ik toch wel benieuwd ben en niet alle details over deze schoenen kan vinden.
Ah, Senior
En dan de schoenen:
Men zegt 'Time Speedplay' ? Speedplay ken ik en heeft idd vier schroeven maar Time Speedplay?
Als ik zo kijk naar die zool dan komen de cleats altijd erg ver naar voren.
@theo47. Je hebt dus een paar schoenen gekocht zonder maar iets van huiswerk te hebben gedaan. Het lijkt me zonde van je geld.
Ik heb geen idee wat voor cleats je onder die schoenen kunt zetten.
Ik zie nog twee gaten voor die ronding en daar zou een SPD cleat in kunnen passen maar dan heb je itt tot echte SPD schoenen geen rubbers links en rechts en zal lopen op die schoenen vervelend zijn.
Als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag via dit topic aangezien ik toch wel benieuwd ben en niet alle details over deze schoenen kan vinden.
Ah, Senior
dat lijkt het te zijn:senior schreef:http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12709093. Zo te zien een ouder, niet meer gebruikt time systeem.
En dan de schoenen:
Laatst gewijzigd door Zorro op 10 okt 2016 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12709093. Zo te zien een ouder, niet meer gebruikt time systeem.
-
- Forum-lid
Zoek eens op "Time equipe" pedalen en schoenen. Is nog iets wat redelijk populair was in de vorige eeuw.
Dat wordt de kliko voor de schoenen dan waarschijnlijk aangezien je geluk moet hebben om de pedalen en cleats te vinden.
http://cyclingparents.com/?p=709
http://cyclingparents.com/?p=709
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
De plaatjes zijn nog wel te krijgen op Ebay maar met verzenden erbij wordt dat misschien een dure hobby De pedalen zijn nog regelmatig te krijgen tweedehands. Ik heb vorig jaar nog een paar in de kliko geflikkerd omdat niemand ze wilde hebben. Ze zijn best degelijk dus er zullen echt wel mensen nog ergens een setje hebben liggen.
Die schoenen wordt je mee dood gegooid op het internet want Adidas had er een beetje teveel van geproduceerd. Klinkt leuk Adidas schoentjes met carbon zool voor een habbekrats maar je moet wel een echte liefhebber zijn om er iets mee te kunnen.
Die schoenen wordt je mee dood gegooid op het internet want Adidas had er een beetje teveel van geproduceerd. Klinkt leuk Adidas schoentjes met carbon zool voor een habbekrats maar je moet wel een echte liefhebber zijn om er iets mee te kunnen.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zou ik wel doen, met een adapter, als je er een kan vinden, is ook zo'n gedoe.theo47 schreef:Bedankt voor de reacties, dus als ik goed begrijp kan ik beter nieuwe paar wielerschoenen kopen.
Kijk naar race schoenen met een "look compatibele" zool.
Kijk ook eens op deze site "buyers guide cycling shoes"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als ze toch kliko waardig zijn zou ik voor een gat erbij boren en daar schroefdraad in pielen wat nu in de voorste gaten zit ( Waarschijnlijk te bereiken door de binnenzool te verwijderden) shimano spd sl pedalen halen en trappelen maar. Houd het dan ben je blij gaat het kapot, heb je een bagger rit terug naar huis en moet je ff shoppen.
Extra, maar plaats ff een foto van de onderzijde van jou schoenen, op de foto van zoro staan gebruikte schoenen met een dubbel systeem.
Extra, maar plaats ff een foto van de onderzijde van jou schoenen, op de foto van zoro staan gebruikte schoenen met een dubbel systeem.