Alp D Huez & Les2Alpes in de winter
-
- Forum-lid
Hallo fietsvrienden,
In maart gaat mn vrouw en haar vader naar les 2 Alps om te skieen. Ik zou graag mee willen en dan de racefiets mee willen nemen om daar de fietsen en te klimmen. Nou weet ik dat zowel de Alp D'Huez als Les2Alpes met de auto begaanbaar zijn omdat er bussen en auto's omhoog moeten kunnen. Maar de hamvraag is : Zijn deze twee bergen ook te fietsen met de racefiets in deze periode? Als iemand ervaring heeft dan hoor ik het heel graag
Alvast dank
Mitchel
In maart gaat mn vrouw en haar vader naar les 2 Alps om te skieen. Ik zou graag mee willen en dan de racefiets mee willen nemen om daar de fietsen en te klimmen. Nou weet ik dat zowel de Alp D'Huez als Les2Alpes met de auto begaanbaar zijn omdat er bussen en auto's omhoog moeten kunnen. Maar de hamvraag is : Zijn deze twee bergen ook te fietsen met de racefiets in deze periode? Als iemand ervaring heeft dan hoor ik het heel graag
Alvast dank
Mitchel
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je zou even deze website kunnen nalopen om te kijken wat deze meneer misschien gefietst heeft in die periode... Maar mijn gevoel zegt me dat je bij mooi weer misschien prima weg komt, echter zou een crosser of een atb je misschien wel wat meer zekerheid geven.
http://www.cycling-challenge.com/
http://www.cycling-challenge.com/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het kan, de wegen worden goed schoongehouden als het sneeuwt. Er ligt wel veel split en je moet niet onderschatten hoe koud de afdaling is. Veel kleding meenemen dus, evt. in een rugzakje o.i.d.
-
- Forum-lid
Oke dank jullie. Het zal dus gaan, maar een uitdaging worden !
Neem vooral veel kleding in laagjes mee. Tijdens het klimmen zal je het al snel heel warm krijgen, en in de afdaling juist heel koud.
Verder moet je er rekening mee houden dat automobilisten en buschauffeurs niet gewend zijn aan fietsers in deze periode.
Verder moet je er rekening mee houden dat automobilisten en buschauffeurs niet gewend zijn aan fietsers in deze periode.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En opvriezende wegdelen, veel zout=heel glad(!!) en veel split/grind/rommel op de weg.
M.n. in de afdalingen zou ik heeeel voorzichtig zijn. Eigenlijk is het niet ideaal. Gewoon lekker gaan skieen, fietsen doe je daar in de zomer
M.n. in de afdalingen zou ik heeeel voorzichtig zijn. Eigenlijk is het niet ideaal. Gewoon lekker gaan skieen, fietsen doe je daar in de zomer
Less is bore
-
- Forum-lid
Skieen gaat het helaas niet worden ivm knie problemen. Leek me leuk om mee te gaan om wat te fietsen daar. In juni gaan we met vriendengroep een week daar fietsen, dus dacht vast een mooie voorbereiding. maar alles valt en staat met het weer in maart.
Laat je weten hoe 't was?
Geen optie om een MTB oid mee te nemen? Heb ik ook een keer gedaan tijdens een reisje met vrienden (ben zelf geen ski-man). Prima te doen op de wintersportwegen in de winter. Racefiets in die periode zou ik niet doen. Zoals Daniel1975 aangeeft; veel troep, nat, glad, etc...
-
- Forum-lid
@ havana : zal zeker mijn ervaring delen na maart 2017 hoe het was...
@roger 68 : ben zelf niet in bezit van een ATB, weet ook niet of je daar in Bourg een ATB kan huren oid? prefer toch liever een racefiets en bij veel troep etc ga ik maar apres-skieen dan
@roger 68 : ben zelf niet in bezit van een ATB, weet ook niet of je daar in Bourg een ATB kan huren oid? prefer toch liever een racefiets en bij veel troep etc ga ik maar apres-skieen dan
In wintersportgebieden wordt gestrooid met split. Dat verdwijnt wel van het veel gereden gedeelte van de weg, op een gegeven moment, maar niet van de zijkant van de weg. Daarnaast zal er, ook in maart, sprake zijn van ijs op de weg aan de zijkanten, zeker daar waar de zon moeilijk komt.
Ik ski behoorlijk veel en kom vaak in hotel dat, in niet winterseizoen, een pleisterplaats is voor fietsers. Eigenaar is zelf fanatieke fietser praat wel eens over mogelijkheid om met mooi weer in winter stukje de pas op te fietsen(Pordoi). Zijn advies is omdat gewoon nooit te doen!
Omhoog gaat misschien nog wel, naar beneden is gewoon zeer gevaarlijk.
Ik ski behoorlijk veel en kom vaak in hotel dat, in niet winterseizoen, een pleisterplaats is voor fietsers. Eigenaar is zelf fanatieke fietser praat wel eens over mogelijkheid om met mooi weer in winter stukje de pas op te fietsen(Pordoi). Zijn advies is omdat gewoon nooit te doen!
Omhoog gaat misschien nog wel, naar beneden is gewoon zeer gevaarlijk.
Allard
-
- Forum-lid
@ beren040 : mmmm.... klinkt niet heel bemoedigend...