Hallo
Ik hoop dat het niet slecht gezien wordt dat ik mij inschrijf op dit forum om met mijn eerste post aankoopadvies te vragen maar ik ben een complete MTB beginner die door vrienden overhaald is om een MTB te kopen om tijdens de zomervakantie lekker in de Alpen op avontuur te gaan.
Mijn budget is echter zeer beperkt (300 - 500 ) en ik zoek al dagen naar het koopje van de eeuw dat mij liefst dubbel zoveel waar voor mijn geld kan bezorgen.
Na lang zoeken heb ik enkele interessante fietsen gevonden en ik vroeg mij af of ik op dit forum de mening van de kenners kon vragen en eventueel gewaarschuwd worden van de valstrikken waarin amateur MTB'ers vaak vallen.
Zouden jullie commentaar kunnen geven op de volgende fietsen?
Mountainbike Vektor Hostill SLX/Deore 2010 V-brake
op ebay
Trek 6500slr
Gian t GIANT NRS XTC ALU, FULL FOX_FULL XT_FUL CRUM RED METAL5 <--- lijkt mij zeer belovend
TREK SERIE 10 MAAT 54.50 SHIMANO DEORE <---- ik wist niet dat er een trek 10 series bestond?
Hartelijk bedankt voor jullie tijd en hulp!
MTB aankoopadvies gevraagd
-
- Forum-lid
De vektor ken ik niet: maar ziet er veelbelovend uit qua prijs - kwaliteit. maar verwacht na 1 jaar rijden dat je wel wat moet vervangen door slijtage. het is een zware fiets met wellicht niet de beste voorvork (maar ja wat wil je voor dat geld)
met 2e hands is het lastig kopen hoor: versleten lagers in wielen en vering, andere slijtage, maken het onvoorspelbaar of de fiets zijn geld waard is. zonder testrit of echt goed kijken gaat dat amper. de kosten kunnen de prijs verdubbelen.
succes met zoeken
rein
met 2e hands is het lastig kopen hoor: versleten lagers in wielen en vering, andere slijtage, maken het onvoorspelbaar of de fiets zijn geld waard is. zonder testrit of echt goed kijken gaat dat amper. de kosten kunnen de prijs verdubbelen.
succes met zoeken
rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Vektor is een aardig fietsje, maar het kan beter voor dat geld. Ik zou gaan voor een goede 2e hands fiets. Maak een vaste 500 euro van je budget. (moet je ook nog schoenen, helm en broek kopen?) Zoek naar een fiets met: goed alu-frame, lx/xt-groep, het liefst hydraulische remmen, maar goede v-brakes voldoen ook (xtr ofzo) en een redelijke set wielen met naven van bijvoorbeeld lx/xt of een systeemwielset. Soms worden er op marktplaats uitstekende fietsen aangeboden die je zou moeten kunnen betalen. Neem wel iemand mee die de fiets op waarde kan schatten. Lijkt me belangrijk, anders kom je op dat wat Rein je duidelijk probeert te maken.