Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets met hydraulische schijven gezocht

mickelzzon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2015 07:53

mickelzzon 22 nov 2016 17:11

synapse schreef:Ik heb afgelopen zaterdag de Cube Attain GTC Pro disc gekocht bij Mantel.
deze dus https://www.mantel.com/cube-attain-gtc- ... 4jc3RhcnQy
Ook ik heb hem gekocht om in de winter te blijven doorfietsen.
Deze fiets is prima, maar wel tamelijk basic, afgemonteerd met 105 en Fulcrum 77. Ik heb er wel 28 mm banden op laten zetten.
Het frame is wat minder comfortabel (qua demping, niet qua geometrie) dan mijn "zomerfiets", de Scott Solace.
Voordeel: mooi frame, goed afgewerkt, degelijke afmontage en hydraulische schijfremmen.
Nadeel: wat aan de zware kant.
Dat laatste is voor mij geen probleem.
Ik denk dat je met de Ultegra uitvoering absoluut een prima fiets krijgt.
Ik ben na twee ritjes zeer tevreden met mijn aankoop!
Ik weet niet of de TS reeds voorzien is maar bovenstaande fiets heb ik vanmiddag ontvangen en inmiddels flink aan de tand gevoeld. Ik ben een stevige vent van ruim 105 kg dus ik maakte me wel een beetje zorgen over de wielen. Nu heb ik vanmiddag zo'n 70 km afgelegd en de fiets niet bepaald ontzien door klinkerpaden en slechte wegen te vermijden. Ik ben best wel onder de indruk van de stijfheid van de R77 wielen want ze gaven geen krimp en zijn kaarsrecht. De 25 mm conti's zijn erg goed banden maar ik ga ze toch vervangen door 28 mm of 30 mm conti's, voor zover dat past.
Ik vind de fiets voor 1200 euri best een aanrader, comfortabel frame, goede remmen (ondanks dat ze nog ingeremd moeten worden) en stevige, niet al te zware wielen. Ik mis alleen de ratel die ik met mijn Hope naven op mijn mtb heb, nu moet ik er echt een bel op gaan monteren want niemand hoort me aankomen. Misschien eens naar een custom wielsetje met Hope naven uitkijken :D

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 29 nov 2016 17:34

Vandaag nog eens wezen kijken naar de fietsen. De Attain GTC valt me toch een beetje tegen qua kleur, het frame van de agree vind ik sowieso mooier.

Wel de agree c62 race disc gezien:
https://www.cube.eu/2017/road-triathlon ... hred-2017/

Erg mooi, ultegra afgemonteerd en met goeie en mooie wielen, alleen 2900 euro. Wat mij betreft een flink groot verschil met de 2000 euro van de disc. Verschillen zijn de wielen (fulcrum racing 77 vs dt swiss r32), de afmontage (ultegra volledig vs 105 volledig) en de banden (conti race sport vs schwalbe one), Met name de shifters van de Ultegra vind ik mooier en deze liggen veel beter in de hand dan de shifters van 105.

De optie die in dit topic werd aangedragen om een extra wielset erbij te kopen blijft interessant, zag dat campagnolo zonda (als ik dit forum moet geloven een van de beste sets binnen de krijsklasse) ook binnenkort te krijgen is als disc versie met shimano body.
ook zou ik dan eventueel de shifters kunnen vervangen, maar misschien is het allemaal een kwestie van wennen.
Tot slot hou ik dan nog geld over voor een goed zadel en eventueel een leuke fietscomputer of zelfs garmin.

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 04 dec 2016 09:50

Kleine financiële meevaller gehad en daarom de knoop doorgehakt. Het is de cube agree c62 race disc 2017 geworden.

Met name de fijnere shifters maken hem een stuk comfortabeler voor mij dan de 105 variant. Ook de dt swiss r32 wielen vind ik persoonlijk erg mooi door de iets hogere velg.

Opvallend blijf ik vinden dat de race disc voorzien is van 140mm ice tech schijven en de disc afgemonteerd is met 160mm normale schijven. Volgens alle fietsenzaken waar ik ben geweest leveren de 140 ice tech schijven meer remkracht. Cube store Vlaardingen beweert zelfs dat de 160 schijven de race disc instabiel maakt... Iemand ervaring daarmee?

Plaats reactie