Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

rz-racer
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2016 11:22

rz-racer 27 nov 2016 18:52

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Castelli Perfetto en de Castelli Alpha jacket?
De Alpha is duurder maar waar heb je meer aan in ons Hollands winterklimaat?

grz Richard

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 nov 2016 19:00

Alpha is de winterversie, die heeft een extra jasje erin gebouwd. De stof is ook wat dikker. De pasvorm is ook wat anders, zo zijn de mouwen wat ruimer.

De Gabba/Perfetto is in principe veelzijdiger. Op de echt koude dagen zul je er echter wel heel veel lagen onder aan moeten doen.
Laatst gewijzigd door havana op 28 nov 2016 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 27 nov 2016 19:26

havana schreef:Alpha is de winterversie, die heeft een extra jasje erin gebouwd. De stof is ook wat dikker.

De Gabba/Perfetto is in principe veelzijdiger. Op de echt koude dagen zul je er echter wel heel veel lagen onder aan moeten doen.
Gisteren heel mijn rit onder nul gefietst en onder de gabba een theemoshirt lange mouw en eentje met korte mouw en het geen moment koud gehad. Blijft mijn favoriete kledingstuk bij kouder weer.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 27 nov 2016 19:48

Wat moet je nu eigenlijk onder een perfetto doen? Is een flanders long sleeve goed om de winter door te komen? Of is die combi te warm?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 27 nov 2016 19:54

Bredalp schreef:Wat moet je nu eigenlijk onder een perfetto doen? Is een flanders long sleeve goed om de winter door te komen? Of is die combi te warm?
Perfetto=gabba

Blijft een beetje persoonlijk. Rielplayer geeft aan wat hij nu aan heeft. Ik heb er dit weekend een craft extreme lange mouw en een rapha merino winterbaselayer met col onder aangehad. Vind ik prima. Maar voor havana is dit blijkbaar te weinig omdat hij nu de alpha jacket heeft aangeschaft.
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 nov 2016 20:04

Inderdaad, met temperaturen rond t vriespunt zou ik er 3 lagen met lange mouwen onder aan moeten doen.

Is zeer persoonlijk natuurlijk...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 nov 2016 20:05

havana schreef:...............
Is zeer persoonlijk natuurlijk...
Inderdaad.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 nov 2016 21:31

rz-racer schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de Castelli Perfetto en de Castelli Alpha jacket?
De Alpha is duurder maar waar heb je meer aan in ons Hollands winterklimaat?

grz Richard
Worden hele andere stoffen gebruikt voor beide jasjes.
Ik kleed mij op intensiteit afstand gevoelstemperatuur en tijd dat ik op pad ben.
Een gabba/perfetto bij normaal gebruik heb je 1 onder shirt aan ivm de aero pasvorm.
Hetzelde voor de Alpha maar deze heeft een reguliere pasvorm de wind versie van de Alpha komt meer in de buurt van de Perfetto qua functionaliteit.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

_Jacques
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 sep 2016 16:36

_Jacques 07 dec 2016 21:24

Vandaag mijn eerste Castelli Perfetto long sleeve in combinatie met Castelli Nanoflex Pro Bibtight geprobeerd ( Sinterklaas kado via Hopmans... 100% aan te bevelen; vriendelijk en supersnel). Ik moet eerlijk zeggen dat het een heel groot verschil was met mijn Decathlon uitrusting, die ik tot nu toe zo'n 30x gebruikt heb, zowel in comfort als kwaliteit.
Tot mijn verbazing heb ik achteraf ook nog een KOMmetje getrapt vandaag (voor de 91+ kg) :lol: ... geen moment heb ik het koud gehad of gedacht aan mijn kleding. Kleding ademt prima en je denkt er eigenlijk niet meer aan.
Ik heb denk ik geluk heb, dat het goed past en als gegoten zit..... ondanks mijn grote liefde voor het belgische kloosterbier.

Mijn 2 cents: zeker uitproberen.... geweldig materiaal en zit als gegoten zonder grote temperatuurverschillen ondanks grote inspanningen mijnerzijds .
Laatst gewijzigd door _Jacques op 07 dec 2016 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 dec 2016 21:29

_Jacques schreef: Ik heb denk ik geluk heb, dat het goed past en als gegoten zit..... ondanks mijn grote liefde voor het belgische kloosterbier.

Mijn 2 cents: zeker uitproberen.... geweldig materiaal en zit als gegoten zonder grote temeratuurverschillen ondanks grote inspanningen.
Aan je spelling te zien dat je een liefhebber bent van kloosterbier! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

_Jacques
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 sep 2016 16:36

_Jacques 07 dec 2016 21:33

Een KOMmetje moet je vieren op mijn leeftijd :lol:

_Jacques
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 sep 2016 16:36

_Jacques 07 dec 2016 22:41

voor de sceptici... dit was geen reclameboodschap:
Afbeelding

Plaats reactie