Achterderailleur verder van cassette krijgen
- oldandslow
- Forum-lid
Je kunt een schroef indraaien (J-schroef of zo?) , dan gaat de derailleur verder van de cassette af. Ketting korter maken lijkt me geen goed idee, die moet gewoon de goede lengte hebben.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- daniel1975
- Forum-lid HC
Cassette is te groot imho. Is dit een 32 of zelfs 34?
Less is bore
Reactie op alien:
Zal dit uitproberen
Reactie op daniel1975:
Cassette is 32 (vorig seizoen geen problemen mee gehad) en wanneer ik er een andere cassette op zou zetten zou ik de voorbladen, etc ook moeten wijzigen (om de klimmetjes met veldrijden toch nog op te kunnen fietsen).
Reactie op jappiex:
Bedank voor deze trigger, ik herrinner mij plots dat ik er juist 1 schakel uit heb gehaald. Dus ketting moet juist ietsje langer worden.....
Ik hoop dat ik hiermee het geratel (doordat tandwiel van derailleur te dicht bij cassette komt), die er tot nu toe alleen bij wedstrijden soms waren, kan voorkomen.
Zal dit uitproberen
Reactie op daniel1975:
Cassette is 32 (vorig seizoen geen problemen mee gehad) en wanneer ik er een andere cassette op zou zetten zou ik de voorbladen, etc ook moeten wijzigen (om de klimmetjes met veldrijden toch nog op te kunnen fietsen).
Reactie op jappiex:
Bedank voor deze trigger, ik herrinner mij plots dat ik er juist 1 schakel uit heb gehaald. Dus ketting moet juist ietsje langer worden.....
Ik hoop dat ik hiermee het geratel (doordat tandwiel van derailleur te dicht bij cassette komt), die er tot nu toe alleen bij wedstrijden soms waren, kan voorkomen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je het mij vraagt doe je iets wat eigenlijk niet kan en is het vragen om problemen.
Ik zoek graag het grensje op met wat er kan, maar gevoelsmatig is dit er overheen.
Ik zoek graag het grensje op met wat er kan, maar gevoelsmatig is dit er overheen.
Less is bore
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben het wel eens met Kees: dit is vragen om problemen. De roadlink is veiliger.
Less is bore
Het gaat hier om een vraag waar ik de oplossing voor geef.ilikebike schreef:Daar ben ik het niet mee eens KeessieKeezx schreef:De enige echt bruikbare oplossing met dezelfde derailleur is een langere derailleurhanger, die bestaan voor sommige frames of moet custom gemaakt worden.
U zeurt alleen maar.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig