lengteverschil benen en zadelpijn
Het lijkt me wel handig om te weten hoe groot het verschil is tussen linker en rechterbeen?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Bedankt allen. Het probleem van de zadelpijn is van de baan. Na het testen met zolen, en vulplaatjes heb ik de adviezen van mijn bikefitter (medio 2015) volledig naast mij neergelegd en van scratch begonnen. Eerst bood een smaller harder zadel 130 mm al verbetering t.o.v. de te zachte Selle Italia Gel Flite flow van 143 mm (aangekocht bij diezelfde BF). Daarna ben ik mijn stuur "terug" lager gaan zetten, per 5 mm en zit nu 40 mm lager (80 mm in totaal). Ik rij nu zonder zadelpijn en voel me uitstekend in de nieuwe positie. Met die nieuwe zitpositie ben ik verder gaan werken en kocht mij enkele weken terug een Merida Scultura 5000 in de outlet (1299 euro ) bij mijn FM.
http://www.merida-bikes.com/en_int/bike ... -4515.html
Mijn eerste bevindingen zijn uitstekend
Enkele upgrades volgen in 2017. http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-49768/
Mijn Ride400 krijgt een langere stuurpen en mag als slechtweer trainingfiets comfortabel blijven, ook voor geaccidenteerde parcouren. Het lengteverschil tussen mijn linker en rechterbeen is volgens mijn huisarts verwaarloosbaar.
Voel me een beetje op het verkeerde been gezet door die Bikefitting
Nogmaals hartelijk dank voor de adviezen. Forum Fiets.nl = TOPforum
http://www.merida-bikes.com/en_int/bike ... -4515.html
Mijn eerste bevindingen zijn uitstekend
Enkele upgrades volgen in 2017. http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-49768/
Mijn Ride400 krijgt een langere stuurpen en mag als slechtweer trainingfiets comfortabel blijven, ook voor geaccidenteerde parcouren. Het lengteverschil tussen mijn linker en rechterbeen is volgens mijn huisarts verwaarloosbaar.
Voel me een beetje op het verkeerde been gezet door die Bikefitting
Nogmaals hartelijk dank voor de adviezen. Forum Fiets.nl = TOPforum
Om even duidelijk te zijn, je reageert dus op volgende post van jmhr (26 Mei 2016):prjz schreef:Ik heb me er ooit ook eens in verdiept, maar rijden met verschillende crancklengtes wordt sterk afgeraden. Alleen een dikkere zool of opvulplaatjes zijn de oplossingen.
TS heeft nooit met twee verschillende lengtes crankarmen gereden of althans dat hier niet geschreven.jmhr schreef:En vulplaatje in combinatie met 2 cranklengtes? Bijvoorbeeld 172.5 en 175 cranks?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Hangt helemaal van het feitelijke lengteverschil af.prjz schreef:Ik heb me er ooit ook eens in verdiept, maar rijden met verschillende crancklengtes wordt sterk afgeraden. Alleen een dikkere zool of opvulplaatjes zijn de oplossingen.
50 mm met vulplaat of dikke zool, succes.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Als er nu echt geen oplossing is voor zitbotjes pijn met de gangbare zadels is er een oplossing die niet lijkt te werken maar werkelijk voortreffelijk werkt: niet meer op de zitbotjes zitten. Geloof me, dat werkt echt. Mijn langste rit tot nu toe was 1465km non-stop met dit zadel. Ik kwam hem op het spoor doordat verschillende RAAM-rijders hem getipt hadden. Kijk zelf en geef maar kommentaar, ik had er ook m'n bedenkingen bij maar sinds juni rijd ik met niets anders: http://www.infinitybikeseat.com/seats/n-series-seat
Die lip in het midden heb ik zelf nog 1cm korter gemaakt omdat die m'n uitlaat irriteerde. (zeer gevoelig huidje)
Die lip in het midden heb ik zelf nog 1cm korter gemaakt omdat die m'n uitlaat irriteerde. (zeer gevoelig huidje)
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Heb wat lopen zoeken en het ziet er echt goed uit! Fiets zelf met een Specialized Power zadel en dit zadel is het minst slechte tot nu toe, maar het schuiven naar voren wat ik in de filmpjes zie doe ik zelf ook.henkv schreef:Als er nu echt geen oplossing is voor zitbotjes pijn met de gangbare zadels is er een oplossing die niet lijkt te werken maar werkelijk voortreffelijk werkt: niet meer op de zitbotjes zitten. Geloof me, dat werkt echt. Mijn langste rit tot nu toe was 1465km non-stop met dit zadel. Ik kwam hem op het spoor doordat verschillende RAAM-rijders hem getipt hadden. Kijk zelf en geef maar kommentaar, ik had er ook m'n bedenkingen bij maar sinds juni rijd ik met niets anders: http://www.infinitybikeseat.com/seats/n-series-seat
Waar ik me wel over verbaas is dat ik bijvoorbeeld hier op het forum nog nooit er iets over gelezen heb. Verder zijn er weinig reviews over te vinden.
Wellicht een leuk kerstcadeautje
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Das helaas waar.... en vast niet tweede hands te vinden. Zou betekenen dat het zadel goed bevalt haha.
Ze hebben regelmatig 20 / 30 $ korting, nu ook met die Balloh kode.
Maar Keezx z'n vraag 'Blijft de vraag waar je dan wel op zit.'
Precies, die vraag had ik ook. In mijn beleving zou je slechts de druk verplaatsen van de ene naar de andere plek en zou het resultaat gelijk zijn. Toch aangeschaft omdat voor mij de long distance anders echt over zou zijn. De garantie op saddle sores is echt niet te harden. In Ierland vorig jaar tijdens RAI lag ik echt helemaal open (tering wegen en regen) en heb ik daarom na 1500km een DNF aan de broek gekregen.
Wat er gebeurt is dat de druk aan de onderkant van je bovenbeen komt. Dat totale oppervlak is veel groter dan dat gebied waar je normaal met je zitbotjes op zit. Tevens zit er niets hards (de botjes) je huid te pletten op het zadel. De rand is vrij scherp en ik heb in het begin er zelf wat padding op geplakt en een zadelhoesje. Na verloop van tijd slijt dat echter rond en nu rijd ik uitsluitend op het zadel. Ik heb er nu sinds juli 4300 km op gezeten.
Vervolgens is er nog wel het vinden van een broek. De assos neopro zeem gaat perfect maar de assos equipe gaat bij mij niet. Als je die 2 chamois naast elkaar legt zul je zien dat ze daadwerkelijk anders gesneden zijn. De equipe heeft net wat meer materiaal in het centrum waardoor dat met die zadellip gaat opkroppen. Daar kreeg ik weer irritatie van. De neopro heeft dat niet en de castelli progretto gaat ook goed. Als je maar chamois hebt waar je met benen op de rand drukt dan is het ok.
Er staan nog wat referenties op hun site en ik kan bevestigen wat ze daar schrijven.
O ja, de afstelling komt vrij nauw. Dat heeft me wel wat tijd gekost. Beetje omhoog en of toch omlaag kantelen / beetje vooruit, toch iets meer achteruit... Dan rijd je echt 2 ritten met een inbussleuteltje rond.
Maar Keezx z'n vraag 'Blijft de vraag waar je dan wel op zit.'
Precies, die vraag had ik ook. In mijn beleving zou je slechts de druk verplaatsen van de ene naar de andere plek en zou het resultaat gelijk zijn. Toch aangeschaft omdat voor mij de long distance anders echt over zou zijn. De garantie op saddle sores is echt niet te harden. In Ierland vorig jaar tijdens RAI lag ik echt helemaal open (tering wegen en regen) en heb ik daarom na 1500km een DNF aan de broek gekregen.
Wat er gebeurt is dat de druk aan de onderkant van je bovenbeen komt. Dat totale oppervlak is veel groter dan dat gebied waar je normaal met je zitbotjes op zit. Tevens zit er niets hards (de botjes) je huid te pletten op het zadel. De rand is vrij scherp en ik heb in het begin er zelf wat padding op geplakt en een zadelhoesje. Na verloop van tijd slijt dat echter rond en nu rijd ik uitsluitend op het zadel. Ik heb er nu sinds juli 4300 km op gezeten.
Vervolgens is er nog wel het vinden van een broek. De assos neopro zeem gaat perfect maar de assos equipe gaat bij mij niet. Als je die 2 chamois naast elkaar legt zul je zien dat ze daadwerkelijk anders gesneden zijn. De equipe heeft net wat meer materiaal in het centrum waardoor dat met die zadellip gaat opkroppen. Daar kreeg ik weer irritatie van. De neopro heeft dat niet en de castelli progretto gaat ook goed. Als je maar chamois hebt waar je met benen op de rand drukt dan is het ok.
Er staan nog wat referenties op hun site en ik kan bevestigen wat ze daar schrijven.
O ja, de afstelling komt vrij nauw. Dat heeft me wel wat tijd gekost. Beetje omhoog en of toch omlaag kantelen / beetje vooruit, toch iets meer achteruit... Dan rijd je echt 2 ritten met een inbussleuteltje rond.
Mijn trainingen op bikeplanner.com