Slag in de wiel
Nou heb ik een slag in de wiel zitten en heb dat geprobeerd eruit te halen, maar zonder succes. Ik ben even op onderzoek gegaan op internet en youtube, maar het is makkelijk uitgelegd dan gedaan.
Mijn Fietsenmaker vraagt er minimaal 20 euro voor, mits het een kleine slag is. Ik ben dus met mijn fiets langs geweest voor inspectie en hij vraagt uiteindelijk 43 euro.
Kent iemand een Fietsenmaker in Amsterdam die het goedkoper kan?
Mijn Fietsenmaker vraagt er minimaal 20 euro voor, mits het een kleine slag is. Ik ben dus met mijn fiets langs geweest voor inspectie en hij vraagt uiteindelijk 43 euro.
Kent iemand een Fietsenmaker in Amsterdam die het goedkoper kan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Met een tang, deze zijn zo erg beschadigd dat er nieuwe moeten. Maar om die nippels erin te krijgen, lijkt mij ook geen makkelijk klusje, daarom om een tweedehands achterwiel kopen.Keezx schreef:Nippels rond gedraaid? Gewoon nieuwe erin. Kost geen drol.
De wiel is ook aan een kant scheef, volgens mijn fietsenmaker neemt dat twee tot drie dagen werk in beslag, omdat deze velg Rigida DP18 een speciale apparaat nodig heeft.Keezx schreef:Hij bedoelt een heel wiel lijkt me.
De prijsverhoging bij de fietsenmaker zal wel door die rondgedraaide nippels komen......
Hij kan de velg trouwens tot 2,5 mm recht te maken, maar helemaal recht is onmogelijk.
Nou, ik vertrouw de fietsenmaker niet echt. De slag was niet zo erg, maar doordat ik zelf wilde maken, heb ik erger gemaakt namelijk.Keezx schreef:Uitgeest.
In je laatste berichten blijkt dat er wel wat meer aan de hand is dan "een slagje"
Maar ik ben best bereid er even naar te kijken of het nog te fixen is.
Ik heb naar dit filmpje gekeken, maar achteraf is het toch moeilijker in praktijk.
http://ntracademie.nl/clips/clip/show/9 ... halen.html
De eerste keer is alles moeilijk....
IK bouwde mijn eerste wielen meer dan 40 jaar geleden....
IK bouwde mijn eerste wielen meer dan 40 jaar geleden....
Laatst gewijzigd door Keezx op 14 dec 2016 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig