Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

105 mix...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2016 14:13

Als ze echt iedere 600km (= voor een beetje fietser minimaal 1x per maand in de zomer) moet binnenbrengen voor onderhoud wordt dat een duur setje...

Als het zadel maximaal omhoog moet past hij niet als gegoten maar past hij hooguit net.

Oftewel: Lekker advies weer :?
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2016 15:18

HugoR schreef:Dan gaan de velgen langer mee volgens hem. Zodra ik begin te fietsen rekken de spaken op of zoiets...zijn woorden.
Dat is BS, spaken worden elastisch belast. Natuurlijk worden die een fractie langer als jij een sprintje trekt, maar daarna zijn ze ook net zo snel op de oude lengte.

Spaken moeten zich wel zetten en bij een goed gebouwd wiel is dat door de bouwer gedaan. Als je weg rijdt en je hoort de spaken ploppen, dan is het niet goed gebeurd en moet het wiel mogelijk wel even gecontroleerd worden na een paar honderd km. Dat is wel eenmalig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

HugoR
Forum-lid

HugoR 15 okt 2016 07:30

Ik heb de fiets gereserveerd maar de meting niet eens meegekregen...arm 88.5 hoorde ik hem zeggen. Ik ga het even opvragen per mail. Het was zo'n snelle Shimano bike fitting. Ik moest mijn gegevens invoeren dus neem aan dat het opgeslagen is...
Nu denk ik weer aan de woorden van Ernie C (of een andere oude vertrouwde) die zei dat de grootste maten van Rose een maat groter zijn dan de maximale maat van Cube. Ik had gedacht met mijn 1.98 uit te komen op de 62cm Cube maar toch maar even heroverwegen.
Ik ga ze mailen met de vraag of ze me de gegevens van gisteren kunnen sturen...

DvanW
Forum-lid

DvanW 15 okt 2016 07:58

Zou kunnen passen maar je gaat dan wel behoorlijk diep zitten of een spacertoren krijgen.

HugoR
Forum-lid

HugoR 15 okt 2016 08:11

DvanW schreef:Zou kunnen passen maar je gaat dan wel behoorlijk diep zitten of een spacertoren krijgen.
Op mn oude 60cm had ik een maximaal aantal graden (omhoog...) stuurpen gemonteerd tegen onderrugklachten. Behoorlijke 'rechtophouding' dus maar wel grotendeels klachtenvrij.
Op mijn nieuwe fiets wil ik zonder een dergelijke stuurpen een goede houding kunnen vinden...Dat is het idee tenminste.

Rein1974
Forum-lid

Rein1974 15 okt 2016 14:36

HugoR schreef:Ik heb de fiets gereserveerd maar de meting niet eens meegekregen...arm 88.5 hoorde ik hem zeggen. Ik ga het even opvragen per mail. Het was zo'n snelle Shimano bike fitting. Ik moest mijn gegevens invoeren dus neem aan dat het opgeslagen is...
Nu denk ik weer aan de woorden van Ernie C (of een andere oude vertrouwde) die zei dat de grootste maten van Rose een maat groter zijn dan de maximale maat van Cube. Ik had gedacht met mijn 1.98 uit te komen op de 62cm Cube maar toch maar even heroverwegen.
Ik ga ze mailen met de vraag of ze me de gegevens van gisteren kunnen sturen...
Je kunt die meetgegevens gewoon krijgen hoor. Ik heb ze zelf ook naderhand opgevraagd, kreeg een net printje met de Shimano-meting mee.

Mijn ervaring bij Mantel eind vorig jaar was overigens dat er toen behoorlijk tijd werd uitgetrokken voor het meten en passen. Heb op diverse merken in verschillende maten rondgereden, waarbij verkoper Peter keek naar m'n fietshouding en geduldig de boel verstelde (o.a. ook telkens de stuurpen omdraaien ivm m'n gewenste iets hogere zit).

Wat betreft naspannen van de wielset: bedoelden ze bij Mantel niet slechts na de eerste 600 km?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HugoR
Forum-lid

HugoR 17 okt 2016 10:31

Zal idd alleen na de eerste 600 km zijn lijkt me.

Ik heb de gegevens per mail opgevraagd. Ben benieuwd. Heb de fiets in principe gereserveerd...

Heb zelf de geo tussen de synapse 61cm en attain 62cm vergeleken. De synapse lijkt 'ruimer'. Met mijn lekenogen iig.

Plaats reactie