Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Simplon

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 nov 2016 10:49

Laat mijn man nu voor gek uitgemaakt zijn omdat hij dit blauwe kleurtje altijd al erg mooi vond. Tijden veranderen. ;)

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 05 nov 2016 10:57

Knalkleuren voor je fiets kunnen heel mooi zijn, maar sommige kleuren zoals de fluor kleuren vandaag de dag zijn ook erg mode gevoelig. Stoer als iemand het durft met een frame van 4K waar je jaren op gaat rijden. Gelukkig is er vandaag de dag veel keus en voor ieder wat wils. ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gripper
Forum-lid

Gripper 05 nov 2016 17:37

daniel1975 schreef:Nice!* Zal ook niet bepaald zwaar zijn denk ik?

*met zwarte bidonhouders en zwarte bandjes vind ik 'm mooier.
Dat de foto t eerst niet deed kwam doordat de photobucket server even onderhoud had geloof ik. Leuk dat iedereen m zo mooi vindt! Thanks!

Dit is model 2010 geloof ik, dat jaar was ie er ook alleen maar in deze kleur dus je had niks te kiezen. Simplon maakt sowieso nooit zoveel keus, meestal 2 kleuren ofzo. Maar dit blauw is echt fantastisch als ie mooi staat te stralen in de zon. Rij er ook liever niet mee bij vies weer, hoewel, ook dan maakt ie je vrolijk :)

Zwarte bidonhouders heeft ie idd nog nodig, oorspronkelijk had ik ook wit zadel en lintje en daar hoorde dit bij.

Enne, met mn lichtste alu klimwieltjes weegt ie een duivelse 6,66 kg. Nu met deze wielen iets meer, 6,8 ofzo. Precies goed voor de UCI

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 05 nov 2016 19:32

Als dit een pavo is dan was deze er ook in het zwart met wit en in Oostenrijk ook als bordeaux rood met wit (ik heb enige tijd een zwarte gehad).
Merk kom je in Nederland (net als bijv. KTM) amper tegen. Moet wel zeggen dat de Pavo indertijd de tegenhanger van de Scott CR1 was en dat ik qua rijden hoegenaamd geen verschil tussen beide frames heb kunnen bespeuren (= positief).

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 06 nov 2016 08:28

Als ik mijn Duitse fiets magazines uit de afgelopen jaren bekijk, dan zie inderdaad dat Simplon een aantal jaren bij de top zat met hin top frames. De afgelopen jaren is het nog steeds een uitstekend merk, maar niet meer zo toonaangevend in de testen zoals een aantal jaar geleden. Zeker jammer dat je ze in Nederland niet zo veel ziet. De blauwe Simplon kleur op de fiets van Gripper is inderdaad een prachtige kleur.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 nov 2016 08:40

En wat zeggen die tests? Daar komt altijd een knalstijve Duitser als winnaar uit. En of we daar nu meteen gelukkig van worden vraag ik me serieus af.

Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 06 nov 2016 08:59

Simplon kwam er in die jaren met hun topmodellen erg goed uit en stond op hoog niveau net als o.a. Scott en Storck.
In die tijd was de focus vooral op gewicht en stijfheid. Pas de afgelopen jaren zijn de combinatie tussen comfort, aero stijfheid en gewicht belangrijk geworden. Neemt niet weg dat in die dagen Scott, Storck, Simplon en anderen uitstekende frames maakten en op carbon gebied bij de top zaten. Peter Denk zat toen nog bij Scott en was met Scott in die tijd de benchmark. Peter Denk heeft later Cannondale weer naar de top gebracht.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2016 09:43

@havana: tuurlijk voel je wel verschil tussen een knalharde duitser of een look. Er zit ook verschil tussen de Dogma en de Kiaro. Verschil niet kunnen voelen is altijd de tekst van mensen die een Chinarello kopen ;-)
Less is bore

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 10:27

@Daniel: de spijker op z'n kop.
Momenteel vier carbonfietsen, rijden allemaal anders met dezelfde wielen/banden gemonteerd.
Zijn meestal de onervarenen die maar wat brallen.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 06 nov 2016 10:43

havana schreef:Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
Precies.

Alleen de foutmarge tussen de twee oren al vs die paar mm/mrad flex-/rotatieverschil in frames... :D En dan nog beseffen hoe beperkt de rol van een frame is in de gehele optelling van flex/rotatie van de diverse onderdelen; van banden(druk) tot zadel, van stuur(lint) tot zeem, etc.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 nov 2016 10:52

Er staat me iets bij van een "test" waar mensen blind niet eens alu van carbon frames konden onderscheiden, laat staan merken. Verder niet gelezen, het kwam ergens voorbij.
9 van de 10 keer dat luitjes iets menen te voelen is het waarschijnlijk de band of de banddruk.
Laatst gewijzigd door Keezx op 06 nov 2016 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 10:54

litespeed schreef:
havana schreef:Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
Precies.

Alleen de foutmarge tussen de twee oren al vs die paar mm/mrad flex-/rotatieverschil in frames... :D En dan nog beseffen hoe beperkt de rol van een frame is in de gehele optelling van flex/rotatie van de diverse onderdelen; van banden(druk) tot zadel, van stuur(lint) tot zeem, etc.
Zie mijn vorige mail.
Ik heb de wereld aan carbonfietsen gereden en merk duidelijk verschil. Hoe vaker je op verschillende fietsen rijdt des te beter ga je verschil merken. Dit valt gewoon niet te ontkennen. :roll:

Die willekeurige mensen die "blind" gingen testen hadden amper op meer dan één fiets gereden in hun hele fietscarriere, dat waren de "experts".
Ik heb het artikel gelezen in het Duitste blad Tour.

Mijn Dogma rijdt beduidend anders dan mijn Chinese open-mold Cnstar of Stevens Arcalis of Sensa Giulia in combinatie met dezelfde wielset/banden. Zit echt niet tussen de oren.

Plaats reactie