Bowman
verder als dit kom ik niet: https://bowman-cycles.com/
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik ken het al langer.
Had vorig jaar op het punt gestaan een alu frame te kopen (de Palace), vond de kleurstelling zwart/blauw erg fraai. En het is weer eens wat anders, een eigenbouw alu frame. Mijn maat was toen uitverkocht, nu weer zie ik.
https://www.bing.com/images/search?q=bo ... ajaxhist=0
Had vorig jaar op het punt gestaan een alu frame te kopen (de Palace), vond de kleurstelling zwart/blauw erg fraai. En het is weer eens wat anders, een eigenbouw alu frame. Mijn maat was toen uitverkocht, nu weer zie ik.
https://www.bing.com/images/search?q=bo ... ajaxhist=0
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 10 nov 2016 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik dacht in die 'review' het frame gewicht wel te vinden, maar verder dan kolder kwam ik niet. Wel weer wat nieuwe zaken gelezen:
Lasnaden zijn niet mijn ding zo half weg geslepen.We went for narrow 42cm bars to emphasise the already quick handling of the Palace and it paid off.
Het gewicht voor de complete set met balhoofdstel en zadelpenklem wordt wel gegeven (1817gr voor een 56). Dat is eigenlijk ook het meest relevante gewicht maar wel weer moeilijker te vergelijken.
En hoe smaller je stuur, hoe nerveuzer het stuurt klopt in theorie wel maar of je het verschil tussen 44 en 42 merkt is weer een ander verhaal.
En hoe smaller je stuur, hoe nerveuzer het stuurt klopt in theorie wel maar of je het verschil tussen 44 en 42 merkt is weer een ander verhaal.
Campagnolo Ultra Dork
Eerder omgekeerd.Ernie C. schreef: En hoe smaller je stuur, hoe nerveuzer het stuurt klopt in theorie wel maar of je het verschil tussen 44 en 42 merkt is weer een ander verhaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Als ik dit zo zie is dit meer een meervoudige lasgang. Daardoor minder scherpe overgangen en dus minder kans op framebreuk.amclassic-fan schreef:Lasnaden zijn niet mijn ding zo half weg geslepen.
De framebouwer had wel wat meer tijd mogen stoppen in het uitzoeken van zijn lasdraad: dat kleurverschil hoeft er niet te zijn. Maar wellicht had dat niet de 1e prioriteit.