Simplon
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Knalkleuren voor je fiets kunnen heel mooi zijn, maar sommige kleuren zoals de fluor kleuren vandaag de dag zijn ook erg mode gevoelig. Stoer als iemand het durft met een frame van 4K waar je jaren op gaat rijden. Gelukkig is er vandaag de dag veel keus en voor ieder wat wils.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Dat de foto t eerst niet deed kwam doordat de photobucket server even onderhoud had geloof ik. Leuk dat iedereen m zo mooi vindt! Thanks!daniel1975 schreef:Nice!* Zal ook niet bepaald zwaar zijn denk ik?
*met zwarte bidonhouders en zwarte bandjes vind ik 'm mooier.
Dit is model 2010 geloof ik, dat jaar was ie er ook alleen maar in deze kleur dus je had niks te kiezen. Simplon maakt sowieso nooit zoveel keus, meestal 2 kleuren ofzo. Maar dit blauw is echt fantastisch als ie mooi staat te stralen in de zon. Rij er ook liever niet mee bij vies weer, hoewel, ook dan maakt ie je vrolijk
Zwarte bidonhouders heeft ie idd nog nodig, oorspronkelijk had ik ook wit zadel en lintje en daar hoorde dit bij.
Enne, met mn lichtste alu klimwieltjes weegt ie een duivelse 6,66 kg. Nu met deze wielen iets meer, 6,8 ofzo. Precies goed voor de UCI
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als dit een pavo is dan was deze er ook in het zwart met wit en in Oostenrijk ook als bordeaux rood met wit (ik heb enige tijd een zwarte gehad).
Merk kom je in Nederland (net als bijv. KTM) amper tegen. Moet wel zeggen dat de Pavo indertijd de tegenhanger van de Scott CR1 was en dat ik qua rijden hoegenaamd geen verschil tussen beide frames heb kunnen bespeuren (= positief).
Merk kom je in Nederland (net als bijv. KTM) amper tegen. Moet wel zeggen dat de Pavo indertijd de tegenhanger van de Scott CR1 was en dat ik qua rijden hoegenaamd geen verschil tussen beide frames heb kunnen bespeuren (= positief).
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Als ik mijn Duitse fiets magazines uit de afgelopen jaren bekijk, dan zie inderdaad dat Simplon een aantal jaren bij de top zat met hin top frames. De afgelopen jaren is het nog steeds een uitstekend merk, maar niet meer zo toonaangevend in de testen zoals een aantal jaar geleden. Zeker jammer dat je ze in Nederland niet zo veel ziet. De blauwe Simplon kleur op de fiets van Gripper is inderdaad een prachtige kleur.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
En wat zeggen die tests? Daar komt altijd een knalstijve Duitser als winnaar uit. En of we daar nu meteen gelukkig van worden vraag ik me serieus af.
Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Simplon kwam er in die jaren met hun topmodellen erg goed uit en stond op hoog niveau net als o.a. Scott en Storck.
In die tijd was de focus vooral op gewicht en stijfheid. Pas de afgelopen jaren zijn de combinatie tussen comfort, aero stijfheid en gewicht belangrijk geworden. Neemt niet weg dat in die dagen Scott, Storck, Simplon en anderen uitstekende frames maakten en op carbon gebied bij de top zaten. Peter Denk zat toen nog bij Scott en was met Scott in die tijd de benchmark. Peter Denk heeft later Cannondale weer naar de top gebracht.
In die tijd was de focus vooral op gewicht en stijfheid. Pas de afgelopen jaren zijn de combinatie tussen comfort, aero stijfheid en gewicht belangrijk geworden. Neemt niet weg dat in die dagen Scott, Storck, Simplon en anderen uitstekende frames maakten en op carbon gebied bij de top zaten. Peter Denk zat toen nog bij Scott en was met Scott in die tijd de benchmark. Peter Denk heeft later Cannondale weer naar de top gebracht.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@havana: tuurlijk voel je wel verschil tussen een knalharde duitser of een look. Er zit ook verschil tussen de Dogma en de Kiaro. Verschil niet kunnen voelen is altijd de tekst van mensen die een Chinarello kopen
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
@Daniel: de spijker op z'n kop.
Momenteel vier carbonfietsen, rijden allemaal anders met dezelfde wielen/banden gemonteerd.
Zijn meestal de onervarenen die maar wat brallen.
Momenteel vier carbonfietsen, rijden allemaal anders met dezelfde wielen/banden gemonteerd.
Zijn meestal de onervarenen die maar wat brallen.
Precies.havana schreef:Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
Alleen de foutmarge tussen de twee oren al vs die paar mm/mrad flex-/rotatieverschil in frames... En dan nog beseffen hoe beperkt de rol van een frame is in de gehele optelling van flex/rotatie van de diverse onderdelen; van banden(druk) tot zadel, van stuur(lint) tot zeem, etc.
Er staat me iets bij van een "test" waar mensen blind niet eens alu van carbon frames konden onderscheiden, laat staan merken. Verder niet gelezen, het kwam ergens voorbij.
9 van de 10 keer dat luitjes iets menen te voelen is het waarschijnlijk de band of de banddruk.
9 van de 10 keer dat luitjes iets menen te voelen is het waarschijnlijk de band of de banddruk.
Laatst gewijzigd door Keezx op 06 nov 2016 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Zie mijn vorige mail.litespeed schreef:Precies.havana schreef:Er zijn maar heel weinig mensen die het verschil gaan voelen tussen carbon frame A en carbon frame B.
Alleen de foutmarge tussen de twee oren al vs die paar mm/mrad flex-/rotatieverschil in frames... En dan nog beseffen hoe beperkt de rol van een frame is in de gehele optelling van flex/rotatie van de diverse onderdelen; van banden(druk) tot zadel, van stuur(lint) tot zeem, etc.
Ik heb de wereld aan carbonfietsen gereden en merk duidelijk verschil. Hoe vaker je op verschillende fietsen rijdt des te beter ga je verschil merken. Dit valt gewoon niet te ontkennen.
Die willekeurige mensen die "blind" gingen testen hadden amper op meer dan één fiets gereden in hun hele fietscarriere, dat waren de "experts".
Ik heb het artikel gelezen in het Duitste blad Tour.
Mijn Dogma rijdt beduidend anders dan mijn Chinese open-mold Cnstar of Stevens Arcalis of Sensa Giulia in combinatie met dezelfde wielset/banden. Zit echt niet tussen de oren.