Swett Cycles
@Chris, goede samenvatting! Voor de jongens van Swett: veel succes, hoop dat het succesvol wordt. Respect ervoor dat jullie ondernemen. Haal het positieve of wat je kunt leren van een ander uit de reacties en laat het negatieve voor wat het is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twitter: @rbruijns
- Supergrover
- Forum-lid HC
ik ben nog niet helemaal overtuigd....Theo V schreef:Na 28 pagina's ben ik het helemaal eens met Havana en Chris.
-
- Forum-lid HC
Mooi hoe Swett's marketingteksten hier met de grond gelijk gemaakt worden en Fizik doodleuk het volgende schrijft over hun nieuwe schoen.
And instead of buckles and straps, the new version relies solely on two Boa IP1 dials with a zigzagging lace and external lace guides intended to reduce pressure points and hotspots. According to Fi’zi:k, each dial adjusts the fit of a different part of the shoe. The first one controls the shape of the upper around your foot, while the dial nearest your ankle adjusts the fit of the heel cup—a key feature that, in theory, will keep your foot planted and make sure all your watts go directly into the pedals. Adding to the power transfer equation is a stiff and lightweight unidirectional carbon fiber sole with three vents near the toe.
In feite proberen ze met deze tekst te verbloemen dat ze de hele fabricage naar Azie verplaatst hebben en kangoeroe leer vervangen hebben voor nylon en dat alles tegen een hogere prijs. In ieder geval weet je zeker dat er weer 1.000'en paren van verkocht worden.R1B features fi’z:k’s new proprietary Volume Control technology: whereby the shape of each shoe can be changed individually and adapted to any rider’s foot for optimum fit and comfort; and fi’z:k’s Extended Power Strap, a system adjusting the fit of the heel cup around the rider’s foot, resulting in increasing power transfer. Both the Volume Control and Extended Power Strap are micro-adjustable using Boa IP1 closure controls.
The R1B’s outsole is fully uni-directional carbon fiber – with built-in ventilation that further enhances both cooling and the aerodynamics. It combines with the proven supportive and comfortable fi’zi:k Cycling Insole with sculpted footbeds and supportive heel to ensure that every precious watt goes straight into your pedals.
The R1B’s Microfiber upper is hard-wearing, light, and resilient with enough flexibility to ensure that the Volume Control technology works to shape the shoe to every rider’s foot, but strong enough to withstand the demands of racing – without any weight penalty. The diamond-shaped laser-cut perforations help temperature management, in harmony with the sole’s air duct.
Maar in deze tekst gaan ze wel in op de inhoud, waardoor het voor een potentiele klant wel wat moeilijker is om door de marketingbubbel heen te prikken.ypuh schreef:Mooi hoe Swett's marketingteksten hier met de grond gelijk gemaakt worden en Fizik doodleuk het volgende schrijft over hun nieuwe schoen.
In feite proberen ze met deze tekst te verbloemen dat ze de hele fabricage naar Azie verplaatst hebben en kangoeroe leer vervangen hebben voor nylon en dat alles tegen een hogere prijs. In ieder geval weet je zeker dat er weer 1.000'en paren van verkocht worden.And instead of .. air duct.
Ik zou bijvoorbeeld niet weten dat fizik schoenen van kangoeroe leer gemaakt werden, en waar dat dan was.
De marketing van swett is puur gericht op emotie, en helemaal niet over de technische details van hun product.
-
- Forum-lid HC
Njah, ik vind het een kunst om een ordinaire kostenbesparing van kangoeroe leer (=duur) naar nylon (=goedkoop) te presenteren als een voordeel/technische innovatie.
Ergens zullen ze wel gelijk hebben dat nylon beter is, daarom worden het gros van de schoenen ook met synthetische stoffen geproduceerd. Het nadeel is wel dat ze met kangoeroe leer een 'premium' product met 'emotie' op de markt hebben gebracht om vervolgens terug te gaan naar wat iedereen doet terwijl ze de premium prijs aanhouden. Tegelijkertijd gaan ze ook van 'Made in Italy' naar 'Designed in Italy'. De hele marketing machine wordt vervolgens ingezet en ze komen er aan alle kanten beter uit.
Ik leg het niet helemaal goed uit, maar in principe wordt je gewoon genaaid waar je bij staat.
Ergens zullen ze wel gelijk hebben dat nylon beter is, daarom worden het gros van de schoenen ook met synthetische stoffen geproduceerd. Het nadeel is wel dat ze met kangoeroe leer een 'premium' product met 'emotie' op de markt hebben gebracht om vervolgens terug te gaan naar wat iedereen doet terwijl ze de premium prijs aanhouden. Tegelijkertijd gaan ze ook van 'Made in Italy' naar 'Designed in Italy'. De hele marketing machine wordt vervolgens ingezet en ze komen er aan alle kanten beter uit.
Ik leg het niet helemaal goed uit, maar in principe wordt je gewoon genaaid waar je bij staat.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ja echt wel op inhoudvermeulen schreef:.............
Maar in deze tekst gaan ze wel in op de inhoud, waardoor het voor een potentiele klant wel wat moeilijker is om door de marketingbubbel heen te prikken.
Ik zou bijvoorbeeld niet weten dat fizik schoenen van kangoeroe leer gemaakt werden, en waar dat dan was.
...............
Laat me niet lachen.
Gewoon de marketingboys een tekst laten verzinnen ivm het feit dat je je productie verplaatst naar een lage loon land, een mindere kwaliteit gaat leveren en er toch een hogere consumentenprijs voor gaat vragen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de meneer op de Bikemotion er naar gevraagd toen ik de Fiziks paste. Tussen neus en lippen "de oude R1 zaten eigenlijk het beste, waar zijn die gebleven?"
Het was even stil......toen vertelde hij eerlijk dat die vraag vaker kwam en het hem snapte.....en toen een lulverhaal over de voordelen van microtex, etc En dat het voetbed wat in de oude R1 zat gewoon los te koop is (Sidas) en dat daar een groot verschil mee werd gemaakt.
Het was even stil......toen vertelde hij eerlijk dat die vraag vaker kwam en het hem snapte.....en toen een lulverhaal over de voordelen van microtex, etc En dat het voetbed wat in de oude R1 zat gewoon los te koop is (Sidas) en dat daar een groot verschil mee werd gemaakt.
Less is bore
-
- Forum-lid
30 paginas voornamelijk over Swett, ik moest even wat inhalen, was op p.18 blijven hangen. Swett Custom Cycles is in ieder geval opgevallen. Om maar wat vragen te beantwoorden ik tegenkwam en die nog niet beantwoord waren door mede forum leden;; die salontafel is inderdaad zelf gemaakt want ik houd er van om zelf dingen te verzinnen. Er zit een oud kapot lightweight wiel in. Ik ben verkoopagent voor Lightweight in NL-Vlaanderen en was ooit 7 jaar lang importeur, vandaar. Er kwam nog een opmerking voorbij over dames en Swett, maar fietsen voor meissies maken we zeker, sterker nog, er is er net een klaar qua design en dat is een van de mooiste geworden tot nu, alhoewel er over smaak uiteraard te twisten valt. Het leuke aan dat proces is dat zij er zelf weken mee bezig is geweest om het juiste design en kleuren te vinden die bij haar passen. Daarnaast heb ik haar geadviseerd over zitpositie, een testrit met haar gemaakt op 2 verschillende maten om het verschil daadwerkelijk te voelen. Ze had een hotelletje in Maastricht geboekt want ze komt uit midden Nederland en is nog een dagje lekker blijven fietsen in Zuid Limburg. Nu gaan we met de afmontage en de wielen aan de slag. Kortom, het aankooptraject van een fiets kan een feestje en relaxte, creatieve aangelegenheid zijn. Dat is een belangrijke pijler bij Swett: genieten. En als je dat allemaal onzin vindt dan hoor je niet tot die doelgroep, eenvoudig zat. Voor elk een weg die naar Rome leidt. Dat geldt natuurlijk ook voor mijn teksten... Je kan natuurlijk zelf frames in China inkopen en naar een lakker brengen, maar dat is een heel andere beleving. Naast alle voor en nadelen die in het forum geschreven zijn zoals garantie, service, tijd, kosten etc wil ik toevoegen dat je normaliter geen product aansprakelijkheids garantie hebt, dus indien er iets gebeurd met je frame en je houdt er blijvend letsel aan over dan krijg je geen rooie cent. Zo'n verzekering krijg je niet zomaar en hij is erg duur. Indien iemand hier een betere oplossing voor heeft hoor ik dat graag. En dan de techniek, tja, als oud importeur van Isaac, Principia, barracuda, Sunn en Turner heb ik wel al wat ervaring en het liefst zou ik ook zelf eigen frames ontwikkelen. Maar dan kom ik in het € 10.000-€ 15000 segment terecht voor een complete fiets omdat de kosten voor engineering, mallen en tools al snel € 100.000 kosten. Dat is een kleine doelgroep, die ik overigens ook een beetje bedien met de Lightweight Urgestalt en bijvoorbeeld een Open UP die ik vorige maand verkocht. Echter, de doelgroep voor Swett is de enthousiaste fietser die een budget van +/- € 3000- € 5000 heeft. Dan kan je geen custom carbon frames bouwen in kleine oplages. Echter de kwaliteit van gerenommeerde open mold en private label frames zijn van hoge kwaliteit que materiaal. Ik heb dan ook geen zin om allemaal blah blah marketing benamingen te verzinnen over elk detail van het frame, dat doe ik wel over de beleving, haha [zelfspot] Er zijn al aardig wat Swetts verkocht afgelopen maanden, dus tot nu toe is er zeker een doelgroep die op zoek is naar een goede fiets, maar met een persoonlijke touch voor een faire prijs.
Laatst gewijzigd door swett custom cycles op 05 dec 2016 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed verhaal (serieus!).