Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 21 okt 2016 12:35

Pashley 24mhz schreef:Of zijn hier andere oplossingen voor?
Dog Ears monteren.

Afbeelding

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 21 okt 2016 12:36

Maar dan vervalt garantie meteen, niet?

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 22 okt 2016 09:26

Ja de garantie vervalt. Maar een mio die er door de slechte bevestiging aan de achterkant af valt schiet ook niet op. Voorlopig geen problemen met de mio.

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 30 okt 2016 10:26

Vorige week vrijdag (21e) een nieuw toestel in hun webshop besteld met korting (na 2 dagen problemen met hun kortingscode.....). We zijn nu een dikke week verder, en nog steeds geen toestel verzonden. Bij een gewone webshop heb je je toestel de dag nadien in huis, maar bij de fabrikant zelf duurt het meer dan een week om een order te verwerken terwijl ze de dag zelf mijn geld al hadden??? :dislike: :dislike: :dislike:

Dit wil zeggen dat ik al 8 weken zonder toestel zit en waarbij ik enkel een totaal gebrek aan organisatie te zien kreeg. Ik had hier toch een heel stuk meer van verwacht.... :|

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 04 nov 2016 10:14

Onderdelen in bestelling zijn eindelijk binnen... Kan begin volgende week het toestel verwachten.
5 weken het toestel kwijt geweest.. Veel en veel te lang voor mijn gevoel.

latje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:09

latje 08 nov 2016 22:40

Ik heb vorige week maar eens met Mio gebeld om te informeren waarom het zo lang duurde. Natuurlijk speet het hen enorm, maar konden ze niet zeggen waarom het zo lang had geduurd. Wel kreeg ik het goede bericht dat de onderdelen voor reparatie inmiddels waren verstuurd en ik het apparaat begin volgende week terug kon verwachten. Tot mijn verbazing ontving ik gisteren de melding dat het apparaat gerepareerd was en vandaag is het apparaat zowaar bezorgd.

Er zit nog een lijstje bij met wat ze eraan gedaan hebben:
-herconfiguratie systeem software/ applicaties
-vervanging batterij
-vervanging beeldscherm/ LCD paneel
-vervanging moederbord
-vervanging touchpad
-vervanging USB connector/ module

MAW het hele apparaat is vernieuwd, enkel de behuizing is nog de oorspronkelijke :?
Nu maar hopen dat ik er deze keer langer plezier van heb, over de service van Mio ben ik in ieder geval allerminst tevreden.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 09 nov 2016 10:06

latje schreef:Ik heb vorige week maar eens met Mio gebeld om te informeren waarom het zo lang duurde. Natuurlijk speet het hen enorm, maar konden ze niet zeggen waarom het zo lang had geduurd. Wel kreeg ik het goede bericht dat de onderdelen voor reparatie inmiddels waren verstuurd en ik het apparaat begin volgende week terug kon verwachten. Tot mijn verbazing ontving ik gisteren de melding dat het apparaat gerepareerd was en vandaag is het apparaat zowaar bezorgd.

Er zit nog een lijstje bij met wat ze eraan gedaan hebben:
-herconfiguratie systeem software/ applicaties
-vervanging batterij
-vervanging beeldscherm/ LCD paneel
-vervanging moederbord
-vervanging touchpad
-vervanging USB connector/ module

MAW het hele apparaat is vernieuwd, enkel de behuizing is nog de oorspronkelijke :?
Nu maar hopen dat ik er deze keer langer plezier van heb, over de service van Mio ben ik in ieder geval allerminst tevreden.
Ik zie op comserve dat mijn toestel gerepareerd is, waarschijnlijk eind van de week heb ik hem weer in huis. Dit heeft dan een kleine 6 weken!!! geduurd.
Bij mijn vorige reparatie (vocht?? achter het scherm) Hebben ze hetzelfde vervangen als jou toestel.
Amper een maand later hetzelfde probleem. Ben erg benieuwd wat ze nu allemaal vervangen hebben.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 15 nov 2016 14:51

Heeft er al iemand ervaring met het gebruik van de mio in combinatie met een tacx/elite trainer?

Het is een functie die me wel aanspreekt, om zelf routes in de mio te laden en na te rijden via de trainer. Eventuele ervaringen zouden me kunnen helpen in het besluit welke trainer ik nou eindelijk eens moet aanschaffen ;-) Zit al meer dan een jaar te dubben en te rommelen met mijn antieke Tacx Grand Excel....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

sieger
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mei 2015 18:13

sieger 08 dec 2016 11:57

Inmiddels is er een update voor de meeste Mio toestellen, alleen voor de 305 (en mogelijk de 300) nog niet, omdat daar nog steeds problemen bleken te zijn met crashen bij lange routes, en de update het soms zelfs slechter leek te maken. Ze zeggen dat ze er aan werken, maar weten nog niet wanneer de update wel komt.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 08 dec 2016 15:51

de update voor de 315 werkt prima overigens.
route herberekenen gaat weer zoals het hoort.
Ook het laden van een route is met een paar seconden gepiept.
Ben tot noch toe prima tevreden met de beta versie 4.4.7

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 506
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 dec 2016 22:53

Ik heb al een tijdje de update voor de 305. Meegedaan aan test omdat hij steeds vastliep. Daarna werken als een zonnetje. Geen idee waarom die update nog niet openbaar is.
Waarschijnlijk nog problemen waar ik niet tegenaan loop. Langste geüploade rit 150 kilometer.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 13 dec 2016 10:30

Als ik de mio nu aan cycloagent hang geeft hij wel aan dat ik het toestel kan updaten naar 4.4.7.
(Dit terwijl ik de beta 4.4.7 al heb draaien)

Plaats reactie