Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon of Rose

Ideefixer
Forum-lid

Ideefixer 05 nov 2016 23:01

litespeed schreef:
Ideefixer schreef:...omdat de afwerking superieur was aan de Canyon...
Superieur nog wel! Ja, dan is het een no-brainer... :D
Ik ben geen kenner dus wellicht gebruik ik de verkeerde terminologie en weet ik ook niet goed waar de gevoeligheden liggen vd mede forumgebruikers.

Voor mij gaf de doorslag de afmontage, hopelijk is dat wel het juiste woord. De groep, de wielen, zadelpen, stuur, dat alles was superieur op de Rose.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 06 nov 2016 06:58

Tilion, dat gevoel heb ik nou ook, een doorgezakte fiets, ziet er idd niet uit. :(

Hupie
Forum-lid

Hupie 07 nov 2016 10:24

Bedankt voor jullie ideeen. Ja die bovenbuis van de Rose ziet er wat "doorgezakt" uit, maar ik vind toch het algehele profiel van de fiets en de afmontage erg mooi.

Bij Canyon heb ik zowiezo wel het "gevoel". Deze hebben zich al lang als zeer goed bewezen en in het echt (Bikemotion) zagen de Ultimate en Endurace er schitterend uit (Endurace gaat ook met Sram eTap komen, maar ben bang dat ie dan boven budget uitkomt.

Bij Rose heb ik nog helemaal geen gevoel. Maar als je de algemene reviews van Rose leest en dan de prijs vs. specs van deze nieuwe CDX-8810 ziet, kan ik m niet negeren :)
Mensen met (goede) ervaringen met wat duurdere Rose fietsen?

bwerter
Forum-lid

bwerter 07 nov 2016 11:19

Rose zijn gewoon goede fietsen qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb een Xeon RS 4400 en ben hier zeer tevreden over. Echter als ik een nieuwe fiets ga kopen wordt het geen Rose. Ik zal dan niet mijn verstand volgen bij aankoop van een volgende fiets maar meer mijn hart. Volgens mij is dat ook precies jouw dilemma. Voor mezelf geldt als ik niet mijn hart volg, zal ik altijd naar die andere fiets blijven kijken ondanks de geweldige specs/prestaties van de Rose. Mijn advies is dan ook om je hart te volgen....

Hupie
Forum-lid

Hupie 22 nov 2016 15:19

Bedankt voor alle meningen. Ja ik heb mn hart gevolgd. Het is een Canyon geworden. Endurace CF SLX 8.0 Di2...

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 22 nov 2016 17:50

Dan heb jij waarschijnlijk een van de laatste. Ik heb ook lang getwijfeld. Waarschijnlijk te lang. Nu is het wachten totdat de 2017 modellen te koop komen. Welke kleur heb je gekozen?

En wellicht dat andere vraag in andere topic moet, maar ik probeer het eens hier. Klopt het dat je in die configuratie. Ultegea di2 een cassette van 12-32 11sp erop kan zetten en een binnenblad van 34t. En dan voor pak um beet 60+20euro klaar zijn?

k33z
Forum-lid

k33z 22 nov 2016 20:32

Gefeliciteerd, denk dat je er veel plezier van gaat krijgen. Heb vandaag mijn eerste ritje gemaakt op Endurace CF SLX 9.0 (Dura Ace mechanisch). Geweldige fiets...

Hupie
Forum-lid

Hupie 23 nov 2016 12:16

Ik was ook te laat voor de aanbieding. De 2016 modellen staan nog steeds op de site, maar nu voor de normale prijs.
Ieder dag keek ik ook naar de outlet en zag toen ineens een zwarte End.CF SLX 8.0 Di2 WMN staan in mijn maat (de frames van de dames en herenframes zijn precies hetzelfde). Deze was nog eens € 300,- goedkoper dan de aanbiedingsprijs. Verschillen met herenversie: stuurpen iets korter (voor mij ideaal). 50/34 crank i.p.v. 52/36. (geen probleem, evt. aan te passen), dames zadel (ik was toch van plan een zadel op maat te gaan zoeken) en ik zie net dat de zadelpen iets anders is (andere setback). Ik hoop dat dat laatste geen probleem is, want deze kan je niet via Canyon omruilen (stuur/pen combi wel). We gaan het zien!

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 23 nov 2016 22:25

Nice gefeliciteerd. Dames maten gaan volgens mij maar tot M hè?

Hupie
Forum-lid

Hupie 24 nov 2016 10:56

Ja, dat klopt, maar ze zijn wel exact hetzelfde als de herenframes. Ik hoor net van mn vriendin dat de fiets thuis is binnengekomen (gistermiddag verzonden vanuit Duitsland). Pfffff lange dag werken nog.....

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 24 nov 2016 12:36

Hupie schreef:Ja, dat klopt, maar ze zijn wel exact hetzelfde als de herenframes. Ik hoor net van mn vriendin dat de fiets thuis is binnengekomen (gistermiddag verzonden vanuit Duitsland). Pfffff lange dag werken nog.....
Ik voel een hoofdpijntje opkomen. Tijd voor lang weekend :geek:

Hupie
Forum-lid

Hupie 29 nov 2016 10:35

Helaas had ik dit weekeinde een korte heftige griep, dus fietsen was er niet bij :cry:
Wel de tijd gehad om de fiets goed af te stellen en het hele weekend er naar te kijken.

Eindelijk een korte rit gemaakt: W.O.W...! Wat een fiets. Hij zit me als gegoten. Alles voelt ontzettend vertrouwd aan. Stijfheid valt me als eerste op, maar da's niet gek als je vorige fiets een volledige Alu budget racefiets was... Maar het op snelheid komen, op snelheid blijven.. en dan in behoorlijk comfort. En dan die schijfremmen! Ik kom er nu achter wat ik de afgelopen 8 jaar gemist heb.

Alsof je van een (hele) oude Volkswagen Golf ineens in een Porsche Panamera rijdt..

Enige wat me stoorde: bij slecht wegdek rammelen de schakelknopjes van de R758 shifters.. Voelen ook een beetje goedkoop aan.. Da's eigenlijk te stom voor zo'n high-end schakel/rem systeem..

Maar goed, binnenkort een lange rit gaan maken.. Ben benieuwd!

Plaats reactie