Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kettingblad zwart spuiten

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 06 dec 2016 09:47

Ik wil een kettingblad zwart spuiten en vroeg mij af of iemand dit al eerder had gedaan?
Wat kan ik het beste gebruiken aan verfmaterialen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 06 dec 2016 10:10

Of het een succes wordt hangt af van het materiaal ( alu , staal ?) , en de vorige bewerking ( gepolijst of niet , grondverf)
Maar over het algemeen kun je voor het zwart spuiten het beste gebruik maken van ZWARTE lak , beste resultaat !

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 dec 2016 10:11

Een nieuw blad kun je na goed ontvetten met primer en zwarte lak zwart spuiten (action lak is goed genoeg). Een gebruikt blad gaat je waarschijnlijk niet goed lukken vanwege de amper te verwijderen siliconen uit je kettingolie.

Uiteraard blijft lak op de tanden niet zitten de rest zal nog wel meevallen. Plastidip zou ook nog kunnen maar ook dat zal regelmatig herhaald moeten woirden.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 dec 2016 10:14

Spuutbusse van de Action 1,99€ , meer is weggegooid geld.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 06 dec 2016 10:17

sharkman113 schreef:Een nieuw blad kun je na goed ontvetten met primer en zwarte lak zwart spuiten (action lak is goed genoeg). Een gebruikt blad gaat je waarschijnlijk niet goed lukken vanwege de amper te verwijderen siliconen uit je kettingolie.

Uiteraard blijft lak op de tanden niet zitten de rest zal nog wel meevallen. Plastidip zou ook nog kunnen maar ook dat zal regelmatig herhaald moeten woirden.
Bedankt voor je tips. Het gaat alleen om de zijkant.
Moet het blad ook opgeschuurd worden?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

emmo
Forum-lid

emmo 08 dec 2016 18:56

sharkman113 schreef:Een nieuw blad kun je na goed ontvetten met primer en zwarte lak zwart spuiten (action lak is goed genoeg). Een gebruikt blad gaat je waarschijnlijk niet goed lukken vanwege de amper te verwijderen siliconen uit je kettingolie.

Siliconen kun verwijderen met een speciale reiniger(ook in spb)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie