Concorde
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
@Chris
weet je ook iets over de Mistral te vertellen?
ik heb een 1990 World Champion uitvoering ( in PDM kleuren maar zonder de naam PDM)
weet je ook iets over de Mistral te vertellen?
ik heb een 1990 World Champion uitvoering ( in PDM kleuren maar zonder de naam PDM)
Op aanraden van nutsjesmoar heb ik intussen m'n nineties Concorde Cipressa voorzien van een 11-28 (12-28 was niet leverbaar volgens de FM). En een nieuwe ketting. Rijdt prima. Alleen raakt de ketting soms - nl bij gebruik van de grootste kransjes in combi met het 39-voorblad - lichtjes de kooi van de voorderailleur. Ook na enig afstelwerk. Iemand tips?nutsjesmoar schreef:Als ik jou was zou ik een 12-28 monteren, een 30 zul je hoogstwaarschijnlijk niet lekker kunnen laten lopen met de schakelgroep die je hebt, omdat deze hier niet voor is gemaakt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nog een keer opnieuw beginnen met afstellen Hierbij eventueel ook de hoogte aanpassen. Als niets anders meer helpt kun je een heel dun ringetje tussen het schroefje plaatsen dat de voorderailleur bij elkaar houdt. Veel wat oudere derailleurs hebben zo'n schroefje.
Heeft mij een keer geholpen. Soms is een fractie van een millimeter net genoeg. Uiteraard moet er genoeg draad voor het schroefje overblijven en moet het ringetje niet te dik zijn. Dan schakelt het niet goed meer.
Heeft mij een keer geholpen. Soms is een fractie van een millimeter net genoeg. Uiteraard moet er genoeg draad voor het schroefje overblijven en moet het ringetje niet te dik zijn. Dan schakelt het niet goed meer.
Jsparie, dank! Je bedoelt dit schroefje:jsparie schreef:Nog een keer opnieuw beginnen met afstellen Hierbij eventueel ook de hoogte aanpassen. Als niets anders meer helpt kun je een heel dun ringetje tussen het schroefje plaatsen dat de voorderailleur bij elkaar houdt. Veel wat oudere derailleurs hebben zo'n schroefje.
Heeft mij een keer geholpen. Soms is een fractie van een millimeter net genoeg. Uiteraard moet er genoeg draad voor het schroefje overblijven en moet het ringetje niet te dik zijn. Dan schakelt het niet goed meer.
?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met de tips van jsparie is het gelukt. Eerst het ringetje geprobeerd - hielp niet. Toen toch nog 'ns naar de hele afstelling gekeken. De voorderailleur kon nog wat naar boven. Een paar millimeter omhoog bleek genoeg. Daarvoor moest de kabel wel even los. Het nokje waar het handeltje aan vast zit, bleek een beetje los te zitten dus dat heb ik vast gedraaid.
Omdat de hele kooi nu wat hoger zit, lopen de tanden van het grote voorblad er niet meer tegenaan. En kan de kooi wat beter afgesteld op de grote kransjes achter.
'Stationair' lijken alle schakelingen nu soepel en zonder aanlopen te werken. Straks nog even een uitgebreidere test.
Anyway: nog een keer dank voor het meedenken!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omdat de hele kooi nu wat hoger zit, lopen de tanden van het grote voorblad er niet meer tegenaan. En kan de kooi wat beter afgesteld op de grote kransjes achter.
'Stationair' lijken alle schakelingen nu soepel en zonder aanlopen te werken. Straks nog even een uitgebreidere test.
Anyway: nog een keer dank voor het meedenken!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sinds m'n laatste post afgelopen zomer heeft de Cipressa een paar metamorfoses ondergaan: moderner stuur plus ahead stuurpen, nieuw zadel, nieuwe wielen, 23 mm banden. Het rijdt stukken beter. En zwart kleurt (vind ik dan) goed bij het oranje frame...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De Concorde bikes van Sensa (Intersens):
http://www.concorde-bikes.com/
https://www.allesvoorderacefiets.nl/fie ... turer=1588
http://www.concorde-bikes.com/
https://www.allesvoorderacefiets.nl/fie ... turer=1588
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik denk dat je het dit keer niet volledig juist hebtchrissiewizzie schreef:De Mistral was volgens mij de instapper uit Aelle buizen. De Colombo was in ieder geval uit Cromor buizen. Het mooie van de Concorde frames was dat zelfs de instapframes features hadden die je bij andere merken vaak aleen bij de topmodellen zag. remkabel door de bovenbuis, verchroomde voor- en achtervork en microfusie lugs. Begin jaren '90 werd het wel wat soberder helaas.
Ik heb een Colombo gehad met Columbus Aelle buizen, de Mistral had ook Aelle buizen maar iets meer chroom.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend