Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zin en/of onzin van glucosamine, chondroitine en msm voeding

nuffel
Forum-lid

nuffel 01 mei 2010 17:29

Er zijn dus wel degelijk studies genoeg die ondertussen hebben aangetoond dat glucosamine werkt hoor.
Maar daarvoor moet je eerder in vakliteratuur zitten zoals bvb: NEJM (New England Journal Of Medicine), want op het internet staat helaas toch veel onzin. (Hoewel er ook wel zinnige dingen opstaan).

MSM heeft enkel een voordeel bij pijn, voor preventie of genezing hoeft MSM niet.
Let er wel op dat het preparaat glucosamine SULFAAT bevat en geen HCl.
Hierover zijn wij het id vakliteratuur unaniem eens dat deze veel beter wordt opgenomen en dus veel meer bijdraagt tot kraakbeenherstel.

En inderdaad: lang genoeg innemen

Greetz

filihaan
Forum-lid

filihaan 01 mei 2010 19:05

[quote="nuffel"]Er zijn dus wel degelijk studies genoeg die ondertussen hebben aangetoond dat glucosamine werkt hoor.
Maar daarvoor moet je eerder in vakliteratuur zitten zoals bvb: NEJM (New England Journal Of Medicine), want op het internet staat helaas toch veel onzin. (Hoewel er ook wel zinnige dingen opstaan).

MSM heeft enkel een voordeel bij pijn, voor preventie of genezing hoeft MSM niet.
Let er wel op dat het preparaat glucosamine SULFAAT bevat en geen HCl.
Hierover zijn wij het id vakliteratuur unaniem eens dat deze veel beter wordt opgenomen en dus veel meer bijdraagt tot kraakbeenherstel.

En inderdaad: lang genoeg innemen

Greetz

[/quote]

Bedankt, je weet er blijkbaar erg veel van! Toch nog een vraagje, je stelt: 'Let er wel op dat het preparaat glucosamine SULFAAT bevat en geen HCl'. Wat bedoel je hiermee?
Groetjes, Filip

Edit: Ik ga voor dit voedingssupplement kiezen klik!
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid

rene1 01 mei 2010 20:11

@nuffel:
Als ik zoek op de website van de NEJM dan kom ik een aantal onderzoeken tegen.
Pak ik de eerste dan kom ik dit bij de conclusie tegen:"Overall, glucosamine and chondroitin sulfate were not significantly better than placebo in reducing knee pain."

Kan je ons de weg wijzen naar het onderzoek waar het wel positief uitkomt?

Ik ben nogal sceptisch ook gezien het feit dat kraakbeen bij volwassenen geen herstellend vermogen heeft, niet doorbloed is en dus door pillen niet verbeterd.

fonzie11
Forum-lid

fonzie11 02 mei 2010 10:25

www.glucosamine.com nl bedrijf goed produkt en uitleg

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2010 14:48

En zoals wel te verwachten van een bedrijf wat 't verkoopt is dat ze enkel komen met onderzoeken die positief uitvallen.

Als je wat onderzoeken leest valt het wel op dat er in de placebogroep bij sommige onderzoeken bijna net zo'n verbetering te zien als in de test groep.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

filihaan
Forum-lid

filihaan 02 mei 2010 22:18

Toch even een bedankje aan iedereen die al op deze discussie heeft gereageerd! Ik ga het toch eens proberen, ik post hier zeker nog de bevindingen!

filihaan
Forum-lid

filihaan 04 mei 2010 21:13

Beste forummers

Ik heb, zoals voorheen gezegd, ervoor gekozen om het er toch eens op te wagen. Nu zit ik nog met een vraag. Weet er iemand waar men in Nederland of Belgie Bonusan Glucosamine Plus verkoopt?

Ik hoor het graag!
Filip

Edit: Ben deze vrijdag in Nederland (regio Rotterdam) weet iemand daar een apotheek of drogist waar ze Bonusan Glucosamine Plus verkopen?

Plaats reactie