Ik heb zondag ook in Woerden gereden, maar geen vuiltje aan de lucht (wel aan de fiets
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Wat voor 1x10 rijd je? Gewoon kettingblad of narrow/wide? Achterderailleur?StevieSeagal schreef:Gisteren Nationaal Apeldoorn gereden, was vooral zandgrond. Vandaag in Woerden gereden in de MNC, was vrij nat en ik had vooraf de gok genomen om m'n limus tubes thuis te laten. Die had ik beter wel meegenomen. Doordat m'n voorblad helemaal vol liep met modder/gras/bladeren is de ketting er twee keer afgelopen. Dus ik zit nu te zoeken naar een chain watcher. Heeft iemand tips op dit vlak? Ik rijd 1x10 en heb geen bevestiging mogelijkheid op de zitbuis.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Prachtig! Heel mooi opgebouwd! Ik doe niet aan cyclocross, maar als ik deze fiets zie krijg ik er meteen zin inGripper schreef:Ik heb m'n crosser vorige week verbouwd van Shimano naar SRAM ...
Hoge wielen passen uiteraard helemaal in het "look pro go slow" motto. Het wordt dit weekend zulk mooi weer, die fiets moet glimmen!
Ik rijd met een narrow-wide blad van FSA (megatooth?) En een ultegra 67?? Derailleur, zonder clutch dus. De ketting viel er af toen heel het blad vol met modder en bladeren zat en ik achter op de 28 stond.th0m schreef:Wat voor 1x10 rijd je? Gewoon kettingblad of narrow/wide? Achterderailleur?StevieSeagal schreef:Gisteren Nationaal Apeldoorn gereden, was vooral zandgrond. Vandaag in Woerden gereden in de MNC, was vrij nat en ik had vooraf de gok genomen om m'n limus tubes thuis te laten. Die had ik beter wel meegenomen. Doordat m'n voorblad helemaal vol liep met modder/gras/bladeren is de ketting er twee keer afgelopen. Dus ik zit nu te zoeken naar een chain watcher. Heeft iemand tips op dit vlak? Ik rijd 1x10 en heb geen bevestiging mogelijkheid op de zitbuis.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Ik had eerst Sammy Slick's (https://www.schwalbe.com/nl/offroad-rea ... slick.html), redelijk glad profiel in het midden van het loopvlak, noppen aan de randen. Dat is denk ik wat je zoekt, gezien je beschrijving.mugman schreef:Zo, eigenaar van een Focus Mares CX
Voor hetzelfde geld als de Stevens SuperPrestige echter is deze fiets maar een paar maanden oud incl. 200 km![]()
Overgenomen van een gesponsorde MTB-er die deze Mares als bij fietsje had om zo nu en dan naar het werk te gaan. Echter deed hij dat ook liever op een MTB waardoor deze er als nieuw uitziet![]()
En aangezien deze mannen allemaal nieuwe 2017 modellen krijgen.....
Zal binnenkort de foto's plaatsen.
Zit zelf aan andere banden te denken.
Omdat niet alles bos en zand is, maar er ook gravel, klinker- en asfaltwegen onder de banden door zoeven, ben ik benieuwd welke banden jullie adviseren?
Challenge Grifo?
groet,