Handschoenen voor kou en regen
GripGrap Cloudburst in regen en gister met koude gereden. Eindelijk een handschoen die alle voordelen combineert.
Bedankt GripGrap .
Bedankt GripGrap .
Met de estremo heb ik dezelfde ervaringen. Bij mij zit er precies een zwak punt in beide wijsvingers. Altijd koud daar, nergens anders.beren040 schreef:Ik bezit estremo.
Zou ze zelf niet meer kopen.
Krijg bij beetje wind met koud weer koude vingertoppen....
Lijkt toch of daar een "zwak" punt zit
Tot nu toe vind ik zelf de Gore Bikewear goretex Thermo handschoen(eventueel met een dunne binnenhandschoen, van die dingen die je bij hardlopen gebruikt) veruit de beste oplossing. Binnenhandschoen alleen bij extreme koude
Exact, heb hetzelfde ervaren. Handschoenen waar de vingers de toppen raken: koude vingers. Handschoenen waar de vingers de toppen niet raken, heerlijk warme handen.salsa schreef:Een fout bij aankoop van handschoenen is dat ze vaak te klein gekocht worden.Handschoenen moet men steeds passen voor aankoop,daarom m.i. nooit via een webshop. Handschoenen steeds een maat groter kopen,de vingertoppen mogen eigenlijk de handschoen net niet raken wanneer je je stuur vastneemt.Een mogelijke oplossing is de handschoen combineren met een inner handschoen.
Ik heb ook last van dit probleem.nucleus schreef: Exact, heb hetzelfde ervaren. Handschoenen waar de vingers de toppen raken: koude vingers. Handschoenen waar de vingers de toppen niet raken, heerlijk warme handen.
Estremo (maat XXL) raken mijn vingers redelijk de toppen en zoals vanmorgen met -6 op de garmin krijg ik dan na ruim uur fietsen toch echt koude vingers.
Alleen nu het probleem dat ik nergens handschoenen kan vinden die echt lange vingers hebben, iemand tip ?
(ik heb erg lange vingers, lijkt wel of er geen passende handschoenen voor zijn)
Venitex Leather maatje 10 is vrij groot. Nadeel: ze zijn vrij lomp. Maar ja dat kan mij persoonlijk geen bal interesseren, als ze maar warm zijn.
http://www.ebay.com/itm/121531989958?_t ... EBIDX%3AIT
[edit]
Ik zie dat ze zelfs ook nog maat 11 hebben.
http://www.ebay.com/itm/121531989958?_t ... EBIDX%3AIT
[edit]
Ik zie dat ze zelfs ook nog maat 11 hebben.
Dat lijkt mij met fietsen alleen erg onhandig ivm vasthouden stuur/shifters bedienen ?
En idee kwa size: maat XXL komt volgens mij overeen met maat 12.
Maat bij handschoenen is op basis van handomtrek nml (12 is dan inch)
Je hebt helaas geen lengtematen.
En idee kwa size: maat XXL komt volgens mij overeen met maat 12.
Maat bij handschoenen is op basis van handomtrek nml (12 is dan inch)
Je hebt helaas geen lengtematen.
Wanten heb ik ook wel mee gereden. Gaat best qua schakelen en remmen maar is zeker niet ideaal.
Ik vond het zeker niet ideaal, inderdaad vanwege het schakelen.
Maar het was wel aanzienlijk warmer dan handschoenen. Ik gebruikte ze op een fiets met draai-shifters.
Op de racefiets gebruik toch weer handschoenen.
Gisteren met sealskin handschoenen probleemloos (=zonder koude handen) gefietst ondanks de lage temperatuur.
Maar het was wel aanzienlijk warmer dan handschoenen. Ik gebruikte ze op een fiets met draai-shifters.
Op de racefiets gebruik toch weer handschoenen.
Gisteren met sealskin handschoenen probleemloos (=zonder koude handen) gefietst ondanks de lage temperatuur.
Courir c'est mourir un peu
Probleem was vanmorgen ook dat ik gewoon erg rustig aan het fietsen was doordat de wegen er nog beetje verradelijk uitzagen.
Dus erg langzaam door de bochten en over bruggetjes.
Dan fiets je met lage hartslag en komt de warmte ook niet in je handen.
Merkte toen ik op stukje wat door kon fietsen de hartslag omhoog ging en handen ook wat warmer werden.
Dus erg langzaam door de bochten en over bruggetjes.
Dan fiets je met lage hartslag en komt de warmte ook niet in je handen.
Merkte toen ik op stukje wat door kon fietsen de hartslag omhoog ging en handen ook wat warmer werden.