Canyon of Rose
Beste fiets-liefhebbers, ik ben mijn hele leven al fietser, maar tot nu toe heb ik altijd op (alu) budget-fietsen gefietst ( waar mijn huidige fiets eigenlijk ook net te groot is). Sinds enige tijd (vakantie naar Mont-Ventoux) zit ik vaker en fanatieker op de racefiets dan ooit tevoren. Daarbij ga ik vanaf nu af en toe op de fiets naar het werk (45 km afstand). Ik heb besloten om mezelf nu eindelijk een high-end racefiets aan te schaffen die klaar is voor de toekomst (dus electronisch schakelen, evt. schijfremmen). Een stuk comfort is belangrijk (ik krijg nog wel eens last van schouders en nek bij 60+ kms) , maar ik hou ervan om af en toe ook te knallen.
Ik had mijn zinnen al een beetje gezet op de Canyon Endurace CF SLX 9.0 Di2
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... 0-di2.html
Maar vandaag kwam ik deze tegen:
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890198
Rose X-Lite CDX 8810 : Carbon wielen, Sram Etap Hydraulic, en net 7 kg..
Beide fietsen vind ik prachtig om te zien en de Canyon krijgt al lovende reviews.
Hoe zou de Rose qua kwaliteit zich verhouden tot de Canyon?
(p.s. online fiets kopen is voor mij geen issue, i.v.m goede service en retour-regelingen van beide merken en ik doe vrijwel al het onderhoud zelf)
Ik had mijn zinnen al een beetje gezet op de Canyon Endurace CF SLX 9.0 Di2
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... 0-di2.html
Maar vandaag kwam ik deze tegen:
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890198
Rose X-Lite CDX 8810 : Carbon wielen, Sram Etap Hydraulic, en net 7 kg..
Beide fietsen vind ik prachtig om te zien en de Canyon krijgt al lovende reviews.
Hoe zou de Rose qua kwaliteit zich verhouden tot de Canyon?
(p.s. online fiets kopen is voor mij geen issue, i.v.m goede service en retour-regelingen van beide merken en ik doe vrijwel al het onderhoud zelf)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zijn beide goede fietsen.
Goed frame en topgroep.
Enkel jij kan beslissen welke het nu uiteindelijk zal worden, een miskoop wordt het echter nooit.
Ik zou persoonlijk voor de Rose gaan omwille van de Etap en de looks van de gehele fiets die er toch nog net iets strakker uitziet.
En de Rose is ook nog eens iets goedkoper
Succes
Goed frame en topgroep.
Enkel jij kan beslissen welke het nu uiteindelijk zal worden, een miskoop wordt het echter nooit.
Ik zou persoonlijk voor de Rose gaan omwille van de Etap en de looks van de gehele fiets die er toch nog net iets strakker uitziet.
En de Rose is ook nog eens iets goedkoper
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben ook naar een nieuwe top-racer op zoek en de Canyon Endurace CF SLX staat ook hoog op mijn lijstje. Ik zie dat-ie in 2017 ook met Sram Etap leverbaar komt: https://www.canyon.com/de/specials/bikes2017/
Met Rose heb ik eigenlijk niets, maar dat model met Sram Etap wat jij hier laat zien, die is wel ongelofelijk scherp geprijsd! Die Canyon gaat geheid duurder worden.
Met Rose heb ik eigenlijk niets, maar dat model met Sram Etap wat jij hier laat zien, die is wel ongelofelijk scherp geprijsd! Die Canyon gaat geheid duurder worden.
Technisch gezien is de Rose top. Ze zitten bijna altijd bij de besten qua testen. Kijk alleen maar naar het gewicht. Daar troeven ze toch Canyon weer af. Inhoudelijk staan ze net boven de Canyon denk ik. Je hebt qua configuratie ook meer mogelijkheden bij Rose. Qua imago kun je beter voor de Canyon kiezen. Rose is toch een beetje een saai merk.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Canyon is dus geen saai merk ?cimecaron schreef:Qua imago kun je beter voor de Canyon kiezen. Rose is toch een beetje een saai merk.
Kwestie van persoonlijke smaak lijkt mij.
Ik zag een Rose in het wild (van een van de forumleden) en werd daar toch wel vrolijk van.
Ik heb onlangs voor een vergelijkbare keuze gestaan echter in een paar prijsklasses lager. De keuze is gevallen op de Rose (de Xeon Team CGF 4400, andere naam maar zelfde geometrie als de X-lite CDX) omdat de afwerking superieur was aan de Canyon (iig in mijn prijsklasse). De kwaliteit is top. Het lijkt me belangrijker de verschillen in geometrie en de juiste maatkeuze in overweging te nemen. Zeker als je net tussen twee maten valt bij het ene merk maakt dit het besluit eenvoudiger.
Een punt is dat de reach wat lager uitvalt bij eigen meting dan wat vermeld is op de site (bij maat 55) hoewel alle andere metingen exact overeenkomen. Dit kan uiteraard aan mij liggen.
Een punt is dat de reach wat lager uitvalt bij eigen meting dan wat vermeld is op de site (bij maat 55) hoewel alle andere metingen exact overeenkomen. Dit kan uiteraard aan mij liggen.
Onlangs op BM kunnen constateren dat het spuitwerk van Rose zeer matig te noemen is, i.t.t. Canyon.
- emiel_de_vlas
- Forum-lid
Ga op je gevoel af, het zijn beide prima fietsen!
- robbebopper
- Forum-lid HC
Sneu.