Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe remmen voor mijn Cannondale caadx

AlexDumo
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 sep 2016 09:25

AlexDumo 24 nov 2016 09:29

Hi!

Ff een vraagje,

Ik heb de cannondale caad x tiagra 2015 model....

In het begin dacht ik dat de remmen nog moesten ingeremd worden, maar uit eindelijk na een km of 800 remmen de remmen echt zo slecht, iemand hier ervaring mee?

Is er ook misschien een optie om andere remmen erop te zetten en zo ja welke, en niet al te duur mogelijk onder de 200 euro?

JDW
Forum-lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 24 nov 2016 09:35

Mechanische schijfremmen? Trp Spyre krijgt goeie reviews.

sieger
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mei 2015 18:13

sieger 24 nov 2016 15:13

Heb je de promax render remmen? Die zijn niet al te best nee, ik heb ze vervangen door TRP Spyre en dat bevalt een stuk beter. Ze zijn gemakkelijker af te stellen en remmen tweezijdig.

AlexDumo
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 sep 2016 09:25

AlexDumo 24 nov 2016 15:33

sieger schreef:Heb je de promax render remmen? Die zijn niet al te best nee, ik heb ze vervangen door TRP Spyre en dat bevalt een stuk beter. Ze zijn gemakkelijker af te stellen en remmen tweezijdig.

Die zitten erop volgens mij ja, met dit weer durf ik gewoon niet door de stad te rijden als het donker is en zo vochtig zo slecht remmen ze!

Zal is kijken voor de TRP Spyre dan.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 24 nov 2016 16:10

Meteen andere remmen kan je overwegen. Maar heb je het volgende al geprobeerd:
- je huidige remmen goed het afgesteld
- niet goed ingeremd? => nieuwe pads
- andere pads met andere eigenschappen (en dan bovenste 2 opties herzien)

Standaard zijn ze uitgerust met semi-metallic pads. Volgens mij zijn dit (zachtere) carbon of organic pads.
https://www.trpbrakes.com/category.php? ... &catid=187
En anders een beetje googlen en dan kom je bij bv discobrakes en moet je de Shimano M515/M525 pads kiezen. Deze zijn hetzelfde als die in de TRP Spyre zitten.

sieger
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mei 2015 18:13

sieger 24 nov 2016 17:14

AlexDumo schreef:
sieger schreef:Heb je de promax render remmen? Die zijn niet al te best nee, ik heb ze vervangen door TRP Spyre en dat bevalt een stuk beter. Ze zijn gemakkelijker af te stellen en remmen tweezijdig.

Die zitten erop volgens mij ja, met dit weer durf ik gewoon niet door de stad te rijden als het donker is en zo vochtig zo slecht remmen ze!

Zal is kijken voor de TRP Spyre dan.
Als het echt zo slecht remt als je nu beschrijft dan is er meer aan de hand. Misschien is er per ongeluk iets olie achtigs op de pads gekomen (via de schijven?), of is de afstelling echt heel slecht. Met goede afstelling zouden ze nog wel acceptabel moeten remmen namelijk.

Plaats reactie