Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Tip: Endomondo volgt je

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 03 sep 2010 05:50

hmm ik had via de endomondo site een sms gehad waar ik de app kon downloaden. ff voor die update op BB appworld gekeken, daar stond versie 6 op en ik had versie 2 :S

beetje rare actie van endomondo om via de sms zo`n oude versie te verspreiden.

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 03 sep 2010 17:36

[quote="turfke"][quote="Alexd"]Sorry niet duidelijk genoeg: met uploaden van data bedoel ik de frequentie tijdens het sporten dat je trip wordt geupload: bij Trackr kan je dit instellen tussen 10 seconden en 10 minuten, ik heb dit nog niet gevonden bij endomondo. Natuurlijk wel dat je het ook naar keuze niet kan uploaden tijdens sporten maar alleen achteraf, maar dat bedoel ik dus niet.
Dit instellen vind ik belangrijk voor batterijgebruik en datagebruik in buitenland.

Wat de widget betreft: kijk maar eens op mijn blog, dan snap je wat ik bedoel: een klein venster met actuele kaart en positie (of laatst bekende). Ik heb bij Endomondo nog niet iets gevonden waarmee je het in kan bouwen in je eigen scherm.

Zoals gezegd, zie zeker voordelen, maar mis nog wat.[/quote]

Ha, we gaan het ook nog over bloggen hebben: is totaal geen probleem je kunt gewoon embeded alles in je blog gooien. Kijk maar op ons blog van de club
http://www.deblauwetrein.blogspot.com/

Betreft het uploaden in het buitenland: Ik zet de automatic update op "thuis adsl" de applicatie kan nu niet uploaden. pas als ik klaar met fietsen ben zet ik deze even op (in mijn geval) vodafone live. Maar de meeste gsm's hebben genoeg geheugen om pas thuis alle ritten te downloaden, je hoeft dus niet beslist in het buitenland de tracks te downloaden.

PS endomondo heeft net een udate gehad: je kunt de automatic upload ook 'off' zetten[/quote]

Die manier van in een blog zetten is ook mooi: zie dat het nog wel 'actief venster' is. Maar ik bedoel een soort status met kaart, zoals in mijn blog nu rechts in smalle deel. Dat heb ik nog niet gevonden.
Wel leuk trouwens, had in de leeuwarder courant al eens gelezen over de blauwe trein en ben jullie wel eens onderweg tegen gekomen, leuk om het blog ook te volgen.

En wat uploaden betreft: ik wil dus specifiek de live frequentie kunnen beinvloeden, maar zeker niet uit zetten: dit voor batterijverbruik tijdens lange ritten, maar toch wel thuisfront op de hoogte houden.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 03 sep 2010 21:10

Heb vandaag endomondo gebruikt .
nu laad hij de rit automatisch op het internet via mijn gsm .
dit kost wel heel veel geld met een herlaadkaart .
Is er iets aan te veranderen ?
mvg joren

janjanssen-parijsnice
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 jul 2010 19:47

janjanssen-parijsnice 03 sep 2010 21:32

Je kunt kiezen voor "manual upload" en bij "internet and account options" voor wifi.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 04 sep 2010 07:55

tja zonder onbeperkt internet abbo met zulke applicaties aan de slag gaan, dat is gewoon lef hebben!

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 06 sep 2010 12:44

Of een grote portemonnee hehe.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 06 sep 2010 12:55

ik gebruik endomondo ook al weer een tijdje, eerst op de nokia n95 icm de nokia sport tracker, en nu gebruik ik de edge 500. Vanuit Garmin connect exporteer ik dan de workout en laad deze dan weer bij Endomondo werkt perfect, en het is wel leuk om te zien wat andere collega's en vrienden doen

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 06 sep 2010 16:53

ik zal vanavond eens mijn trainingsrondje als challenge dr in gooien .. :)

:winkthumb:

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 sep 2010 14:33

Heeft iemand dat online tracking en Coaching al eens geprobeerd?
Als dat live goed werkt dan gebruik ik Endomondo op mijn smartphone en kan mijn vrouw op haar smartphone in een browser zien waar ik zit tijdens een tourtocht en eventueel goed gepland langs de kant staan kijken. Of als ik me zit uit te sloven dan kan ze me coachen met, "hey het is hier goed toeven op het terras!"

Of werkt dat allemaal nog niet zo goed?
Afbeelding

turfke
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

turfke 08 sep 2010 00:04

[quote="ericpeters"]Heeft iemand dat online tracking en Coaching al eens geprobeerd?
Als dat live goed werkt dan gebruik ik Endomondo op mijn smartphone en kan mijn vrouw op haar smartphone in een browser zien waar ik zit tijdens een tourtocht en eventueel goed gepland langs de kant staan kijken. Of als ik me zit uit te sloven dan kan ze me coachen met, "hey het is hier goed toeven op het terras!"

Of werkt dat allemaal nog niet zo goed?[/quote]

Moto: niet lullen maar fietsen

Dus app downloaden en installeren en fietsen maar! En vraag je vrouw per mobiele telefoon waar je op dat moment bent. En je weet of de applicatie werkt.

Maar ik kan je nu al vertellen dat je precies kan zien waar iemand is, ook als je met de overbuurvrouw staat te kletsen. ;)

Hoop wel voor je dat je een internet abo hebt op je gsm.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 sep 2010 01:02

maar wat kan ik nu aan die afwijkende gegevens doen.....

heb nu elke keer met endomondo op mijn nieuwe HTC desire dat topsnelheid bijvoorbeeld niet echt overeen komt met de werkelijkheid.

vandaag ook weer, mooi rondje gefietst, de polar geeft aan max 46,4km/u maar na het uitlezen op de site zegt endomondo 65,5 km/u

nu heb ik wel lekker gefietst met de wind in de rug, maar zeker geen 65km/u

kan ik hier wat aan doen, of is dit gewoon doordat het GPS signaal niet helemaal goed verwerkt wordt... of zou het door de polar hartslagband komen?

heb de telefoon altijd in mijn zadeltasje ziten. dus geen problemen met fix lijkt mij
Afbeelding

markw
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:17

markw 16 sep 2010 01:11

Ik werk met cardiotrainer voor android telefoons... grappig om gewoon in zak te hebben en je kan later op de pc alles terug kijken. GPS, snelheden calorien (niet secuur maar dat terzijde;)). Aanrader voor mensen met android telefoons en het is gewoon gratis (je bent en blijft een hollander;))

Plaats reactie