Giant
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ook mooi!
Mooie fiets MarcV78 ! Ik heb sinds april dezelfde. Lekker lichte en wendbare fiets. Ik was ook meteen verknocht op de 'looks' en het kleurenschema. Enige minpunt wat ik helaas heb mogen ervaren is tot 3x toe een spaarbreuk in het achterwiel Na de laatste keer is het wiel opnieuw gespaakt door Giant.
Hier ook een nieuwe giant
Er moet nog wat gezaagd worden, langere stuurpen en smaller stuur ruilen. Totaalgewicht als op de foto is 8kg rond. Standaard afgeleverd was 7.6kg.
De hubs hebben vooralsnog wel veel weerstand bij onbelast draaien. M'n fulcrum usb lagers doen het echt 2 keer zo lang. Maar het mag niet veel uitmaken als ik de diverse sites met lager testen doorlees. Valt me wel op dat bij het bergaf rollen zonder trappen ik voorheen m'n fietsmaatje gewoon eruit rolde maar hij nu in de slipstream blijft. (voorheen was scott foil + fulcrum wind xlr)
Schijfremmen was ik 6 weken geleden nog falikant tegen maar 4 weken geleden besloot ik dat die het zouden worden. Zeer tevreden mee. Zeer goed dozeerbaar maar ze doen het zo goed dat ik toch echt weer een beetje opnieuw moet leren remmen in de afdalingen. Mechanische remkabels werken ook goed als je ze nieuw monteerd maar na verloop van tijd wordt dat echt wel minder. Daar vergelijk ik mee. Grootste voordeel vind ik dat ik me niet meer hoef bezig te houden met afslijtende of hete velgranden en kramp in de vingers door stroeve kabels en nattigheid.
Ben voorlopig zeer tevreden
Er moet nog wat gezaagd worden, langere stuurpen en smaller stuur ruilen. Totaalgewicht als op de foto is 8kg rond. Standaard afgeleverd was 7.6kg.
De hubs hebben vooralsnog wel veel weerstand bij onbelast draaien. M'n fulcrum usb lagers doen het echt 2 keer zo lang. Maar het mag niet veel uitmaken als ik de diverse sites met lager testen doorlees. Valt me wel op dat bij het bergaf rollen zonder trappen ik voorheen m'n fietsmaatje gewoon eruit rolde maar hij nu in de slipstream blijft. (voorheen was scott foil + fulcrum wind xlr)
Schijfremmen was ik 6 weken geleden nog falikant tegen maar 4 weken geleden besloot ik dat die het zouden worden. Zeer tevreden mee. Zeer goed dozeerbaar maar ze doen het zo goed dat ik toch echt weer een beetje opnieuw moet leren remmen in de afdalingen. Mechanische remkabels werken ook goed als je ze nieuw monteerd maar na verloop van tijd wordt dat echt wel minder. Daar vergelijk ik mee. Grootste voordeel vind ik dat ik me niet meer hoef bezig te houden met afslijtende of hete velgranden en kramp in de vingers door stroeve kabels en nattigheid.
Ben voorlopig zeer tevreden
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Mooie fiets, en mooie omgeving - Lac D'Annecy vlgs mij ? Ben benieuwd hoe je de schijfremmen vindt nadat de schijven goed ingeremd zijn ? Afgelopen weekend weer flink wat gekrijs gehoord tijdens de bos/atb tocht hier op Walcheren.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zeker ook een mooie fiets henkv.
Ben zelf toch voor velgremmen gegaan omdat ik hier in het Zeeuwse weinig op en af zal gaan. Gewicht speelde wel een rol, maar niet de grootste. Het mooie van de mechanische remschijven vind ik wel dat je ze goed kunt doseren.
Schijfremmen zien er wel cool uit.
Ben zelf toch voor velgremmen gegaan omdat ik hier in het Zeeuwse weinig op en af zal gaan. Gewicht speelde wel een rol, maar niet de grootste. Het mooie van de mechanische remschijven vind ik wel dat je ze goed kunt doseren.
Schijfremmen zien er wel cool uit.
@bigfloor, dat is een infinity-seat. Voor mij de oplossing op > 600km ritten. Als je hem eenmaal goed hebt afgesteld zit het geweldig. Dat afstellen vergt wel wat aandacht. Maar daarna nooit meer geplet vlees met zitbotjes pijn. Kost rond de 120€ (afhankelijk van de aanbieding, koers en incl verzending). Voor deze (veel) gereden met diverse Sella Italia's, sqlab, brooks b17 en nog een hele verzameling. De b17 leverde me een DNF op na 1500km in de race around ireland. De sqlab deed me na 1650km in diep lijden finishen in de Miglia Italia. Problemen begonnen steeds goed door te dringen na zo'n 800km. Met de infinity heb ik als langste rit 1465 km gereden (Dutch Capitals Tour). Heb onderweg toen wel wat moeten sleutelen omdat het gewicht van de zadeltas de boel ontregelde en dan zit het niet meer zo lekker. Maar absoluut aan te raden.
Even een vraagje over de giant tubeless. Zijn die bij levering al gevuld met anti-lek vloeistof? Het locale shopje waar ik 'm gekocht heb moest me het antwoord schuldig blijven en gaf me 2 flesjes anti-lek mee. Maar ergens dacht ik gelezen te hebben dat ze af-fabriek gevuld zijn?
Even een vraagje over de giant tubeless. Zijn die bij levering al gevuld met anti-lek vloeistof? Het locale shopje waar ik 'm gekocht heb moest me het antwoord schuldig blijven en gaf me 2 flesjes anti-lek mee. Maar ergens dacht ik gelezen te hebben dat ze af-fabriek gevuld zijn?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Meestal zijn wielen tubeless ready en nog niet tubeless gemaakt van uit de fabriek.
Maak joe woar
met af-fabriek bedoelde ik eigenlijk het assemblage centrum ( Almere (?) )
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Het is makkelijk te checken. Gewoon even de band losmaken.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
Volgens Bike Radar zijn ze wel gevuld. Ze benoemen ook dat het uitzonderlijk is.
https://www.youtube.com/watch?v=gwFv8mjsbGc
https://www.youtube.com/watch?v=gwFv8mjsbGc