Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
- Serge du Temps
- Forum-lid
Back op topic;
Twijfel tussen 2 vermogensmeters. De Powertap P1 en de nieuwe Sram Red 22 Quarq.
Ben ik correct in mijn aanname dat deze nieuwe Quarq powermeter in zowel BB30 als GXP past op BBright en BB386 frames?
Voordeel van de P1's is dat ik deze ook op mijn andere fiets met Campa kan gebruiken.
Qua prijsstelling kan ik de P1 of Quarq voor de US prijzen op de kop tikken (familie daar) dus momenteel zijn P1's zijn dan iets goedkoper.
Volgens mij zijn beiden een prima aanschaf, maar gaat het vooral om of ik belang hecht aan de mogelijkheid om te kunnen switchen tussen fietsen.
First world problems!!!
Twijfel tussen 2 vermogensmeters. De Powertap P1 en de nieuwe Sram Red 22 Quarq.
Ben ik correct in mijn aanname dat deze nieuwe Quarq powermeter in zowel BB30 als GXP past op BBright en BB386 frames?
Voordeel van de P1's is dat ik deze ook op mijn andere fiets met Campa kan gebruiken.
Qua prijsstelling kan ik de P1 of Quarq voor de US prijzen op de kop tikken (familie daar) dus momenteel zijn P1's zijn dan iets goedkoper.
Volgens mij zijn beiden een prima aanschaf, maar gaat het vooral om of ik belang hecht aan de mogelijkheid om te kunnen switchen tussen fietsen.
First world problems!!!
Op dit moment kun je de P1's krijgen voor $993 in verband met grote sale bij DCR/CleverTraining. Incl. verzendkosten en een jaar lidmaatschap. Omgerekend €901. Ik denk dat ik dat maar doe in plaats van Quarq. Ik twijfelde ook tussen die twee.
@Serge
De BB30 versie past wel in BBright maar niet in BB386. De GXP versie past overal in.
De BB30 versie past wel in BBright maar niet in BB386. De GXP versie past overal in.
- Serge du Temps
- Forum-lid
En dan is 110mm de verstandige keus. Werkt een setup van 52-36 icm. 11-23 in wedstrijden?havana schreef:@Serge
Aangezien 53/39 de standaard is.
Wil komend jaar wat koersen gaan rijden. Voor de cyclo's kan ik dan 50-34 monteren.
Ik noem wel leuk deze aanbieding, maar volgens mij krijg je dan een onaangename verrassing van de Douane waardoor je vrolijk weer op Europese/Nederlandse prijzen uitkomt.snowkrash schreef:Op dit moment kun je de P1's krijgen voor $993 in verband met grote sale bij DCR/CleverTraining. Incl. verzendkosten en een jaar lidmaatschap. Omgerekend €901. Ik denk dat ik dat maar doe in plaats van Quarq. Ik twijfelde ook tussen die twee.
Of heeft iemand andere ervaringen?
- Serge du Temps
- Forum-lid
En als je besteld via de EU site? http://www.clevertraining.co.uk/snowkrash schreef:Ik noem wel leuk deze aanbieding, maar volgens mij krijg je dan een onaangename verrassing van de Douane waardoor je vrolijk weer op Europese/Nederlandse prijzen uitkomt.snowkrash schreef:Op dit moment kun je de P1's krijgen voor $993 in verband met grote sale bij DCR/CleverTraining. Incl. verzendkosten en een jaar lidmaatschap. Omgerekend €901. Ik denk dat ik dat maar doe in plaats van Quarq. Ik twijfelde ook tussen die twee.
Of heeft iemand andere ervaringen?
Ik overweeg de aanschaf van een Stages. Nu heb ik twee fietsen, één met shimano 105 en één met Ultegra.
Beiden 11 speed, dus de laatste versie.
Is de bevestiging van beide pedalen identiek? Ofwel: kan ik gewoon de de 105 kopen en die afwisslend op de verschillende fietsen gebruiken?
Beiden 11 speed, dus de laatste versie.
Is de bevestiging van beide pedalen identiek? Ofwel: kan ik gewoon de de 105 kopen en die afwisslend op de verschillende fietsen gebruiken?
Courir c'est mourir un peu
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
powertap p1's bij Mantel vandaag in de Black Friday sale voor 999:
https://www.mantel.com/powertap-p1?r=L2 ... RhcnQ4Ng==
https://www.mantel.com/powertap-p1?r=L2 ... RhcnQ4Ng==